اين هفته فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد

خانم معصومه احمدی کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: سامانه بارشی باران امروز همچنان در مناطق جنوب غربی، دامنه‌های زاگرس، مناطقی از مرکز و حتی شرق کشور تداوم دارد ضمن اینکه هشدار‌هایی نیز داده شده است.

وی افزود: همچنین در مناطقی از خوزستان به‌خصوص مناطقی از شرق شمال این استان، مناطقی از استان چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بارش باران پیش‌بینی می‌شود. این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان هم بارش برف پیش‌بینی می‌شود. وی در ادامه گفت: در بخش‌هایی از ارتفاعات البرز‏، دامنه‌ها، ارتفاعات کوهپایه‌ای و کوهستانی غرب کشور هم بارش برف خواهیم داشت.

ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور

احمدی در خصوص وضعیت هوای فردا نیز افزود: فردا از میزان بارش‌ها کمی کاسته خواهد شد، اما در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس بارش‌ها ادامه دارد.

وی افزود: روز دوشنبه مجدد با ورود سامانه‌ی بارشی جدید شدت بارش‌ها در نیمه‌ی غربی کشور، مانند آذربایجان غربی، شرقی، کردستان، کرمانشاه، جنوب و غرب دامنه‌های زاگرس، استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و لرستان افزایش خواهد یافت.

این کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها در شمال استان فارس، شمال بوشهر و مناطقی از استان اصفهان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان شمالی با شدت کمتری خواهد بود، اما در بخش‌هایی، بارش به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود البته به نظر می‌رسد این سامانه بارشی از روز سه‌شنبه یا چهارشنبه از مرز‌های شرقی کشور خارج شود.

سامانه بارشی
سامانه بارشی

وی افزود: اما سامانه‌ی بارشی فعالی را برای پایان هفته پیش‌بینی می‌کنیم که این بار از شمال و شمال غرب وارد کشور خواهد شد. خانم احمدی در خصوص وضعیت آب و هوایی پایتخت هم گفت: در تهران امروز کاهش ابر خواهیم داشت و به‌تدریج از روز دوشنبه بر میزان ابر‌ها اضافه خواهد شد و با توجه به برودت هوا و رطوبتی که امروز وجود دارد انتظار پدیده مه را داریم که به‌تدریج از میزان آن کاسته خواهد شد و دید بهتر می‌شود. وی در پایان گفت: در مناطق کوهستانی، شرایط خاصی نداریم، اما کاهش نسبی دما را در بیشتر مناطق که بارندگی است پیش‌بینی می‌شود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *