مدارس کدام شهرها به دلیل کرونا غیرحضوری شد؟

فرآیند‌های آموزشی و پرورشی در برخی مدارس و مراکز آموزشی استان‌ها غیرحضوری پیگیری خواهد شد.

با افزایش موارد ابتلا به کرونا و به‌ویژه سویه امیکرون، آموزش در مدارس و مهدکودک‌های استان‌ها و شهر‌های قرمز و یا نارنجی کرونایی غیرحضوری شد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، فرآیند‌های آموزشی و پرورشی در برخی مراکز آموزشی استان‌ها غیرحضوری پیگیری خواهد شد.

قم

با تصمیم گرفته‌شده در سطح استان قم، با توجه به اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، آموزش این مراکز آموزشی از سه‌شنبه دوازدهم بهمن‌ماه به‌صورت مجازی دنبال می‌شود.

مشهد

بر اساس مکاتبه سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی و با استناد به تصمیم ستاد ملی کرونا، آموزش حضوری برای شهر‌هایی که در وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند، ازجمله مراکز آموزشی شهرستان‌های مشهد، تربت‌حیدریه، بینالود، نیشابور، سبزوار، تایباد و بردسکن تعطیل و آموزش دو هفته مجازی خواهد بود.

بوشهر

با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا و بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا فعالیت مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در مناطق زرد و نارنجی و مدارس متوسطه اول و دوم در مناطق نارنجی از تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ به شیوه غیرحضوری (مجازی) خواهد بود.

اصفهان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان هم گفته است اگر دانش‌آموزان در بیش از یک کلاس درس علائم داشته باشند، کل مدرسه به مدت ۲ هفته غیرحضوری می‌شود. مدیران و معلمان در این زمینه حساسیت و توجه لازم را دارند چراکه سلامت دانش‌آموزان و سلامت کل مدرسه مطرح است. ضمن اینکه ما هم رصد و کنترل‌های لازم را بر وضعیت مراکز آموزشی داریم.

مدارس این استان‌ها به دلیل کرونا غیرحضوری شد

سیستان و بلوچستان

بر اساس تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان سیستان و بلوچستان؛ با عنایت به تغییر رنگ‌بندی‌ها در سطح استان، فعالیت آموزشی مدارس سراسر استان از فردا دوشنبه ۱۱ بهمن تا آخر هفته جاری به‌صورت غیرحضوری است.

قزوین

مراکز آموزشی ابتدایی استان قزوین تا پایان هفته جاری غیرحضوری خواهد بود و مدارس متوسطه نیز باید با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند؛ در خصوص نحوه فعالیت مدارس استان قزوین در هفته آینده نیز در جلسه آتی ستاد کرونا تصمیم‌گیری می‌شود.

گناباد

رئیس اداره آموزش‌وپرورش گناباد گفت: ۲۰۰ مدرسه این شهرستان به دلیل شیوع کرونا از ۱۲ بهمن به مدت ۱۰ روز تعطیل هستند و فعالیت آن‌ها غیرحضوری می‌شود.

چهارمحال و بختیاری

بارش نزولات آسمانی و لغزندگی معابر موجب شد تا اداره کل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای، چگونگی فعالیت مدارس مناطق مختلف این استان را در روز شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ تغییر دهد. بر این اساس تمامی مدارس ناحیه ۱ و ۲ شهرکرد، بروجن، فارسان، سامان، بن، اردل، کوهرنگ، کیار و مناطق لاران، گندمان و بلداجی در همه مقاطع تحصیلی فعالیت آموزشی خود را در روز شنبه از طریق فضای مجازی دنبال خواهند کرد.

بانه

فرماندار شهرستان بانه گفت: با توجه به قرار گرفتن در وضعیت قرمز کرونایی مدارس و آموزشگاه‌های آزاد بانه به مدت یک هفته تعطیل شدند.

بم

روابط عمومی آموزش‌وپرورش شهرستان بم از غیرحضوری شدن مدارس این شهرستان خبر داد.

آذربایجان غربی

برابر تصمیم ستاد کرونای استان آذربایجان غربی، کلیه مدارس شهر‌های نارنجی و قرمز استان از روز شنبه ۱۶ بهمن به مدت ۱۰ روز غیرحضوری و آنلاین برگزار خواهد شد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *