بانک ملی و متنوع‌ترین خدمات کارتی

اخیراً بانک ملی به‌عنوان دارنده متنوع‌ترین خدمات کارتی معرفی‌شده است. با خدمات کارتی این بانک آشنایی دارید؟ در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به بررسی انواع کارت‌های ارائه‌شده توسط بانک ملی می‌پردازیم و آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

به گزارش خریدشارژ به نقل از ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ‌محمدرضا حسین زاده با بیان این‌که اکنون بسیاری از خدمات بانک ملی ایران با استفاده از ملی کارت‌های شخصی‌سازی‌شده، تجاری کارت و ملی کارت ارزی ارائه می‌شود، اظهار کرد: توریست کارت، ملی کارت خانواده، هدیه کارت، کارت جوانان هلال‌احمر، کارت اعتباری، پیوند کارت، بن کارت، کارت پرداخت تسهیلات و کارت مجازی در واحدهای حقیقی و مجازی بانک ملی ایران قابل دریافت است.

به گفته او،‌ دارندگان انواع کارت‌های بانک ملی ایران می‌توانند از خدمات و تجهیزات متنوع خود بانک، خود دریافت، کیوسک، کش لس، پایانه‌های اینترنتی و فروشگاهی و اپلیکیشن‌ها و… مستقر در شعب بانک و یا بر بستر اینترنت استفاده کنند.

در ادامه به بررسی تعدادی از این خدمات کارتی می‌پردازیم:

توریست کارت ملی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

توریست کارت ملی یکی از خدمات کارتی بانک ملی ایران درزمینهٔ کارت‌های الکترونیک بانکی است که برای تأمین آسایش، امنیت و راحتی میهمانان کشورمان طراحی و ارائه‌شده است. این کارت یک کارت ریالی است که در قبال ارز ورودی گردشگران با اعتبار زمانی مشخص صادر و قابلیت استفاده در شبکه بانکی را خواهد داشت.

خدمات کارتی

در زمان صدور توریست کارت ملی، رمز اول و دوم به همراه کد و رمز کاربری جهت مشاهده صورتحساب اینترنتی به مشتری تحویل خواهد شد که رمز اول جهت خرید از طریق پایانه‌های فروش و استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و رمز دوم صرفاً جهت استفاده از خرید اینترنتی خواهد بود. لازم به ذکر است رمز اول و دوم در دستگاه‌های خودپرداز بانک ملی ایران توسط مشتری قابل‌تغییر خواهد بود.

ویژگی‌های توریست کارت

  • امکان استفاده در تمام پایانه‌های فروش شبکه بانکی کشور
  • امکان دریافت وجه نقد فقط در دستگاه‌های خودپرداز بانک ملی ایران
  • قابلیت استفاده از سرویس خرید اینترنتی، تغییر رمز و انتقال وجه از توریست کارت
  • امکان تبدیل وجه باقیمانده کارت به ارز و پرداخت آن به گردشگر به نرخ روز
  • مدت انقضا بر اساس مدت‌زمان ویزا (طبق دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران)
  • حداکثر مبلغ شارژ کارت معادل ۵ هزار دلار
  • امکان دریافت موجودی کارت از طریق اینترنتی، دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش شبکه بانکی کشور
  • امکان دریافت صورتحساب از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک ملی ایران و سایت بانک ملی ایران
  • عدم امکان انتقال وجه به توریست کارت

چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر دراین‌باره هستید می‌توانید به سامانه توریست کارت‌ بانک ملی مراجعه کنید.

ملی کارت خانواده

ملی کارت خانواده یکی از خدمات کارتی ‌بانک ملی ایران است. هر شخص حقیقی دارنده‌ی یکی از حساب‌های قرض‌الحسنه جاری /پس‌انداز یا کوتاه‌مدت که برای آن حساب کارت درخواست شده است می‌تواند از این خدمت بهره‌مند شود. صاحب حساب می‌تواند برای هر حساب علاوه بر کارت اصلی 9 کارت اضافی برای همسر و فرزندان و پدر و مادر و هر شخص تحت تکفل خود دریافت کند.

امکانات این کارت دقیقاً همانند ملی کارت اصلی بوده و بنا به درخواست صاحب حساب می‌تواند داری سقف پرداخت ماهیانه ۲۰۰۰۰۰ و ۵۰۰۰۰۰ و ۱۰۰۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰۰۰ ریال بوده و یا فاقد محدودیت برداشت باشد.

برای اطلاعات اضافی و نحوه‌ی دریافت کارت بر روی این لینک کلیک کنید.

هدیه کارت

«کارت هدیه» گرچه یک هدیه ارزشمند است و به هدیه گیرنده قدرت انتخاب در خرید کالای دلخواه را می‌دهد، اما برای کسی که می‌خواهد آن را تهیه کند می‌تواند سخت باشد، چون خرید و دریافت آن مستلزم مراجعه به شعبه و یا مراجعه به یکی از دستگاه‌های ارائه‌دهنده این خدمت است، درحالی‌که خدمت تازه بانک ملی ایران، این سختی‌ها را آسان کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، «کارت هدیه» یکی از خدمات کارتی این بانک است که علاوه بر جلوگیری از نقل‌وانتقال پول نقد، سرعت خرید را نیز افزایش داده و مشکلات ناشی از تبادل اسکناس را نیز به همراه ندارد، اما واقعیت این است که انتخاب و خرید آن می‌تواند خود به یک مشکل مبدل شود. برای حل این مشکل، بانک ملی ایران امکان خرید «کارت هدیه مجازی» را برای کاربرانش فراهم کرده است. این خدمت در «نشان بانک» اپلیکیشن ایوا، «نشان بانک» اپلیکیشن بله و سامانه «بام» به‌سادگی قابل دریافت است.

خدمات کارتی

در این روش، کاربر می‌تواند با مراجعه به گزینه «کارت هدیه» در این سامانه‌ها، مبلغ کارت هدیه را انتخاب کند، طرح روی کارت را متناسب با مناسبت آن تغییر دهد، متن موردپسند خود را روی کارت بنویسد و درنهایت با پرداخت وجه کارت، مراحل درخواست را به پایان ببرد.

پس از طی این مراحل، اطلاعات کارت شامل شماره کارت، تاریخ انقضا، رمز دوم و cvv2 از طریق پیامک برای خریدار ارسال می‌شود و در همه درگاه‌های اینترنتی و موبایلی قابل‌استفاده است. کارت هدیه مجازی علاوه بر این‌که به‌صورت کاملاً غیرحضوری و از طریق موبایل صادر می‌شود، هزینه زیست‌محیطی صدور کارت فیزیکی و بازیافت آن را نیز حذف می‌کند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *