راه اندازی SIP Phone به چه صورت است؟

درگذشته درباره سیپ فون و مزایای آن صحبت کردیم. امروز در خریدشارژ می‌خواهیم به بررسی نحوه راه اندازی SIP Phone بپردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

سیپ فون SIP Phone مخابرات راهکاری برای ارائه خط تلفن روی اینترنت ADSL است. سرویس SIP Phone یک اکانت یا خط تلفن روی بستر اینترنت است که مخابرات به مشترکینی که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند و یا آن را تهیه می‌کنند، ارائه می‌دهد. روش کار به این شکل است که با ارتباط مشترک از طریق اینترنت به سوییچ‌های مخابراتی می‌تواند یک یا چند خط تلفن را روی اینترنت ADSL دریافت نماید و برای تماس‌های تلفنی خود مورداستفاده قرار دهد. این خطوط توسط شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های دارای پروانه FCP از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بر بستر فیبر نوری و اینترنت به مشترکین ارائه می‌گردند.

تجهیزات سرویس SIP Phone

تجهیزاتی که غیر از مودم ADSL برای راه اندازی این سرویس و دریافت خط تلفن روی اینترنت موردنیاز است، به سه روش است که در ادامه این موارد را موردبررسی قرار می‌دهیم.

۱. استفاده از تلفن IP که می‌توان بر اساس تعداد خط تلفنی که تهیه کردیم و یا موردنیاز داریم یک تلفن IP با همان تعداد اکانت انتخاب کنیم با توجه به اینکه تلفن‌های IP قابلیت تعریف تعداد متفاوتی اکانت SIP دارند، می‌توانیم این انتخاب را بر اساس نیازمان انجام دهیم. از تلفن نرم‌افزاری هم که در رده تلفن‌های IP دسته بنده می‌شود، می‌توان برای این امر استفاده نمود.

۲. مبدل VOIP یا همان ATA‌ها که با استفاده از آن می‌توان خطوط تلفن اینترنتی را به خط تلفن آنالوگ برای اتصال به گوشی تلفن معمولی تبدیل نمود. مبدل یا گیت‌وی‌های VOIP دارای ظرفیت‌های متفاوتی می‌باشند که بر اساس تعداد خط موردنیاز باید انتخاب نماییم. برای اتصال خط اینترنتی به تلفن‌های معمولی یا اتصال به سانترال باید از مبدل یا گیتوی FXS استفاده نماییم.

۳. استفاده از مرکز تلفن IP یا سرور VOIP که این راهکار برای مشترکین شرکتی یا سازمانی است که می‌خواهند از چند خط تلفن اینترنتی را برای تعدادی از کارمندان خود مورداستفاده قرار دهند. در این روش سیپ فون‌ها به مرکز تلفن IP یا سرور VOIP متصل می‌شوند و کاربرانی که به این سانترال IP یا سرور متصل هستند می‌توانند از این خطوط استفاده نمایند.

راه اندازی SIP Phone

راه اندازی SIP Phone

راه اندازی SIP PHONE همانند خط تلفن معمولی است، با این تفاوت که سیپ فون سرویسی از نوع دیجیتال است. SIP PHONE برای برج‌ها و مراکز بزرگ تجاری امکانی را فراهم می‌کند تا هزاران خط داشته و از آن بهره‌برداری کنند. SIP PHONE یا VOIP PHONE یا SOFTPHONE سرویس‌هایی هستند که از تکنولوژی VOIP برای برقراری تماس بر بستر IP بجای شبکه‌های قدیمی PSTN استفاده می‌کنند. سیپ بستری را فراهم می‌کند که در آن صدا از طریق اینترنت انتقال یابد. با این سرویس همه کاربران اینترنت قادرند بدون هزینه اضافی و نصب تجهیزات زیاد، به هر تعدادی که نیاز دارند تلفن ثابت داشته باشند.

نحوه راه اندازی SIP Phone

راه اندازی خط SIP PHONE از طریق فیبر نوری و مودم Huawei Fiber Modem Hg8245 صورت می‌گیرد. متخصصان این مرکز، راه اندازی SIP PHONE را با استفاده از فیبر نوری و یک دستگاه مودم هوائی انجام می‌دهند. راه اندازی سرویس سیپ فون مانند رجیستر کردن یک اکانت SIP روی سرورهای VOIP، مستلزم نام کاربری و رمز عبور است. برای این منظور، مخابرات اطلاعاتی مانند آدرس IP و نام کاربری و رمز عبور را در اختیار مشتری می‌گذارد تا از طریق آن بتواند SIP PHONE را راه اندازی کند.

روش‌های راه اندازی SIP Phone

علاوه بر مودم که در راه‌اندازی این سرویس به کار می‌رود می‌توان SIP PHONE را به سه روش راه اندازی کرد. روش اول استفاده از تلفن IP است که بر اساس تعداد خط تلفنی موردنظر یک تلفن IP با همان تعداد اکانت انتخاب می‌شود. تلفن‌های IP قابلیت تعریف تعداد متفاوتی اکانت سیپ را دارند و می‌شود از آن‌ها در راه‌اندازی این سیستم استفاده کرد.

روش دوم مبدل VOIP است و می‌توان خطوط تلفن اینترنتی را به خط تلفن آنالوگ برای اتصال به گوشی تلفن معمولی تبدیل کرد. سومین روش در راه‌اندازی SIP PHONE استفاده از مرکز تلفن IP یا سرور ویپ است. این سیستم برای شرکت یا سازمان‌ها مناسب بوده و می‌توان از چند خط تلفن اینترنتی برای تعداد زیادی از کارمندان استفاده کرد.



مطالب مرتبط



دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *