چگونه بسته اینترنت مناسب خود را انتخاب کنیم؟

چگونه بسته اینترنت مناسب خود را انتخاب کنیم؟ قطعا تمام کسانی که از خدمات اینترنت استفاده می‌کنند، با این سوال مواجه شده‌اند. انتخاب بسته مناسب به ما کمک می‌کند که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، همیشه اینترنت مورد نیازمان را در دسترس داشته باشیم. فارغ از اینکه شما از چه اپراتوری اینترنت خود را تهیه می‌کنید، باید راه‌های انتخاب بسته اینترنت مورد نیازتان را بدانید. با ما همراه باشید تا در ۳ گام کوتاه بگوییم که چه بسته اینترنتی مناسب نیاز شما است.

همچنین می‌توانید نگاهی به یادداشت راهنمای خرید بسته اینترنت همراه بیاندازید.

چگونه بسته اینترنت مناسب خود را انتخاب کنیم؟

بسته اینترنت مناسب

گام اول

اول باید از خود بپرسید که من از اینترنت چه استفاده‌هایی می‌کنم؟ پاسخ این پرسش به شما کمک می‌کند بدانید ماهانه به چه حجمی از اینترنت نیاز دارید. به عنوان مثال اگر شما دانشجویی باشید که از اینترنت برای شرکت در کلاس‌های درس آنلاین و تماشای فیلم استفاده می‌کند، نیاز به حجم زیادی اینترنت دارید. یا اگر زن خانه داری هستید که از اینترنت فقط برای استفاده از پیام رسان‌هایی مانند واتس‌اپ و سرچ گوگل استفاده می‌کند، نیاز به حجم کمتری از اینترنت خواهید داشت.

پس در قدم اول شما باید برای خود مشخص کنید که به طور تقریبی ماهانه به چه حجمی از اینترنت نیاز دارید. پاسخ این پرسش ارتباط مستقیمی به استفاده شما از اینترنت دارد. باید استفاده خود از اینترنت را بررسی کنید و ببینید برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، ماهانه چه حجم اینترنتی مصرف می‌کنند. معمولا اگر در پیام‌رسان‌ها چیزی دانلود نکنید یا دانلود کمی داشته باشید، اینترنت زیادی مصرف نمی‌کند. اما اگر از برنامه‌هایی مانند اینستاگرام استفاده می‌کنید، به این دلیل که نیاز به دانلود حجم زیادی عکس و فیلم دارد، حجم زیادی اینترنت مصرف می‌کند.

بسته اینترنت مناسب

گام دوم

وقتی دانستید که به چه حجمی از اینترنت نیاز دارید، باید بررسی کنید ببینید در چه زمان‌هایی بیشتر از اینترنت استفاده می‌کنید. این نکته مهمی در خرید بسته اینترنت است که اغلب افراد به آن بی‌توجه‌اند. معمولا یک زمان‌هایی هست که شما استفاده بیشتری از اینترنت دارید. مثلا اگر شما فردی هستید که شب‌ها تا دیروقت بیدارید، می‌توانید از بسته‌های شبانه که قیمت کمتر و حجم بیشتری دارند برای دانلود‌های خود استفاده کنید. یا اگر شاغل هستید و برای کار خود نیاز به اینترنت دارید، می‌توانید از بسته‌های مقرون به صرفه‌تری که مخصوص صبح‌ها هست استفاده کنید.

به طور کلی غیر از ساعات اوج مصرف اینترنت (مانند اوایل شب یا ظهر) در بقیه ساعات که افراد کمتری از اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توان از اینترنتی با هزینه کمتر و سرعت بیشتری استفاده کرد.

گام سوم

خب حالا که فهمیدید که ماهانه چه حجمی از اینترنت مصرف می‌کنید و چه ساعاتی بیشترین مصرف اینترنت را دارید، می‌توانید به راحتی بسته اینترنت خود را از هر اپراتوری دریافت کنید. فقط دقت داشته باشید که می‌توانید از ترکیب چند بسته در کنار هم استفاده کنید. معمولا از بسته‌های ارزان قیمت شبانه برای دانلود استفاده می‌شود که ما هم به شما این را پیشنهاد می‌کنیم. ترکیب بسته‌های شبانه برای دانلود با بسته‌های روزانه برای استفاده روتین (مانند ارسال پیام در پیام رسان‌ها) می‌تواند گزینه خوبی باشد.

برای خرید بسته اینترنت همراه مورد نظرتان از اینجا شروع کنید:
خرید بسته اینترنت همراه اول
خرید بسته اینترنت ایرانسل
خرید بسته اینترنت رایتل
خرید بسته اینترنت شاتل موبایل

اگر برای خرید بسته اینترنت همراه نیاز به راهنمایی دارید به مرکز راهنما سر بزنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *