وضعیت سرعت اینترنت موبایل در ایران چگونه است؟

متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه اکتبر ۲۰۲۱، به ۳۵.۰۹ مگابیت ‌بر ثانیه رسید و ایران در رتبه ۷۳ از میان ۱۴۰ کشور قرار گرفت؛ در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۲.۰۱ مگابیت ‌بر ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۴ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند.

سرعت اینترنت موبایل

به گزارش ایسنا، سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت ‌بر ثانیه و تأخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه سرعت اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۲۸ مگابیت‌ بر ثانیه و تأخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

سرعت اینترنت موبایل در ایران به ۳۵ مگابیت‌برثانیه رسید

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست تا ماه اکتبر سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۶۸.۴۱۴ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۳.۷۹ مگابیت ‌بر ثانیه و تأخیر ۳۶ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۱۶.۸۶ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۶۴.۷۳ مگابیت ‌بر ثانیه و تأخیر ۱۸ میلی‌ثانیه است.

درحالی‌که تا ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۶۳.۱۵ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۳.۳۷ مگابیت ‌بر ثانیه و تأخیر ۳۶ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۱۳.۲۵ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۶۲.۴۵ مگابیت ‌بر ثانیه و تأخیر ۱۹ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه سپتامبر ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۲۷۳.۸۷ مگابیت بر ثانیه)، کره جنوبی (۲۱۴.۴۷ مگابیت بر ثانیه)، قطر (۱۷۸.۸۳ مگابیت ‌بر ثانیه)، نروژ (۱۷۸.۷۰ مگابیت بر ثانیه) و کویت (۱۷۰.۶۷ مگابیت بر ثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به موناکو (۲۷۰.۲۵ مگابیت ‌بر ثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۶۰.۳۵ مگابیت ‌بر ثانیه)، سنگاپور (۲۵۷.۱۵ مگابیت ‌بر ثانیه)، رومانی (۲۴۱.۳۵ مگابیت بر ثانیه) و سوئیس (۲۳۱.۹۶ مگابیت ‌بر ثانیه) تعلق دارد.

متوسط سرعت اینترنت در ایران

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۰۹ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۲ مگابیت ‌بر ثانیه و تأخیر ۳۸ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۳ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.

این در حالی است که در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۵.۴۸ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۵۳ مگابیت ‌بر ثانیه بود و ایران در جایگاه ۷۱ قرار داشت.

سرعت اینترنت موبایل در ایران به ۳۵ مگابیت‌برثانیه رسید

همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از کاستاریکا، تونس و ارمنستان کندتر و از برزیل، سورینام و مکزیک سریع‌تر است.

سرعت اینترنت موبایل در ایران به ۳۵ مگابیت‌برثانیه رسید

در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۲.۰۱ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۹۹ مگابیت ‌بر ثانیه و تأخیر، ۴۲ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۴ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند.

این در حالی است که در سپتامبر ۲۰۲۱، در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت اینترنت برای دانلود در ایران، ۲۱.۳۶ مگابیت ‌بر ثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۵۶ مگابیت ‌بر ثانیه و تأخیر ۴۱ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۳۷ قرار داشت. همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از میکرونزی، گواتمالا و صحرای غربی کندتر و از میانمار، فیجی و تاگو سریع‌تر است.

سرعت اینترنت موبایل در ایران به ۳۵ مگابیت‌برثانیه رسید



دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *