سامانه کنترل هوشمند کرونا از دوشنبه ۱۵ آذر فعال شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سامانه کنترل هوشمند کرونا از امروز (دوشنبه، ۱۵ آذر) اجرایی می‌شود.

فعال‌سازی سامانه کنترل هوشمند کرونا

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات طرح محدودیت هوشمند از امروز (دوشنبه، ۱۵ آذر) گفت: در ستاد ملی کرونا مقرر شد از فردا محدودیت‌ها با کارت واکسن صورت بگیرد، یعنی آن دسته از افرادی که کارت واکسن دریافت کردند، می‌توانند در محیط‌های سربسته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر اساس اهمیت موضوعی و تعداد مراجعات حضور یابند.

او افزود: حضور افراد در مکان‌هایی مثل مدارس، سینماها، باشگاه‌ها و حمل‌ونقل بین جاده‌ای مثل هواپیما، اتوبوس و قطار باید در سامانه امید و با ارائه کارت واکسن انجام شود.

سامانه کنترل هوشمند کرونا

افرادی که اقدام به دریافت کارت واکسن کرونا خود نکرده اند، می‌توانند از سامانه salamat.gov این کارت را دریافت کنند و در محیط‌های تجمعی حضور داشته باشند. او بیان کرد: افرادی که این کارت را دریافت نکرده اند برای حضور در مکان‌های عمومی باید تست پی سی آر دهند تا مشخص شود که فرد دچار بیماری نیست.

حیدری تصریح کرد: به اندازه تمام جمعیت کشور واکسن موجود است و امیدواریم آن دسته از افرادی که موفق به دریافت واکسن نشده اند، سریعاً اقدام کنند. معاون بهداشت وزارت بهداشت، بیان کرد: قطعاً پلیس با اشخاصی که کارت واکسن کرونا را جعل می‌کنند، برخورد خواهد کرد. تنها مدرک معتبر واکسیناسیون ایران، کارت دیجیتال صادرشده از سوی وزارت بهداشت است.

به گزارش خریدشارژ به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز آبادان، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است: سامانه کنترل هوشمند کرونا که از نیمه آذر اجرایی خواهد شد، در شهرهای قرمز و نارنجی برای افرادی که واکسینه نشده‎‎‎‎‎اند، محدودیت و جریمه اعمال می‌کند و افراد مبتلا، اجازه سفرهای درون‌شهری با خودروهای شخصی خود را هم ندارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز گفت: مجری طرح سامانه کنترل هوشمند کرونا وزارت کشور است و قرار است اطلاعات آن از واحد فناوری دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت در اختیار وزارت کشور قرار بگیرد. ساسان قربانی افزود: با توجه به شرایط فعلی این طرح به‌صورت پایلوت در سه استان آذربایجان، کردستان و قزوین اجرا می‌شود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *