افتتاح حساب غیرحضوری توسط کدام بانک‌ها ارائه می‌شود؟

افتتاح حساب غیرحضوری از مسائلی است که اخیراً به دنبال پاندمی کرونا و تغییر رویه انجام کارهای اداری مرسوم شده است. تعدادی از بانک‌ها در ایران خدمات افتتاح حساب غیرحضوری را ارائه می‌دهند که در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به بررسی این بانک‌ها می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها در زندگی بشر امروزی زمان است و البته برنامه‌ریزی دقیق برای رسیدن به همه آنچه در طول یک شبانه‌روز باید انجام داد، شبانه‌روزی که تنها ۲۴ ساعت است. زندگی ماشینی، انسان پرمشغله و شهرهای شلوغ و پرازدحام، باعث شده تا شرایط زندگی تحت تأثیر زمان‌بندی متفاوت امروزی تغییرات چشمگیری داشته باشد.

انسان‌ها در کشورهای پیشرفته و در حال پیشرفت به دنبال راهی برای انجام سریع امور روزانه و واجب خود هستند. در همین راستا هر پیشنهادی برای انجام آنلاین و غیرحضوری این امور در اولویت انتخاب قرار دارد. البته نباید فراموش کرد طی سال ۲۰۲۰، پاندمی ویروس کرونا نیز اهمیت این موضوع را بیشتر کرده است؛ طوری که ازنظر کارشناسان، با پایان پاندمی، احتمالاً هیچ‌گاه زندگی بشر به حالت قبل بازنخواهد گشت و انسان‌ها به انجام بخش عمده‌ای از کارهای روزانه خود از راه دور عادت می‌کنند و روش‌های غیرحضوری را برای پیشبرد کارهایشان ترجیح می‌دهند.

رواج بانکداری الکترونیک و خدمات مالی اینترنتی

اگر روزی می‌شنیدیم که می‌توانیم قبوض برق و آب و تلفن را از خانه و با رایانه یا حتی تلفن همراه پرداخت کنیم، باورش برایمان تقریباً غیرممکن بود، به‌خصوص زمانی که ساعت‌ها در صف‌های بانک برای انجام یک کار ساده بانکی می‌ایستادیم.

در سال‌های گذشته عادت کرده‌ایم که فقط برای دریافت کارت‌بانکی، افتتاح حساب و کارهایی ازاین‌دست به شعب مراجعه کنیم. ممکن است بارها به دلیل کمبود وقت، کارهایی مثل گرفتن کارت‌بانکی را باوجود نیاز مبرم به آن به تعویق انداخته باشید. در چنین مواقعی احتمالاً به این فکر کرده‌اید که چه خوب بود اگر می‌شد کارت‌بانکی را نیز اینترنتی و غیرحضوری دریافت کرد.

اما اکنون زمانه طوری تغییر کرده است که دیگر حتی برای انجام احراز هویت نیز نیازی نیست حضوری به بانک بروید و می‌توانید به‌صورت آنلاین تمامی این مراحل را به‌راحتی و سرعت طی کنید.

کدام بانک‌‌ها خدمات افتتاح حساب غیرحضوری ارائه می‌دهند؟

با گسترش ویروس کرونا و لزوم به حداقل رساندن حضور در مکان‌های شلوغ برخی بانک‌ها شرایطی فراهم کرده‌اند تا بدون مراجعه به شعب بتوان افتتاح حساب کرد. بسیاری از بانک‌ها زیرساخت‌های لازم برای انجام این کار را ندارند ما در اینجا تعدادی از بانک‌ها که صفر تا صد افتتاح حساب را آنلاین انجام می‌دهند معرفی می‌کنیم.

بانک قرض‌الحسنه رسالت

این بانک از اولین بانک‌هایی است که به افتتاح حساب غیرحضوری روی آورد، با نصب اپلیکیشن این بانک باید درخواست عضویت در کانون همیاری اجتماعی را بدهید، نزدیک‌ترین کانون را انتخاب کنید تا ساعت و تاریخ مراجعه همیار به آدرس شما هماهنگ شود، فرد متقاضی باید اطلاعات لازم را در این اپلیکیشن تکمیل کند ولی درنهایت یک کارمند بانک به آدرس متقاضی مراجعه می‌کند.

بانک رفاه کارگران

متقاضیان افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز در بانک رفاه کارگران می‌توانند در قالب طرح جست‌وجوی رفاه» نسبت به افتتاح این حساب به‌صورت غیرحضوری اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، به‌منظور گسترش و توسعه فرهنگ و سنت قرض‌الحسنه و حفظ سلامتی کارکنان و مشتریان در دوران شیوع بیماری کرونا، افتتاح حساب غیرحضوری قرض‌الحسنه پس‌انداز در قالب طرح «در جست‌وجوی رفاه» به‌صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان و متقاضیان افتتاح حساب قرض‌الحسنه غیرحضوری در بانک رفاه کارگران که فاقد حساب پس‌انداز نزد بانک هستند، می‌توانند برای این کار به نشانی اینترنتی hesab.refah-bank.ir مراجعه و با ثبت کد ملی و شماره همراه خود نسبت به دریافت کد تائید، اقدام و وارد فرایند افتتاح حساب در قالب طرح «جست‌وجوی رفاه» شوند.

افتتاح حساب غیرحضوری
افتتاح حساب غیرحضوری

بانک تجارت

جهت افتتاح حساب غیرحضوری در اپلیکیشن زمرد تجارت از صفحه اصلی وارد منوی پیشخوان شده و احراز هویت و ثبت امضا دیجیتال را انجام دهید. پس از احراز هویت و تخصیص امضای دیجیتال برای شما، به میز خدمت زمرد هدایت می‌شوید و می‌توانید خدمت افتتاح حساب را انتخاب و ادامه مراحل را دنبال کنید.

بانک ملی ایران

«نشان بانک» که خدمتی منحصربه‌فرد در اپلیکیشن «ایوا» است، به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق تلفن همراه خود، حساب بانکی ملی افتتاح کنند. افتتاح حساب غیرحضوری در «نشان بانک» تنها پنج مرحله دارد که انجام آن بسیار ساده و سریع است. به این منظور، نخستین گام، الزام احراز هویت برای مشتری و دریافت گواهی امضای الکترونیکی است.

کاربر ابتدا باید اطلاعات شخصی خود را تکمیل کند. مطالعه و امضای قراردادها، مطالعه قوانین و شرایط قرارداد مربوط به نوع حساب انتخاب‌شده و امضای آن پس از تائید صحت محتوا گام بعدی است. بارگذاری مدارک شامل تصاویر مربوط به شناسنامه و کارت ملی، پرداخت هزینه‌های لازم برای افتتاح حساب شامل تمبر، کارمزد و واریز وجه به حساب جدید نیز مراحلی است که کاربر باید از طریق تلفن همراه خود انجام دهد. پس از طی موفقیت‌آمیز این مراحل، پیامکی حاوی اطلاعات حساب و پیام «فرایند افتتاح حساب با موفقیت به انجام رسیده است» برای مشتری ارسال خواهد شد.

بانک صادرات

بانک صادرات با ایجاد پیشخوان شمس به آدرس shams.bsi.ir این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که از طریق مراجعه اینترنتی کارت خود را به‌صورت غیرحضوری دریافت نمایند. البته متاسفانه این قابلیت در حال حاضر فقط جهت صدور مجدد کارت امکان‌پذیر است.

بانک پارسیان

بانک پارسیان جهت رفاه حال مشتریان، امکانی را فراهم آورده است تا مشتریان این بانک بتوانند بدون مراجعه به بانک، پروسه احراز هویت، افتتاح حساب غیرحضوری و دریافت کارت نقدی در نشانی دلخواه را از طریق همراه بانک انجام دهند.

افتتاح حساب غیرحضوری در چند دقیقه:

به‌آسانی و با طی نمودن مراحل زیر، می‌توانید حساب خود را افتتاح کرده و از تمامی امکانات شبکه بانکی بهره‌مند شوید:

  • نصب اپلیکیشن و وارد نمودن کد ملی
  • ثبت مشخصات فردی شامل تاریخ تولد، کد پستی و…
  • ارسال تصویر کارت ملی، شناسنامه و امضا
  • ضبط ویدیوی درخواست شده در اپلیکیشن
  • تعیین نوع سپرده و نشانی دلخواه برای دریافت کارت‌بانکی

بانک سامان

بانک سامان با راه‌اندازی یک سرویس تازه، امکان صدور مجدد کارت‌بانکی بدون مراجعه به شعبه را فراهم کرد. به گزارش سامان رسانه، هم‌زمان با شیوع مجدد ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش ترددهای غیرضروری، بانک سامان با راه‌اندازی یک سرویس تازه در بستر اپلیکیشن موبایلت، این امکان را فراهم کرده که مشتریان بدون مراجعه به شعبه کارت‌بانکی خود را تعویض کنند.

علاقه‌مندان با استفاده از این سرویس می‌توانند تقاضای تعویض کارت‌های بانکی خود را از طریق اپلیکیشن موبایلت ثبت و از طریق پست در سراسر کشور دریافت کنند. مشتریان پس از دریافت کارت خود امکان فعال‌سازی و تعیین رمز اول کارت را در موبایلت خواهند داشت. برای دریافت این خدمت می‌توانید در اپلیکیشن موبایلت، بخش کارت و سپرده را انتخاب و با لمس گزینه سه‌نقطه درخواست صدور مجدد کارت‌بانکی را انتخاب کنند.

کاربران در صورت نیاز به راهنمایی در خصوص این خدمت می‌توانند با مرکز سامان ارتباط به شماره ۰۲۱۶۴۲۲ تماس و یا با نشانی info@mobillet.ir در ارتباط باشند.

همچنین برای افتتاح حساب غیرحضوری بانک سامان می‌توانید به سامانه بلوبانک مراجعه کرده و پس از طی مراحل مورد نیاز، کارت بانکی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

 




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *