میزان تعرفه آب ویلاها افزایش یافت!

مدتی است که تعرفه آب ویلاها و اقامتگاه‌های غیر دائم افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده، به‌طوری‌که اختلاف زیادی با قبوض قبلی مشاهده می‌شود و آن‌طور که شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرده برای این مشترکان از اردیبهشت‌ماه افزایش قیمت لحاظ شده است.

آیا تعرفه آب ویلاها افزایش یافته است؟

به گزارش خریدشارژ به نقل از ایسنا، تماس‌های مردمی متعدد گویای اختلاف فاحش مبلغ قبوض آب در اقامتگاه‌های غیر دائم با ماه‌های گذشته بود، حتی در برخی موارد افراد قبوض میلیونی نیز پرداخت کرده بودند که موجب گلایه و اعتراض آن‌ها شده بود.

پیگیری‌ها حاکی از این است که بر اساس بخشنامه‌ای که به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام شده با توجه به اینکه نرخ آب‌بهای مشترکین غیر دائم از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری یافته و مطابق ابلاغیه شرکت مهندسی آبفا کشور می‌بایست با نرخ آب آزاد محاسبه شود و اختلاف چشمگیر با نرخ آب‌بهای قبلی، مبنای محاسبه جهت مشترکین غیر دائم تا ۵ مترمکعب با مشترکین دائم برابر بوده و از ۵ مترمکعب به بالا با نرخ آب آزاد طبق محاسبه و ابلاغیه هیئت مدیر آبفا منظور خواهد شد.

تعرفه آب ویلاها

در این بخشنامه آمده است که لذا در صورتی که مشترکین غیر دائم نسبت به حضور حداکثری طی ماه‌های سال اقدام کنند و قرائت کنتور آن‌ها به‌صورت منظم صورت پذیرد و یا اینکه با در دست داشتن صورت‌وضعیت قرائت و هزینه‌های برق و گاز مصرفی که مؤید حضور در منطقه طی یک الی دو سال گذشته باشد، مراحل تغییر وضعیت از حالت غیر دائم به دائم به انجام خواهد رسید.

با توجه به این بخشنامه و افزایش تعرفه آب ویلاها، مشخص شد که زین پس مشترکانی که به‌طور دائم در اقامتگاه‌های خود حضور ندارند باید هزینه بیشتری را برای آب پرداخت کنند و مشمول تعرفه‌های روستایی و یا تعرفه‌های معمول دیگر نمی‌شوند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *