قطعی استعلام خلافی خودرو راهور

قطعی استعلام خلافی خودرو راهور در ایام کرونایی ادامه دارد.

همانطور که می‌دانید روش‌های مختلف غیرحضوری‌ای برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد که در پست‌ دیگری آن‌ها را برایتان شرح داده‌ایم.

در روش حضوری، شما می‌توانید با کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و با پرداخت هزینه تعرفه اجرائیات، استعلام خلافی خودرو خود را بگیرید. اگر مبلغ خلافی شما بیش از ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) باشد، باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید. اما در این روزها که به خاطر جلوگیری از کرونا سعی می‌کنید که فقط در مواقع واحب از منزل خارج شوید، حتما روش‌های غیرحضوری را انتخاب می‌کنید.

متاسفانه چندوقتی است که ارسال پیامک برای استعلام جریمه‎های خودرو جوابگو نیست چرا که وقتی به شماره‎های اعلام شده پیامک بزنید با وجود پیغام کسر 350 تومان از حساب شما هیچ پیامکی که در برگیرنده اطلاعاتی از جریمه‎های خودرو باشد دریافت نمی‎کنید. این موضوع شامل کد دستوری USSD #۱۱۰* نیز می‎شود. با شماره گیری USSD پیغام « درصورت داشتن اعتبار 350تومان از حساب شما کسر و پیامک خلافی برای شما ارسال خواهد شد» را مشاهده خواهید کرد اما پیامکی دریافت نمی‎کنید.

از سوی دیگر برای دریافت میزان خلافی خودرو از طریق سایت راهور، بارکد روی کارت ماشین مورد نیاز است و به دلیل اینکه کارت خودروهایی که از سال گذشته تاکنون خرید و فروش شده‎اند، به دست مالکان نرسیده آنها را دچار مشکل کرده است. 

سرتیپ‌ سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، قول رسیدگی به مشکل استعلام پیامکی را داد و تاکید کرد که فعلا از طریق شماره تلفن ثابت ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ می‎توان برای آگاهی از جریمه‎های خودرو اقدام کرد.

اما متاسفانه پس از چند روز تماس و هر روز چند بار تماس، این سامانه گویا نیز مشکلی را حل نمی‌کند چراکه پاسخگو نیست و اتصال بر قرار نمی‌شود و قطعی استعلام خلافی خودرو راهور ادامه دارد. در نهایت سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، اعلام کرده است که مشکلات استعلام غیرحضوری خلافی خودرو بررسی و به‌زودی رفع خواهد شد.

تیم محتوا: