راهنمای پرداخت قبض

با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در ایران و با توجه به حذف قبوض کاغذی در برخی از خدمات، دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای پرداخت قبض و ایستادن در صف‌های طولانی  خودپرداز یا بانک نیست. تنها با چند کلیک ساده در هر زمان و مکانی پرداخت قبوض امکان‌پذیر است.

پرداخت قبض

سرویس پرداخت قبض سایت خرید شارژ امکان پرداخت قبض تلفن؛ برق؛ گاز؛ آب؛ جریمه راهنمایی و رانندگی و سایر قبوض خدماتی را برای شما فراهم آورده است. برای پرداخت قبض به شناسه قبض و شناسه پرداخت نیاز دارید. و با تمامی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب قادر به پرداخت آن هستید.

مراحل پرداخت قبض

برای پرداخت قبض پس از مراجعه به وب‌سایت خرید شارژ به آدرس kharidcharge.com مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا به بخش پرداخت قبض بروید. برای این ‌کار شما هم می‌توانید از منوی بالای سایت استفاده کنید هم از دسترسی آسان داخل صفحه.
۲- شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد کنید.
۳- اطلاعات قبض شما در کادر ایجاد شده نمایش داده می‌شود. از عنوان و مبلغ قبض اطمینان حاصل کنید.
۴- شماره موبایل خود را وارد کنید. و مطمئن شوید که شماره  درست وارد شده. این بخش برای پیگیری فرایند پرداخت ضروری است.
شماره موبایل را با صفر اول و بدون کد ۰۰۹۸ وارد کنید.
چنانچه شماره موبایل وارد شده مربوط به اپراتور انتخابی نباشد، با زدن دکمه پرداخت، پیغام خطایی در این خصوص به شما نمایش داده خواهد شد.
اگر شماره موبایل شما تعداد ارقامش کم یا زیاد باشد، با زدن دکمه پرداخت، کادر مربوط به شماره موبایل قرمز می‌شود.
۵- ایمیل خود را جهت پیگیری خرید و پشتیبانی بهتر وارد کنید. این بخش اختیاری است اما در صورت وارد کردن ایمیل یک نسخه رسید پرداخت قبض را دریافت خواهید کرد.
همچنین  با ذخیره اطلاعات تماس خود می‌توانید در مراجعات بعدی با سهولت و سرعت بیشتری قبض خود را پرداخت کنید.
۶- پس از تکمیل اطلاعات فرم و اطمینان از نوع و مبلغ قبض مورد نظر خود، با زدن دکمه پرداخت به درگاه بانک منتقل خواهید شد.
۷- پس از تکمیل خرید اطلاعات آن از طریق پیامک ارسال می‌شود. همچنین در صورتی که ایمیل خود را وارد کرده‌اید یک نسخه رسید پرداخت قبض برای شما ایمیل می‌شود.

روش‌های استعلام قبوض

برای مشاهده صورتحساب و استعلام شناسه قبض و شناسه پرداخت قبوض خود می‌توانید از طریق لینک‌های زیر اقدام کنید:

استعلام قبض گاز

مشترکین گاز تهران و همه استان‌های کشور می‌توانند جهت استعلام قبض گاز به سایت شرکت ملی گاز  ایران به آدرس زیر مراجعه و با استفاده از شماره اشتراک می‌توانند آخرین قبض و جزئیات قبض گاز را مشاهده کنند.

شرکت ملی گاز ایران

همچنین برای صدور پیامکی قبض، تمامی مشترکین می‌توانند شماره اشتراک خود را به صورت *۱ شماره اشتراک به سامانه پیامکی استان خود ارسال کنند. و پس از آن به طور مداوم قبض خود را به صورت پیامکی دریافت کنند.

شماره اشتراک*۱

یا با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به بخش حذف قبوض رفته، و اطلاعات و شماره تلفن همراهی که از طریق آن می‌خواهید قبض گاز خود را دریافت کنید، اعلام و ثبت کنید.

استعلام قبض برق

برای دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت برق می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق استان محل زندگی خود مراجعه کنید.برای مثال:

شرکت توزیع برق استان تهران

همچنین شماره‌ای برای حذف قبض کاغذی برق اعلام شده است که مشترکان با ارسال شماره شناسه اشتراک خود، اطلاعاتشان در سامانه ثبت خواهد شد و پس از این قبوض خود را به شکل پیامک دریافت خواهند کرد.

به عبارت دیگر همه مشترکان در کشور می‌توانند با یک بار ارسال شناسه قبض*۱ به سامانه پیامکی استان خود  نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کنند. با مراجعه به سایت شرکت برق استان خود می توانید از سامانه پیامکی و جزئیات حذف کاغذی برق مطلع شوید.

شناسه قبض*۱

چنانچه فردی مالک خانه نیست و مستأجر است، بعد از آنکه از محل مورد نظر نقل مکان کرد باید شناسه قبض به همراه ستاره دو را به همان شماره پیامک کند تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه متوقف شود. سپس شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجدد پیامک کند.

 اگر مشترکی چند قبض برق دارد می‌تواند شناسه همه را به صورت جداگانه به همراه ستاره یک به شماره مذکور پیامک کند.

استعلام قبض تلفن ثابت

برای دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت و همچنین جزئیات صورت‌حساب تلفن ثابت می‌توانید به سایت شرکت مخابرات ایران مراجعه کنید.

شرکت مخابرات ایران


یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۰۲۰* اقدام کنید.

همچنین برای دریافت پیامک قبض تلفن ثابت کافی است یک بار به عنوان تشکیل پرونده و معرفی خود به عنوان دریافت کننده قبض پیامکی تلفن ثابت ، شماره تلفن ثابت خود را به شماره ۰۲۱۲۰۲۰ پیامک کنید. بدین ترتیب قبض به طورت مستمر برایتان پیامک می شود.

برای اطلاع کامل‌تر از نحوه استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت می توانید این نوشته را در وبلاگ مطالعه کنید.

استعلام قبض تلفن همراه

برای دریافت جزئیات صورت‌حساب تلفن همراه خود می‌توانیز به سایت اپراتور مربوط مراجعه کنید.

همراه اول

رایتل

ایرانسل

همچنین صورت‌حساب از طریق پیامک به وسیله اپراتور مربوطه برای مشترکین ارسال می‌شود. برای دریافت جزئیات آن هم می‌توانید از کدهای دستوری مربوط به هر اپراتور که در پیامک ذکر می‌شود، استفاده کنید.

برای دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت سیم‌کارت ایرانسل از طریق پیامک، می‌توانید شماره موبایل خود را به «۲۱۲۱» ارسال کنید. همچنین با استفاده از این روش می‌توانید برای سیم‌کارت‌های ترابرد شده هم هر دو شناسه را دریافت کنید.

استعلام قبض آب

مشترکین آب همه استان‌ها می‌توانند جهت استعلام قبض آب خود به سایت شرکت آب و فاضلاب  استان خود مراجعه و با استفاده از شماره اشتراک و شماره تلفن آخرین قبض و جزئیات قبض آب را مشاهده کنند.

همچنین هر استان سامانه پیامکی منحصر به خود را برای استعلام قبض آب دارد که با مراجعه به سایت شرکت آب و فاضلاب می‌توانید از شماره آن مطلع شوید.

استعلام جریمه راهنمایی و رانندگی

شناسه قبض و شناسه پرداخت و به طور کلی قبض جریمه خود را می‌توانید به یکی از سه روش زیر استعلام کنید.

پلیس راهور

استعلام از طریق پیامک

استعلام از طریق کد دستوری  #۱۱۰*

برای اطلاع کامل‌تر از نحوه پرداخت خلافی خودرو می توانید این پست را در وبلاگ مطالعه کنید.

در صورت بروز هرگونه اشکال و یا نیاز به راهنمایی برای خرید کارت شارژ، می‌توانید با شماره ۰۲۱-۸۸۰۱۹۵۷۴ با بخش پشتیبانی تماس بگیرید، تا همکاران ما در اسرع وقت مشکل شما را حل کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *