نحوه بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده

در این مطلب به بررسی نحوه بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده خواهیم پرداخت.

در صورتی که قبلا در سایت همتا ثبت نکرده باشید و سیم‌کارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف می‌شود ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید. برای مشاهده نحوه بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده در ادامه با ما همراه باشید.

بازیابی اطلاعات سیم کارت واگذار شده

برای بازیابی اطلاعات سیم‌کارت منقضی شده یا واگذار شده، می‌توانید به سامانه همتا مراجعه کرده و با وارد کردن شناسه (IMEI) دستگاه و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده، اطلاعات خود را بازیابی کنید.

در ادامه، مراحل بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده به صورت تصویری آورده شده است.

۱. به درگاه اینترنتی سامانه همتا مراجعه کنید، در صورتی که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اید می‌توانید با کد ملی خود وارد سامانه شوید. در غیر این صورت مطابق تصویر بعد، با شماره تلفن وارد شوید.

۲. پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت، رمز عبور موقت برای شما ارسال می‌گردد. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

۳. در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌­ها» بر روی گزینه “افزودن دستگاه” کلیک کنید.

۴. در صفحه باز شده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که می‌خواهید اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف شده) به آن انتقال یابد را وارد کرده و بر روی گزینه “ثبت” کلیک کنید.

۵. سپس پیامی مبنی بر وارد کردن شماره سیم‌کارت قبلی (سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده) دریافت می‌کنید. شماره سیم‌کارت را به صورت کامل وارد کرده و بر روی گزینه “تأیید” کلیک ‌کنید.

۶. در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد فرایند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می‌گیرد.

همچنین لازم است به این نکته اشاره کنیم که در صورتی که شما قبلاً در سایت همتا ثبت نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتی که بیش از دو سیم‌کارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیم‌کارت‌ها و یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می‌ماند.

مهدی دیاله: