جریمه مشترکان پرمصرف برق در مشهد

جریمه مشترکان پرمصرف برق در مشهد به منظور حمایت از مشترکان کم‌‌مصرف و تنبیه مشترکان پرمصرف صورت گرفته است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: افزایش مبالغ قبوض برق برخی از مشترکان به دلیل اعمال جریمه برای پرمصرف‌ها در تابستان براساس دستورالعمل وزارت نیرو بوده است.

علیرضا کاشی افزود: به منظور حمایت از مشترکان کم‌مصرف و تنبیه مشترکان پرمصرف بنا به دستورالعمل وزارت نیرو ۱۶ درصد به قبض مشترکان پرمصرف اضافه شده است.

وی ادامه داد: الگوی مصرف برای تابستان مصرف ۳۰۰ کیلو وات در ماه است و مشترکان پرمصرف کسانی هستند که بیش از این میزان در ماه استفاده کنند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: ۸۵ درصد از یک میلیون و ۶۰۰ مشترک برق در شهرستان مشهد کمتر از الگوی ۳۰۰ کیلووات در ماه برق مصرف می‌کنند و فقط ۱۵ درصد از مشترکان جزء پرمصرف‌ها هستند و جریمه ۱۶ درصدی برای پرمصرف‌ها در تابستان اعمال شده است.

کاشی افزود: هر مشترک برقی که الگوی مصرف را رعایت کند به طور قطع در هزینه مصرف انرژی با نرخ کمتری مواجه و از تخفیفات لازم برخوردار خواهد شد.

وی یادآور شد: در مجموع از ابتدای امسال بر اساس اعلام وزارت نیرو هفت درصد به نرخ انرژی مصرفی در قبوض برق همه مشترکان اضافه شده است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: لحاظ کردن نرخ عوارض و مالیات در قبوض بر اساس قوانینی که به شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور اعلام شده انجام گرفته است و جنبه قانونی دارد.

کاشی افزود: میزان مصرف مشترکان صنعتی، تجاری و اداری محاسبات ویژه خود را دارد و اعمال جریمه ۱۶ درصدی برای پرمصرف‌ها فقط مربوط به مشترکان خانگی است.

وی اضافه کرد: به دلیل محدودیت‌ها در ارسال پیامک‌های قبوض برق، اعلام برخی موارد در این پیامک‌ها حذف شده است اما جزئیات میزان مصرف و اطلاعات مربوط به کنتور برق، سوابق انشعابات، تاریخ مصرف و نحوه محاسبه میزان پرداخت در آدرس اینترنتی که در انتهای پیامک درج شده، به صورت یک قبض کامل قابل مشاهده است.

تیم محتوا: