چگونه تلویزیون هوشمند را به اینترنت وصل کنیم؟

یکی از امکانات تلویزیون هوشمند، دسترسی آن به اینترنت است که عده‌ای نحوه اتصال تلویزیونشان را به اینترنت بلد نیستند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، تا پایان این مطلب از وبلاگ خریدشارژ همراه ما باشید تا نحوه اتصال تلویزیون هوشمند را به اینترنت، قدم‌به‌قدم بررسی کنیم.

مقدمه

با ورود انواع تلویزیون هوشمند به بازار،‌ برگ تازه‌ای در زندگی مدرن انسان‌ها ورق خورد. این تلویزیون‌ها با قابلیت اتصال به اینترنت می‌توانند به‌راحتی به کامپیوتر خانگی،‌ البته با عملکرد محدود تبدیل شوند. دیگر وقت خداحافظی با DVD و CDها رسیده. چراکه به‌راحتی به‌صورت آنلاین می‌توانید هر فیلم،‌ موزیک یا برنامه‌ای را مستقیماً در تلویزیون‌ خود تماشا کنید.

تلویزیون‌های هوشمند‌ بیشتر از تلویزیون‌های قدیمی به تلفن‌های هوشمند شبیه هستند. اگر از مقولاتی مانند ایمیل و یا عملکردهای تایپی فاکتور بگیریم، تلویزیون‌های هوشمند دقیقاً شبیه به کامپیوتر هستند. با آن‌ها می‌توانید به شبکه‌ی وای فای وصل شوید و با اتصال به اینترنت ساعت‌ها مشغول وب‌گردی، تماشای آنلاین فیلم، بازی و خواندن اخبار روز باشید. حتی می‌توانید برنامه‌های مناسب برای تلویزیونتان را نیز دانلود کنید. تمام این امکانات تنها با اتصال Wireless و Wired امکان‌پذیر است.

روش‌های اصلی اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت

شرط اول در اتصال تلویزیون به اینترنت داشتن تلویزیون هوشمند است، این تلویزیون‌ها در قالب تلویزیون‌هایی با ماهیت کامپیوتر توانایی متصل شدن به اینترنت و استفاده از محتوای آن، دانلود فیلم و عکس، تماشای فیلم به‌صورت آنلاین و نصب نرم‌افزارهای مختلف را دارند.

روش‌های اصلی اتصال تلویزیون به اینترنت دو نوع است:

  • اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق کابل Ethernet
  • اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق شبکه‌های بی‌سیم و وایرلس

اتصال تلویزیون به اینترنت از طریق کابل  Ethernet

برای وصل کردن تلویزیون به اینترنت از این طریق، باید کابل LAN را به تلویزیون و مودم متصل کرد. دکمه Home  یا Menu را روی کنترل تلویزیون هوشمند انتخاب کرده و روی گزینه SETUP رفته و OK کنید. در تلویزیون ال‌جی به‌جای OK باید ENTER بزنید. به قسمت Network رفته و Network selection و سپس Cable را انتخاب کنید.

روش‌های اصلی اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت

پس‌ازآن وارد قسمت Cable Network setup شده و Internet Protocol setup را در حالت Auto setup قرار دهید. در این صورت تلویزیون به‌صورت خودکار از مودم آی پی دریافت می‌کند. برای اطمینان از اتصال تلویزیون به اینترنت وارد قسمت Setup شده و Cable Network setup و سپس گزینه Network Test را انتخاب کنید. در صورت برقراری اینترنت، گزینه‌های مربوطه تیک خورده‌اند.

اتصال تلویزیون هوشمند به اینترنت با Wireless

اگر تلویزیون هوشمند دارای وایرلس باشد می‌توان از طریق وای فای به اینترنت متصل شد. در تلویزیون سامسونگ کلید Menu  را روی کنترل تلویزیون انتخاب و به قسمت Setup رفته و بر روی OK کلیک کنید. پس‌ازآن گزینه Network selection  را انتخاب و از گزینه‌های موجود Wireless را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت Wireless Network setup شده و Internet Protocol setup را در حالتAuto setup  قرار دهید.

اکنون برای اتصال تلویزیون به اینترنت باید گزینه Access Point select را انتخاب کنید. تمام شبکه‌های وایرلس‌ اطراف شما نمایش داده می‌شود. در بین این شبکه‌ها نام وایرلس موردنظر خود را انتخاب کرده و با واردکردن پسورد آن، به اینترنت متصل شوید.

در تلویزیون ال‌جی این مراحل کمی متفاوت است. برای این کار باید کلید Home را زده و پس از باز شدن Menu، گزینه Setting و کلید Enter را انتخاب کنید. در فهرستی که پیش روی شما باز می‌شود Network و سپس Network connection را باز کنید.

روی گزینه Start Connection کلیک کرده و با آمدن صفحه جدید گزینه Cancel را بزنید. با این کار فهرست تمامی شبکه‌های اطراف برای شما نمایش داده خواهد شد. نام شبکه وایرلس موردنظر را انتخاب و با واردکردن پسورد، به اینترنت متصل شوید. توجه داشته باشید که نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت در اغلب برندها مانند سامسونگ، ال‌جی، سونی، توشیبا، اسنوا و دیگر مدل‌ها نیز مشابه روش گفته‌شده است و شاید تنها تفاوت آن‌ها در تنوع گزینه‌ها باشد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *