۴۰۰ گیگ به پهنای باند اینترنت کشور افزوده شد

۴۰۰ گیگ ظرفیت پهنای باند بین‌الملل کشور به دنبال بحران اوکراین که شنبه ازدست‌رفته بود، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تأمین ظرفیت جدید جبران شد.

جبران ۴۰۰ گیگ پهنای باند اینترنت

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- روز شنبه، در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود: یکی از مسیرهای تأمین اینترنت بین‌الملل که از اوکراین عبور می‌کند، قطع‌شده و بخشی از پهنای باند بین‌الملل کاهش‌یافته که در ساعت پیک ممکن است منجر به اختلال شود. این مسئله را از زمان آغاز بحران اوکراین پیش‌بینی کرده بودیم و به دلیل زمان‌بر بودن تأمین ظرفیت جدید، همان موقع به همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت گفتم که برای ظرفیت جایگزین اقدام کنند و این موضوع به‌سرعت در حال انجام است.

پهنای باند اینترنت کشور افزایش یافت

در این راستا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پی صدور دستور عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- برای تأمین ظرفیت جدید برای جبران ۴۰۰ گیگ ظرفیت ازدست‌رفته در پی بحران اوکراین، حمید فتاحی- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که ۴۰۰ گیگ ظرفیت جدید جبران شده است.

فتاحی افزود: این ظرفیت جدید جهت جبران پهنای باند قطع‌شده در پی بحران اوکراین ایجاد شده است و تست ارتباط پایدار انجام شد و در حال حاضر قابل‌استفاده است.

همچنین مهدی سالم -مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات- اعلام کرد: این میزان جهت جبران پهنای باند قطع‌شده در روز شنبه است. تست ارتباط پایدار انجام شده و این ظرفیت در حال حاضر قابل‌استفاده است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *