افزایش بی‌سروصدای قیمت اینترنت مخابرات

به گفته وزیر ارتباطات، در سال جدید قرار بود که تعرفه‌های اینترنت بخصوص در بخش ثابت گران شود. اما افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت مخابرات به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی به کاربران صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به اعتقاد وزیر ارتباطات، ‏بخشی از کندی سرعت اینترنت به این دلیل است که زیرساخت‌های اینترنت توسعه نیافته است. اکنون منابع لازم برای توسعه زیرساخت‌ها را یا دولت باید تزریق کند یا باید از طریق مردم یعنی با افزایش قیمت اینترنت تامین شود.

مشکلات ثبت نام و دریافت اینترنت ADSL مخابرات | فارس من

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اعلام کرد که سال ۱۴۰۰ برای افزایش تعرفه اینترنت محدودیت قانونی داشتیم. اما در سال آینده ( ۱۴۰۱)، فضا برای اصلاح تعرفه‌‎ها به شکل مناسب فراهم است.

از سوی دیگر نیز در بودجه امسال، دولت بندی را برای افزایش ۱۰ درصدی سهم درآمد اپراتورهای تلفن همراه برای هزینه در توسعه زیرساخت‌ها آورده‌است. بنابراین افزایش پرداختی اپراتورها به دولت به معنی افزایش هزینه خدمات از جمله افزایش قیمت اینترنت است.

افزایش قیمت ناگهانی قیمت اینترنت مخابرات

مسئولان چندین بار در سال گذشته، از افزایش حتمی قیمت اینترنت مخابرات در سال جدید خبر دادند. اما قیمت بسته‌های اینترنت برخی اپراتورها در سال جدید، بدون اطلاع قبلی و رسمی به مشترکان افزایش یافته‌است. این اتفاق هم واکنش‌ منفی تعدادی از کاربران را به‌دنبال داشت.

«مخابرات از امروز قیمت ⁧‫اینترنت مخابرات رو بی‌خبر ۱.۵ برابر گرون کرد!»

«امروز اومدم اینترنتم رو شارژ کنم، دیدم نسبت به ماه قبل تقریبا باید ۵۰ درصد بیشتر پول پرداخت کنم. ‏اینترنت گرون شده؟ چرا نگفتید؟»

«تعرفه سرویس اینترنت مخابرات گرون شده؟ ‏زنگ زدم ۲۰۲۰ میگه از امروز گرون شده ولی من جایی ندیدم گفته باشن گرون شده!»

کاربران اینترنت مخابرات در کشور همیشه از قیمت سرویس اینترنت مخابرات گلایه دارند. چرا که هزینه‌ای که بابت این سرویس می‌پردازند را نسبت به کیفیتی که دریافت می‌کنند، متناسب نمی‌دانند.

 اپراتورها اینترنت را گران کردند؟

اخیرا کاربران از افزایش قیمت سرویس اینترنت ثابت در برخی از شرکت‌های ارائه‌ دهنده اینترنت ثابت مانند شاتل خبر می‌دهند که بدون اطلاع به مشترکان صورت گرفته‌است.

«واسه خونه بابا اینترنت ۹۴ گیگ شاتل می‌خریدم که ۵۰ تومن بود. ‏الان اینترنت رو  ۸۰ گیگ ۶۰ تومن کردند. ‏از اون بدتر اینکه سرویس ۱۸۴ گیگ روبه ۱۲۰ گیگ حداکثر ماهانه تبدیل کردن.»

«‏یهو وسط اسفند سال گذشته (۱۴۰۰)، ۶۰٪ کشیدن رو قیمت!!! ‏مگه میشه آخه یهویی در عرض یک ماه ۶۰درصد؟ ‏یادمه اولین باری که خریدم همین بسته رو ۶۳،۰۰۰ تومن بود.»

«شرکت شاتل قبل از عید بدون اجازه مشترکین یاحتی بدون اعلام قبلی هزینه اینترنت رو بین شصت تا هشتاد درصد گرون کرد. تماس که گرفتم گفت سرویس شما از نقره‌ای طلایی شد. گفتم چه فرقی میکنه گفت کیفیتش بهتره نه حجم‌ اضافه، نه سرعت اضافه فقط پول اضافه.»

«اینو براتون تعریف کنم حواستون باشه سر شما نیاد. ‏امروز «شاتل» صورت حساب دوره بعدی اینترنتم رو برام فرستاد. با قیمت تقریبا دو برابر همیشه. ‏رفتم تو سایت دیدم دوره فعالم همون همیشگی بود، خواستم سرویس رو تغییر بدم دیدم … بطور عجیبی فقط یسری بسته ‏خاص داره. بطوری که انگار چیز دیگه ای موجود نیست.»

به نظر می‌رسد که برخی از اپراتورها در افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت پیش‌قدم شده‌اند و در آینده‌ای نزدیک دیگر اپراتورها نیز تعرفه خدمات اینترنتی خود را با توجه به بالا رفتن هزینه‌های زیرساخت، افزایش می‌دهند.

همچنین، در حالی که طبق اعلام مسئولان وزارت ارتباطات، افزایش قیمت اینترنت باید با افزایش کیفیت و سرعت اینترنت نیز همراه باشد. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که حتی با وجود افزایش تعرفه اینترنت برخی اپراتورها، کیفیت و سرعت اینترنت همچنان از وضعیت خوبی برخودار نیست.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *