آیا اینترنت شاد همچنان رایگان است؟

با ادامه یافتن تحصیل دانش‌آموزان به‌صورت مجازی، استفاده از اینترنت شاد که نرم‌افزار آموزش آنلاین است، برای تمامی معلمان و دانش‌آموزان ضروری شده است. اما آیا استفاده از سرویس اینترنت شاد همچنان بدون هزینه است؟ در این مطلب از خریدشارژ به بررسی این موضوع می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

با معرفی اپلیکیشن شاد آموزش‌وپرورش تکنولوژی به کمک مدارس کشور آمده است تا امکان برگزاری کلاس مجازی از طریق نرم‌افزار شاد آموزش‌وپرورش فراهم گردد.

با دانلود نرم‌افزار شاد آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان و معلمان با اتصال به سامانه‌ای رسمی و جامع در فضای مجازی به آموزش و تعلیم ادامه خواهند داد. طبق اخبار منتشرشده از سوی آموزش‌وپرورش از 16 فروردین 99 دانش‌آموزان و معلمان ملزم به فعالیت در نرم‌افزار شاد هستند.

شاد بزرگ ترین اپلیکیشن تعاملی کشور است که پیاده سازی شده است؛ درحال حاضر با گذشت مدت زمان کوتاه از شروع این پروژه ملی، بیش از ۱۸ میلیون کاربر در این زیست بوم دیجیتال فعال هستند.

اینترنت شاد و مدارس مجازی

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برگشت به شرایط قبل از کرونا متصور نیست، لذا در صورت بازگشایی تمام مدارس، این شبکه (شاد) به‌عنوان شبکه دانش‌آموزی جزو ارکان نظام تعلیم و  تربیت است و  به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های آموزشی، ممکن است به یکی از سه حالت؛ مکملی، مقومی و یا اصلی  برای دانش‌آموزان ارائه شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، صبح امروز علیرضا کاظمی، در حاشیه بازدید از شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول)، اظهار کرد: از همراه اول به خاطر همکاری با آموزش‌وپرورش در استمرار آموزش‌ها در دوران کرونا و تولید یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها در دو سال اخیر تشکر می‌کنم.

وی از آغاز سال تحصیلی با شاد خبر داد و افزود: هرچند ممکن است مناطق کم‌جمعیت و دوردست تحت پوشش آموزش‌های مجازی نباشند، و آموزش‌ها به‌صورت حضوری ارائه گردد، اما حدود ۷۰درصد از دانش‌آموزان مهر را با شاد آغاز خواهند کرد.

کاظمی هدف از بازدیدش را تجلیل از دست‌اندرکاران همراه اول در بخش پشتیبانی شاد عنوان و اعلام کرد: از تلاش‌های شبانه‌روزی همراه اول برای راه‌اندازی پلتفرم جدید شاد، تقدیر می‌کنم،  نسخه جدید شاد که دارای ظرفیت‌های متفاوتی است به‌زودی رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی که با هدف دسترسی دانش‌آموزان به فضای امن اطلاعات در فضای مجازی، طراحی‌شده، بسیار قابل‌توجه و درخور تقدیر است.

اینترنت شاد

آیا اینترنت شاد رایگان است؟

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، گفت: در نسخه جدید شاد ظرفیت‌های بسیار خوبی برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان ایجادشده است تا تجارب ارزنده معلمان سراسر کشور در دسترس قرار گیرد و معلمان مجرب نیز توانمندی‌های خود را به جامعه عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکان دسترسی دانش‌آموزان به آموزش‌های برتر و باکیفیت، رویکردی است که در توسعه عدالت آموزشی به ما کمک می‌کند.

کاظمی گفت: خیلی خوشحالیم که  امروز، دانش‌آموزان ما در محروم‌ترین استان‌ها نیز از این آموزش‌های برتر و باکیفیت برخوردار هستند و به بهترین تدریس‌ها، دسترسی دارند و  این مسیری است برای دستیابی به نصیب آموزشی برابر که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید کردند.

وی افزود: تلاش داریم با تهیه تبلت و دیگر ابزار مناسب، هم ضریب نفوذ بهره‌برداری دانش‌آموزان را در شبکه شاد توسعه بدهیم و هم با ایجاد زیرساخت‌های  فناورانه در اقصی نقاط کشور، اقداماتی توسعه‌ای انجام دهیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش، ادامه داد: ممکن است برخی از مناطق کشور تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات نباشد، در این راستا جلسه‌ای با وزیر ارتباطات و فناوری داشتیم  و موضوع شاد نیز همین امروز به‌عنوان اولین موضوع در دستور جلسه شورای عالی فضای مجازی قرار دارد.

وی اضافه کرد: از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، که علیرغم فشارها و محدودیت تلاش کردند تا امسال نیز همانند سال قبل  اینترنت رایگان را برای استفاده از شاد در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار گیرد،‌تقدیر و تشکر می‌کنم.

کاظمی  افزود: برگشت به شرایط قبل از کرونا متصور نیست، لذا در صورت بازگشایی تمام مدارس، این شبکه به‌عنوان شبکه دانش‌آموزی جزو ارکان نظام تعلیم و تربیت بوده  و به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های آموزشی، ممکن است به یکی از سه حالت؛ مکملی، مقومی و یا اصلی  برای دانش‌آموزان ارائه شود.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه البته پیش از شکل‌گیری شاد به شکل فعلی، قرار بود با پیام‌رسان‌های داخلی همکاری کنیم که به دلایل مختلفی امکان‌پذیر نشد گفت: اینترنت شاد با مصوبه‌ ستاد ملی کرونا رایگان اعلام شد و تا امروز تراکنش مالی میان آموزش‌وپرورش و اپراتورهای تلفن همراه وجود نداشته است. اخیراً هم شورای عالی فضای مجازی، شبکه شاد را به‌عنوان پلتفرم رسمی آموزش در دوران کرونا معرفی و اینترنت مصرفی آن را نیز رایگان دانست.

اینترنت شاد

اهمیت دسترسی به اینترنت شاد

باقر زاده ادامه داد: شبکه شاد خلأ عدم وجود تعامل دانش‌آموزان با معلمان را تا حدودی برطرف و یک محیط اختصاصی برای آموزش ایجاد کرد. سال اول، شبکه شاد محدودیت‌هایی داشت که به‌مرور قابلیت‌هایی به آن افزوده شد. اکنون بیش از ۳۰۰هزار کانال در شاد ایجادشده که بزرگ‌ترین کانال اطلاع‌رسانی آن بیش از ۱۰ میلیون مخاطب دارد.

۲۴ میلیون و ۶۳۴ هزار مرتبه نصب‌شده است که حدود ۲۲ میلیون مورد منحصربه‌فرد است و تکرار نصب در این آمار نیست.

وی با اشاره به فعالیت ۱۸ میلیون و ۱۰۵ هزار کاربر در شبکه شاد اظهار کرد: شاد ۱۳ میلیون کاربر هفتگی و ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر کاربر روزانه دارد. حضور هم‌زمان دو میلیون نفر در شبکه و ۷۰۰ هزار پخش زنده در شاد، ثبت‌شده است.

احراز هویت ۸۶ درصد دانش‌آموزان در شاد

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش ادامه داد: ۱۲ میلیون و ۷۹۳ هزار دانش‌آموز معادل ۸۶ درصد جمعیت دانش‌آموزان در شاد احراز هویت شده‌اند. ۱۱۶ هزار مدیر مدرسه معادل۹۹.۸ درصد در شاد احراز هویت شده‌اند. شمار معلمان احراز هویت شده در شاد نیز ۷۳۱ هزار و ۸۹۳ نفر معادل ۹۸ درصد است.

باقر زاده بابیان اینکه ۴۷ میلیارد پیام در سال گذشته در شبکه شاد مبادله شده که اگر به تعداد دانش‌آموزان و معلمان تقسیم کنیم می‌توان گفت تقریباً هر شخص ۴۰۰۰ پیام ارسال کرده است گفت: همچنین تاکنون ۱۶ میلیارد فایل مبادله شده است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *