گواهی عدم سوء پیشینه در عرض چند روز صادر می‌شود؟

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: پارسال ۳۰ درصد صدور گواهی عدم سوءپیشینه غیرحضوری انجام شده است.

زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه

محمد کاظمی فرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ درباره توسعه هوشمند سازی در دستگاه قضا و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، افزود: تلاش قوه قضاییه برای هوشمند سازی فرایند پیگیری‌های قضایی، کاهش مشکلات مردم در این مسیر است.

گواهی عدم سوء پیشینه

کاظمی فرد تصریح کرد: صدور گواهی عدم سوء پیشینه یکی از خدمات قضایی پرکاربرد است که طی دو روز کاری صادر می‌شود و سال گذشته حدود ۳۰ درصد گواهی‌ عدم سوء پیشینه صادرشده به‌صورت غیرحضوری انجام شده است. وی گفت: تا پیش‌ازاین مردم برای دریافت کد ثنا باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه می‌کردند، اما در حال حاضر با توسعه زیرساخت‌ها این امکان فراهم شده که افراد از منزل هم می‌توانند کد ثنا را به هزینه کمتر دریافت کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این است که مردم بتوانند با ابزار‌های خودکاربری در منزل و محل کار خدمات موردنظر قضایی را دریافت کنند. وی گفت: هم‌اکنون برای اشخاص حقیقی دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری و تجدیدنظر فعال شده و کاربران حرفه‌ای مثل قضات و وکلا می‌توانند تمام خدمات قضایی را به‌صورت حرفه‌ای دریافت کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *