آیا قرار است یارانه بنزین حذف بشود؟

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره احتمال حذف یارانه بنزین اظهار داشت: برای حذف یارانه سوخت، ابتدا باید بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق و انرژی بررسی شود بعد روی این قضیه کار شود.

جزئیات حذف یارانه بنزین

وی افزود: در حال حاضر برخی از خانوارها خودرو ندارند اما برخی طبق آماری که اعلام شده تا ۱۰ خودرو هم دارند، بنابراین برای ساماندهی توزیع سوخت به دارندگان خودرو طرح وان را ارائه دادیم که بر اساس آن باید یارانه پنهان حذف شود و هر کس به اندازه سهم خود مصرف کند، زیرا بنزینی که مصرف می‌شود حق عموم مردم است.

یارانه بنزین
یارانه بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: اکنون کسی که خودرو ندارد و از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کند هزینه آن را می‌پردازد اما دارندگان خودرو از بنزین یارانه‌ای استفاده می‌کنند و این عادلانه نیست.

وی با بیان اینکه یارانه پنهان در کشور ما بسیار بالا است، گفت: دهک‌های بالا به‌راحتی از یارانه استفاده می‌کنند و هزینه‌ای هم بابت آن نمی‌پردازند، اما دهک‌های پایین به‌کلی از این یارانه محروم‌اند.

سنگدوینی با تأکید بر لزوم ساماندهی وضعیت یارانه‌ها خاطرنشان کرد: درهرحال باید سازوکار حذف یارانه بررسی شود و به‌گونه‌ای باشد که به مردم بخصوص دهک‌های پایین فشار وارد نشود، زیرا حذف یارانه سوخت منجر به افزایش هزینه حمل‌ونقل می‌شود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *