راهکارهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

نفوذ اینترنت در زندگی روزمره و حجم بسیار زیاد کارهایی که روزانه از طریق آن انجام می‌دهیم اهمیت دسترسی همیشگی و با کیفیت بالا به آن را بیشتر نمایان می‌کند. در این میان کیفیت و سرعت اینترنت همراه به دلیل دسترسی لحظه‌ای در هر موقعیت مکانی و زمانی  بسیار حائز اهمیت خواهد بود. 

 اگر چه سرعت اینترنت همراه شما تا حد زیادی به اپراتوری که از آن استفاده می‌کنید، موقعیت مکانی و نوع تلفن شما بستگی دارد، اما با استفاده از راهکارهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی که در ادامه خواهیم گفت می‌توانید سرعت اینترنت گوشی خود را بهبود دهید.

اینفوگرافیک تهیه شده کمک می‌کند این راهکارها در خاطرتان بماند.

راهکارهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی 1

۱- حافظه کش گوشی خود را پاک کنید

 هر اپلیکیشنی که به طور مرتب استفاده می‌کنید، داده‌هایی مانند عکس یا فایل‌های دیگری را از اینترنت در جایی به نام حافظه کش ذخیره می‌کنند. که سرعت استفاده از برنامه در دفعات بعدی اجرای آن افزایش می‌دهد. اما اگر حجم داده‌های کش شده بیش از حد معمول شود، مقدار زیادی از فضای تلفن همراه را پر می‌کنند و روند اجرای برنامه‌ها و در نهایت سرعت اینترنت گوشی را کند می کند. بنابراین  پاک کردن حافظه کش می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش سرعت اینترنت گوشی داشته باشد. 

می‌توانید در گوشی خود، آیفون یا گوشی اندرویدی، کش هر برنامه را به طور جداگانه پاک کنید. برای این کار به منوی تنظیمات بروید. مرورگر و برنامه‌های دیگری که Cache دارند را پیدا کنید. در تنظیمات داخلی این نرم‌افزارها گزینه Clear Cache وجود دارد.

اما در گوشی‌های اندرویدی می توانید همه داده‌های کش شده را یکباره پاک کنید. برای این کار  به قسمت تنظیمات رفته و گزینه Storage را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید مقدار حافظه مصرف شده توسط برنامه‌ها و فایل‌های دیگر را نیز مشاهده کنید. گزینه cached data را انتخاب کنید تا اندازه داده‌های کش شده را محاسبه کند. سپس پیغامی ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد چنانچه از پاک کردن فایل‌های کش اطمینان دارید گزینه Ok را لمس کنید تا همه داده‌های کش شده پاک شوند.

۲- انتخاب مرورگر سریع برای وب‌گردی

یکی از عوامل کاهش سرعت اینترنت گوشی می‌تواند کند بودن خود مرورگر باشد. مرورگری که از آن استفاده می‌کنید تاثیر مستقیمی بر سرعت اینترنت سیم کارت و بارگذاری صفحات دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره به دنبال استفاده از مرورگرهای بهینه‌تر و با سرعت بیشتر باشید. در این بین مرورگرهایی مثل کروم و فایرفاکس گزینه مناسبی به شمار می‌آیند.

۳- بارگذاری تصویر در مرورگر را غیر فعال کنید

یکی دیگر از راهکارهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی که به طور مستقیم باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی می‌شود، غیر فعال کردن آپلود عکس در مرورگر است. اگر در جستجوی خود در اینترنت به تصاویر احتیاج ندارید، می‌توانید در مرورگر تلفن همراه خود فقط حالت متن را فعال کنید. پیاده‌سازی این قابلیت در هر مرورگر به روش خاصی انجام می‌شود. به عنوان مثال بعضی از مرورگرها دارای گزینه‌ای با عنوان “Text Only” هستند. زمانی که این حالت در مرورگر فعال باشد، دیگر هیچ عکسی آپلود نمی‌شود. 

۴- پاک کردن برنامه‌‌های بدون استفاده و جاگیر

بسیاری از ما روی تلفن همراه خود برنامه‌هایی داریم که شاید هرگز از آن‌ها استفاده نکنیم. اپلیکیشن‌های غیرضروری با حجم زیاد ممکن است سرعت تلفن همراهتان را کاهش داده و در ادامه موجب کندی سرعت اینترنت شوند. بنابراین، یکی دیگر از راهکارهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی، حذف تمام برنامه‌های غیرضروری از گوشی است.

۵- غیرفعال کردن ویجت‌های غیرضروری

با ویجت‌ها می‌توانید بدون باز کردن برنامه مورد نظرتان ، روی صفحه ی اصلی گوشیتان اطلاعاتی را در مورد آن برنامه مشاهده کنید. بنابراین ویجت‌هایی که خیلی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را غیرفعال کنید. بسیاری از ویجت‌ها وقتی گوشی را به اینترنت متصل می کنیم، به صورت خودکار آپدیت می‌شوند و می‌توانند بخش قابل توجهی از اینترنت شما را مصرف کنند. همچنین ویجت‌ها ممکن است همراه با انیمیشن‌ها و افکت‌های گرافیکی باشند که گوشی را کند می‌کنند.  

۶- تنظیمات اینترنت را بررسی کنید

در گوشی‌های آیفون و اندرویدی، گزینه‌هایی برای کاهش استفاده از اینترنت طراحی شده‌ است. این حالت‌ها برای زمانی که ظرفیت محدودی از اینترنت در اختیار دارید، مناسب هستند. اما هنگام استفاده از آن‌ها ممکن است به نظر برسد که اینترنت گوشی شما کند شده است. با غیرفعال کردن این حالت‌ها، می‌توانید باعث بالا بردن سرعت اینترنت در گوشی خود شوید.

برای انجام این تنظیمات در گوشی‌های اندرویدی کافیست در قسمت تنظیمات، به بخش Network & internet و سپس Data Saver بروید. و اگر آیفون دارید، در بخش، Low Data Mode / Cellular Data Option را غیرفعال کنید.

همچنین گاهی اوقات گوشی شما از شبکه ۴G یا ۳G پشتیبانی می‌کند ولی تنظیمات شبکه روی شبکه ۲G است و در نتیجه نمی‌توانید سرعت دیتای بالاتری داشته باشید. بنابراین در درجه اول شما باید شبکه ۴G یا ۳G را برای اتصال به اینترنت به کار بگیرید. برای انجام این کار به تنظیمات رفته و در تنظیمات بی سیم و شبکه نوع اتصال را به ۴G یا ۳G تغییر دهید.

لازم به ذکر است فعال کردن این موارد علاوه بر آنکه یکی از راهکارهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی است، سرعت مصرف باتری گوشی شما را نیز افزایش می‌دهد.

۷- استفاده از مرورگر بلاک‌کننده تبلیغات

حجم زیادی از اینترنت شما به طور روزانه صرف تبلیغاتی می‌شود که در هنگام جستجو در مرورگر به شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از مرورگرها یا افزونه‌هایی که قابلیت بلاک کردن تبلیغات را دارند، می‌توانید از نمایش تبلیغات جلوگیری کنید و در نتیجه سرعت اینترنت خود را افزایش دهید. یکی از معروف‌ترین بلاک‌کننده‌ها، ادبلاک است.

۸- استفاده از برنامه‌های افزایش سرعت اینترنت گوشی

یکی دیگر از راهکارهای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی، استفاده از برنامه‌هایی است که می‌توانند تا حد زیادی باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی شوند. این برنامه‌ها می‌توانند استفاده از اینترنت را بهینه‌سازی کنند. به این صورت که برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه را، غیرفعال می‌کنند یا با روش‌هایی خاص، سیگنال‌های دریافتی را بهبود می‌بخشند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *