پیش‌بینی کاهش ۲۰ درصدی مصرف آب بعد از افزایش تعرفه پرمصرف‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از افزایش تعرفه آب مشترکان پرمصرف و بد مصرف از ابتدای امسال خبر داد.

افزایش تعرفه پرمصرف‌ها

آقای محمدرضا بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: تعرفه آب خانوار‌های کم‌مصرف و در حد الگو، به‌جز افزایش ۷ درصدی سالانه، هیچ تغییر جدیدی نخواهد داشت، اما تعرفه افراد پرمصرف و بد مصرف، پلکانی افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد مردم تهران زیر الگو، مصرف آب دارند افزود: قیمت تمام‌شده تأمین و توزیع آب در تهران برای هر مترمکعب بیش از ۳ هزار تومان است که مبلغ اخذشده از مشترکان تهرانی متوسط هزار تومان است که این به این معناست که دولت برای هر مترمکعب حدود ۲ هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند.

پیش بینی کاهش ۲۰ درصدی مصرف بعد از افزایش تعرفه آب پرمصرف‌ها - خبرگزاری  بازار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: هم‌اکنون کسانی که در حد الگو، مصرف آب دارند ماهانه قبض آن‌ها کمتر از ۴۰ هزار تومان محاسبه و صادر می‌شود.

وی افزود: قبلاً از افراد پرمصرف علاوه بر ۷ درصد تعرفه سالانه ۱۶ درصد بیشتر دریافت می‌شد که این عدد ۲۳ درصدی بازدارنده نبود و تأثیر چندانی در کاهش مصرف آن‌ها نداشت.

آقای بختیاری همچنین گفت: بارش‌های امسال استان تهران تاکنون ۲۸ درصد در مقایسه با سال بسیار کم بارش پارسال که در ۵۰ سال گذشته دارای کمترین بارش بود کاهش داشته است، اما باوجوداین افرادی هستند که بی‌توجه به این اوضاع، آب زیادی را هدر می‌دهند.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: میزان الگوی مصرف آب مشترکان، ماهانه ۱۴ مترمکعب است و هم‌اکنون ۲۰ درصد مشترکان ما بیش از ۲ برابر الگو و ۵ درصد در حد بد مصرفی، مصرف آب دارند.

وی افزود: برای جلوگیری از بدمصرفی تا ۲ ماه آینده طرح برخورد با مشترکان بد مصرف اجرایی و انشعاب آب آن‌ها قطع خواهد شد.

آقای بختیاری تصریح کرد: بر اساس پیس بینی‌ها افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف، موجب کاهش تا ۲۰ درصدی در مصرف آب این افراد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طرح افزایش تعرفه‌ها مطالبه مردم از افراد پرمصرف بود که پس از چندین سال، هم‌اکنون با همت دولت سیزدهم و با هدف رعایت عدالت اجتماعی و هدفمند شدن یارانه‌ها در بخش آب کشور اجرائی شده است.

وی همچنین افزود: برای محاسبه دقیق تعرفه‌ها و جلوگیری از اجحاف به مردم، سال گذشته حدود ۵۷ هزار کنتور خراب مشترکان تعمیر و یا تعویض شد و اگر مشترکی شاهد خرابی کنتور آب منزل خود می‌باشد می‌تواند با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران درباره امکان جداسازی کنتور‌های مشترک ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی که بعضاً موجب بی‌انگیزگی افراد در کاهش مصرف آب می‌شود نیز گفت: برخلاف نصب جداگانه کنتور‌های گاز و برق، به علل مختلف ازجمله نبود مکان تعبیه کنتور جدید، فشار آب و ایجاد مشکل در شبکه هیدرولیک شبکه آب‌رسانی، امکان جداسازی و نصب کنتور مجزای آب برای هر واحد مسکونی وجود ندارد.

آقای بختیاری افزود: برای ساختمان‌های جدید با سازمان نظام‌مهندسی در حال تعامل هستیم که برای هر واحد، کنتور جداگانه نصب کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *