تعرفه برق صنایع پرمصرف تغییر یافت

مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی، از الزام صنایع پرمصرف به پرداخت بهاء برق با قیمت خرید تضمینی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت خبر داد.

محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی گفت: از امسال در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مصوب شده که صنایع پرمصرف یعنی صنایع بالای ۲ مگاوات که مصرف‌کننده عمده هستند بهاء برق را به قیمت خرید تضمینی برق یعنی بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومان پرداخت کنند.

تعرفه برق صنایع پرمصرف

وی با بیان اینکه از این طریق ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به صنعت برق تعلق می‌گیرد گفت: باوجود تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، رقم اندکی به صنعت برق تعلق خواهد گرفت، زیرا بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس، بخشی از این بودجه به تأمین آب شرب، انتقال و مخابرات اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی با اشاره به اینکه این بودجه به بخش تولید اختصاص می‌یافت ادامه داد: وزارت نیرو باید با این رقم بخشی از بدهی‌های معوق خود را پرداخت می‌کرد که با تقسیم این بودجه، رقم مناسبی به این بخش تعلق نگرفت.

صنایع پرمصرف

طرز طلب با تأکید بر اینکه در حال پیگیری برای دریافت کامل این اعتبار در سال آینده هستیم گفت: دولت و نمایندگان مجلس باید برای اینکه این اعتبار در جای دیگری مصرف نشود برنامه‌ریزی کنند و اگر قرار است تقسیم شود باید از منبع دیگری اعتبار موردنیاز ما تأمین شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده برای احداث نیروگاه توسط صنایع پرمصرف که مصرف‌کننده عمده هستند گفت: اگر قرار شود ما خرید تضمینی در برق انجام دهیم باید طبق تعهدات قرارداد‌ها وصول شود و مبلغ آن را نیز صنایع بزرگ و مصرف‌کنندگانی که خارج از الگو برق مصرف می‌کنند؛ آن را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی با اشاره به ضرورت تغییر شیوه مصرف برق با توجه به محدودیت در منابع و میزان سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز برای تأمین برق گفت: ما سرمایه‌های چندانی نداریم که هر سال اقدام به ساخت چند هزار نیروگاه کنیم باید با آزادسازی قیمت آب برق و انرژی مصرف‌کننده را مقید به کنترل مصرف کنیم.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *