چند ترفند کاربردی تلگرام که ممکن است برایتان جالب باشد!

در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به تعدادی ترفند کاربردی تلگرام می‌پردازیم که شاید از آن‌ها خبر نداشته باشید و ممکن است به کارتان بیایند. با ما همراه باشید!

تلگرام، یک پیام‌رسان محبوب

تلگرام یکی از پیام‌رسان‌های رایگان و بسیار محبوب است که به دلیل توجه به نکات امنیتی بسیار مورد استقبال قرارگرفته است. این اپلیکیشن متن‌باز امکان برقراری تماس ویدیویی رمزنگاری‌شده را نیز به کاربران خود به همراه سایر ویژگی‌های دیگر می‌دهد. کار با این پیام‌رسان محبوب ترفندهایی کاربردی دارد که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

چند ترفند کاربردی تلگرام

۱. رفتن به پیام‌های قبلی در گروه تلگرام

یکی از ترفند کاربردی تلگرام ایجاد کانال‌های تلگرامی است. کانال تلگرامی درواقع سرویسی است تا بعضی از محتواها برای همیشه در دسترس کاربران قرار گیرد. وجه تمایز کانال‌ها با گروه‌ها و چت‌های خصوصی این است که در کانال‌ها فقط مدیران آن‌ها و ادمین‌هایی که توسط مدیر انتخاب‌شده‌اند، امکان ارسال پیام را دارند و دیگران فقط خواننده‌اند.

به لطف قابلیت‌هایی که تلگرام برای ما ایجاد کرده، اکنون امکان دسترسی راحت‌تر به پست‌های کانال‌ها و پیام‌های گروه‌ها و چت‌های خصوصی وجود دارد. اهمیت این موضوع زمانی آشکار می‌شود که شما عضو کانالی آموزشی باشید و نیاز به یادگیری مطالب از ابتدای آن را داشته باشید.

استفاده از لینک پیام‌ها

تمام پست‌هایی که در گروه و یا کانال تلگرام فرستاده می‌شود، لینکی دارد. اگر بر روی پیام (متن، فیلم، عکس و …) یک‌بار ضربه بزنید یا در نسخه وب راست کلیک کنید. می‌توانید با انتخاب گزینه copy link آن را کپی کنید. حال اگر آن لینک را در نرم‌افزاری متنی مثل word یا نوت موبایلتان پیست کنید، می‌توانید لینک آن را به این صورت: https://t.me/followjet/517 مشاهده کنید.

اکنون با این ترفند کاربردی تلگرام، اگر شما به دنبال یافتن اولین پیام کانال باشید، باید در ابتدا لینک یکی از پیام‌های آن کانال را کپی کنید در قسمت آخر لینک، همان‌طور که مشاهده می‌کنید عددی وجود دارد که نشان‌دهنده این است که پست موردنظر، چندمین پست است. با جایگذاری عدد ۱ به‌جای عدد موجود در لینک، شما لینک اولین پست آن کانال را به دست می‌آورید. اکنون می‌توانید با کلیک بر روی آن، به پست موردنظرتان بروید و یا آن لینک را برای دیگران بفرستید.

۲. پیام‌های سایلنت (بی‌صدا) بفرستید!

اگر شخصی که قصد ارسال پیام به او را دارید، مشغول است اما شما همچنان می‌خواهید پیامی برای او بفرستید بدون این‌که حواسش را پرت کنید، می‌توانید از این ترفند کاربردی تلگرام یعنی پیام‌های سایلنت استفاده کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد پیامی که برای مخاطب موردنظر ارسال می‌کنید حتی اگر شخص مقابل گوشی خود را در حالت Do not disturb نگذاشته باشد، بدون صدای زنگ و یا حتی ویبره به دست او برسد. برای استفاده از این قابلیت تلگرام کافی است تا متن پیام موردنظر خود را بنویسید و سپس روی دکمه ارسال رفته و آن را نگه ‌دارید. سپس می‌توانید گزینه ارسال بدون صدا (Send without sound) را از این قسمت انتخاب کنید.

۳. پیام‌هایتان را زمان‌بندی کنید.

با کمک این ترفند کاربردی تلگرام، می‌توانید پیام‌های خود را در تلگرام زمان‌بندی کنید. برای این کار کافی است تا متن پیام موردنظر را نوشته و روی دکمه ارسال رفته و آن را نگه‌دارید. از این قسمت می‌توانید با انتخاب گزینه “Schedule message” و همچنین انتخاب زمان و ساعت موردنظر، پیام خود را در زمان دلخواه برای مخاطبتان به‌صورت خودکار ارسال کنید.

ترفند کاربردی تلگرام

۴. فایل‌های حذف شونده در چت‌های عادی

اپلیکیشن تلگرام به شما این امکان را می‌دهد تا زمان مشخصی را برای فایل‌های چندرسانه‌ای تعیین کنید تا پس‌ازآن به‌صورت خودکار از بین بروند! این ویژگی قبل‌ترها تنها محدود به “Secret Chat” بود. بااین‌حال بعد از انتشار آپدیت اخیر، تلگرام این ویژگی را برای مدیاهایی مانند تصاویر، ویدیوها و چت‌های عادی نیز اعمال کرده است. برای استفاده از قابلیت حذف خودکار یک عکس و یا ویدیو، کافی است تا روی آن ضربه زده و گزینه timer را انتخاب کنید. حالا می‌توانید زمانی که می‌خواهید مدیای موردنظر به‌صورت خودکار از بین برود را انتخاب کنید.

۵. عکس‌ها و ویدئوهای اینستاگرام را با تلگرام دانلود کنید!

با این ترفند کاربردی تلگرام می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های اینستاگرام را از طریق تلگرام دانلود و ذخیره کنید. اپلیکیشن اینستاگرام در محیط خود امکان دانلود مستقیم عکس‌ها و فیلم‌ها را ندارد و کاربران باید از نرم‌افزار دیگری برای ذخیره‌سازی استفاده کنند. با این ترفند کاربردی تلگرام می‌توانید عکس‌ها و ویدئوهای موردنظر خود در اینستاگرام را به‌سادگی و به‌وسیله تلگرام دانلود و سپس آن را در گوشی خود ذخیره کنید.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • ۱. صفحه اینستاگرام خود را باز کنید.
  • ۲. در صفحه موردنظر خود سه نقطه بالای سمت راست صفحه را لمس کنید.
  • ۳. سپس گزینه Copy Share URL انتخاب نمایید.
  • ۴. با انتخاب این گزینه آدرس عکس با ویدئو موردنظر شما کپی و ذخیره می‌شود.
  • ۵. در مرحله بعد تلگرام را باز کنید.
  • ۶. صفحه موردنظر که محیط یک چت است را باز کنید.
  • ۷. آدرس کپی شده را paste کنید.
  • ۸. هم‌اکنون عکس یا ویدئو شما به نمایش درمی‌آید کافی است آن را دانلود کنید.
  • ۹. حال می‌توانید با استفاده از گزینه save عکس یا ویدئو خود را ذخیره کنید.

۶. بدون استفاده از شماره تلفنتان به دیگران زنگ بزنید!

این ترفند کاربردی تلگرام است. شما می‌توانید با ایجاد یک نام کاربری با استفاده از نشانگر “@” با هر کسی که می‌خواهید صحبت کنید. همچنین در گروه‌ها اگر از نام کاربری شما استفاده شود، یک نوتیفیکیشن اشاره دریافت خواهید کرد.

۷. روی مکالمات خود پسورد بگذارید.

اگر می‌خواهید میزان امنیت چت‌های خودتان را بالا ببرید می‌توانید از این ترفند کاربردی تلگرام استفاده کرده و در اپ تلگرام روی آن‌ها پسورد بگذارید تا هر زمان که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید نیازمند واردکردن رمز برای دسترسی به محتویات چت باشد.

برای انجام این کار کافی است تا مسیر Settings -> Privacy and security -> Access code را در پیش‌گرفته و بعد از تنظیم پسورد موردنظر زمانی که می‌خواهید بعد از گذشت آن چت موردنظر دوباره قفل شود را هم تنظیم کنید. مقدار این زمان از ۱ دقیقه تا ۵ ساعت قابل تنظیم است. اگر گوشی شما دارای سنسور اثرانگشت است، می‌توانید از این روش نیز برای باز کردن قفل چت استفاده کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *