دریافت مالیات از فعالیت‌های تبلیغاتی اینفلوینسر‌ها و بلاگر‌ها

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات فعالیت‌های تبلیغاتی ۲۶۰ اینفلوینسر و بلاگر در سال ۱۴۰۰ در حال محاسبه است.

مالیات از فعالیت‌های تبلیغاتی اینفلوینسر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جهانگیر رحیمی، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی، به رادیو اقتصاد گفت: اینفلوینسر‌ها و بلاگر‌های مشمول مالیات بر اساس اطلاعات نهاد‌های پایش کننده فضای مجازی شناسایی شده و درآمد و مالیات آنها بر اساس قوانین و مقررات محاسبه می‌شود.

آغاز فرایند مالیات‌ستانی از اینفلوئنسر و بلاگرهای فضای مجازی | صنایع

وی با اشاره به تعداد اینفلوینسر‌هایی که مالیات آنها در سال ۱۴۰۰ محاسبه شده، افزود: اسامی ۲۶۰ اینفلوینسر و بلاگر مشمول دریافت مالیات،  مشخص شده و مالیات آنها بعد از ارسال اطلاعاتشان در سازمان امور مالیاتی محاسبه  می‌شود  و در نهایت اگر این  اشخاص  برای تسلیم اظهارنامه و خوداظهاری اقدام کنند از معافیت‌های قانونی  هم بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی درباره نوع  فعالیت‌های اینفلوینسر‌ها که مشمول مالیات می‌شود، گفت: آن بخش از درآمد  این افراد که از طریق تولید، انتشار و اشتراک گذاری محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی به‌دست آمده مشمول مالیات می‌شود و محتوای تبلیغاتی هم طبق تعریف هرگونه اعلام و اطلاع‌رسانی برای معرفی محصولات، اشخاص، پدیده‌های اجتماعی و یا ترغیب به خرید کالا یا خدمات است که در فضای مجازی اعم از رسانه‌های برخط، کانال‌ها و صفحات به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در قالب محتوای سمعی یا بصری ارائه می‌شود.

رحیمی تأکید کرد: اگر شخصی به خاطر وجه‌ عمومی و جایگاهش، فالور‌های زیادی داشته باشد، اما از این طریق درآمدی کسب نکند  قاعدتا مشمول مالیات نمی‌شود.

مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی درباره مالیات آن دسته از فروشندگان و مغازه‌دارانی که در فضای مجازی هم اقدام به تبلیغ و فروش می‌کنند گفت: اطلاعات فعالیت‌های فضای مجازی این افراد به عنوان اطلاعات تکمیلی به پرونده شغلی آنها اضافه می‌شود  و مالیاتشان یکبار محاسبه خواهد شد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *