بارش برف و کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

با ورود و فعالیت سامانه جدید بارشی از شمال غرب، بارش برف و کاهش دما در مناطق مختلف به‌ویژه نواحی جنوبی و غربی آغاز شده است.

بارش برف و کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

به گزارش خریدشارژ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، غلامرضا رسول زاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: راه‌های اصلی و فرعی استان باوجود بارش برف و کاهش دما تا این لحظه باز است.

همچنین آزادراه تبریز – زنجان باز است ولی با توجه به بروز کولاک در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان و لغزندگی آن‌ها، تردد در این مسیرها بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست و رانندگان برای تردد در این مسیرها باید خودرو خود را مجهز به زنجیر چرخ کنند.

بارش برف در آغازین روزهای فصل زمستان چالدران در شمالی‌ترین نقطه آذربایجان غربی تا روستای ساریجالوی تکاب در جنوب این استان را هم سفیدپوش کرد و موجب خوشحالی کشاورزان شد. همچنین با توجه به نفوذ سامانه بارشی و سرد و بارش برف و کاهش دما در استان اردبیل، بارش برف تا فردا در بیشتر مناطق استان اردبیل تداوم دارد و تا اواسط هفته آینده نیز شاهد کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

بارش برف و کاهش دما

اداره کل مدیریت راه‌های استان اردبیل نیز در اطلاعیه‌ای از رانندگان خواست با توجه به بارش برف و کولاک شدید در برخی از محورهای مواصلاتی حتی‌الامکان از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب و در صورت لزوم با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کنند.

بارش برف از بامداد امروز در جاده کرج-چالوس هم آغاز شده است و با توجه به لغزندگی سطح جاده‌ها، رانندگان نکات ایمنی را رعایت و از سرعت غیرمجاز خودداری کنند. همچنین راهداران و تجهیزات راهداری در آماده‌باش کامل هستند و بارش‌ها باعث انسداد مسیر و اختلال در ترددها نشده است.

 اکیپ‌های راهداری در ١۶ پایگاه‌ مستقر هستند و ۱۶۰ نفر از نیرو‌های راهداری شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در قالب ۱۱ اکیپ راهداری برای خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده‌اند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *