احتمال قطعی برق مازندران

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از سه شنبه تا جمعه پیش رو مازندران با سامانه سرد و بارشی و احتمال قطعی برق مواجه خواهد بود.

احتمال قطعی برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه برنامه‌ای برای قطعی برق در مازندران وجود ندارد گفت: با توجه به سرمای هوا که در پیش است، در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف انرژی، قطعی برق دور از انتظار نخواهد بود.

فرامرز سپری افزود : طبق پیش‌بینی هواشناسی این هفته مازندران و استان‌های دیگر کشور با برودت دما و سرمای هوا مواجه است که به طور حتم مصرف انرژی همچون گاز و برق را افزایش خواهد داد.

وی به مرسوم شدن استفاده از کولرهای دو منظوره برای گرمایش منازل مسکونی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر در فصل زمستان به دلیل استفاده از این نوع سامانه گرمایشی که با انرژی برق کار می‌کنند، شاهد افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مصرف برق در فصل سرما هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران افزود: همچنین احتمالا قطعی سوخت نیروگاه‌های بزرگ و کوچک برق هم وجود دارد که منجر به کاهش بار شبکه و در نتیجه قطعی برق خواهد شد.

سپری از مردم خواست تا سعی کنند با مدیریت مصرف انرژی برق و گاز سرمای پیش رو را بدون خاموشی پشت سر بگذارند تا شاهد خاموش نباشند.

وی همچنین تاکید کرد که در صورت کاهش بار شبکه و تحمیل خاموشی‌ها به مازندران، همانند گذشته قطعی‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده و مقطعی خواهد بود تا به منطقه خاصی از مشترکان برق فشار وارد نشود. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق همچنین از حل مشکلات برق شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت عادی در توزیع برق در استان وجود داشته و قطعی خاصی ناشی از کاهش فشار شبکه وجود ندارد.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک برق در حوزه شرکت‌های توزیع برق مازندران و غرب استان دارد که از این تعداد حدود ۷۰ درصد خانگی و باقی مشترکین صنعتی، کشاورزی، تجاری و دیگر موارد هستند.

به طور معمول در فصل زمستان میزان انرژی مصرفی برق در مازندران حدود یک هزار و ۲۰۰ مگاوات است که در فصل گرما و پیک مصرف تا حدود سه هزار مگاوات نیز افزایش می‌یابد.

سرما و یخبندانی که برای ۲ بار در دی ماه و بهمن ماه مازندران و برخی نقاط دیگر کشور را فرا گرفت بر اساس گزارشات رسمی تا حدود ۴۰ درصد مصرف زمستانه انرژی گاز را افزایش داد.

این وضعیت برای مازندران خسارت‌های سنگینی داشت و نه تنها نیروگاه‌های کوچک مقیاس را از کار انداخت، بلکه باعث قطعی برق شهرک های صنعتی و تعطیلی بخش‌های تولیدی شد. علاوه بر این نیروگاه شهید سلیمی نیز مجبور به تغییر سوخت مصرفی از گاز به مازوت شد که آلایندگی بسیاری را برای محیط زیست و آسمان استان به همراه داشت.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، از امروز سه شنبه تا جمعه پیش رو مازندران با سامانه سرد و بارشی مواجه است که با بارش برف در مناطق جلگه ای و کوهستانی همراه خواهد بود.

هواشناسی نیز نسبت به سرما و یخبندان در مناطق کم ارتفاع و کوهستانی هشدار داد و از مردم خواست در این مدت در محورهای کوهستانی تردد نکنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *