توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در تهران آغاز شد

جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و بر ضرورت نظارت هر چه بیشتر بر توزیع اینترنتی کالاهای اساسی و قیمت کالاهای اساسی در بازار و گسترش سامانه‌های اینترنتی فروش با قیمت‌های مصوب تأکید شد.

به گزارش خریدشارژ به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این جلسه که وزرای کشور، جهاد کشاورزی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اقتصاد و همچنین رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت حضور داشتند، بر ضرورت برخورد با برخی نابسامانی‌ها در بازار کالاهای اساسی تأکید و تصریح کرد: باید فرآیند و زنجیره تأمین، توزیع اینترنتی کالاهای اساسی و توزیع کالاهای اساسی از مبدأ کنترل و کالاها به‌وفور با قیمت مصوب در مراکز رسمی توزیع شود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین توزیع اینترنتی کالاهای اساسی را اقدامی بسیار مناسب و ارزنده برای تنظیم بازار و اطمینان خاطر مصرف‌کنندگان ارزیابی کرد و گفت: باید ارائه کالاهای اساسی مردم با قیمت مصوب به‌صورت اینترنتی ادامه یابد و در صورت امکان فروش و توزیع برخی کالاهای دیگر نیز به این سامانه اضافه شود. در این جلسه گزارشی از وضعیت تأمین و توزیع مرغ، تخم‌مرغ و مواد لبنی در سراسر کشور ارائه و تصمیمات لازم برای ادامه آرامش نسبی در بازار اتخاذ شد.

توزیع اینترنتی کالاهای اساسی

در ادامه این جلسه نیز گزارشی از چگونگی فعالیت‌های سازمان بسیج و تعزیرات کشور برای نظارت، بازرسی و برخورد در خصوص برخی تفاوت قیمت‌ها ارائه و مقرر شد فعالیت‌ها در این حوزه از هفته آینده به‌صورت کمی و کیفی افزایش یابد.

توزیع اینترنتی کالاهای اساسی رایگان خواهد بود

همچنین در این رابطه علیرضا جاوید عربشاهی مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اجرایی شدن طرح هوشمند فروش اینترنتی مرغ و تخم‌مرغ، گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی در شهر تهران با شرکت بازرگام کار خود را آغاز کرده است.

 وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در اصفهان، بیان کرد: برای توسعه توزیع هوشمند فراخوان داده‌ایم تا شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ‌های) توانمند و فعال در توزیع دیجیتال که دارای زیرساخت‌های مناسب برای توزیع مستقیم و اینترنتی کالاهای اساسی هستند در این زمینه ورود و با ما همکاری کنند.

 به گفته عربشاهی، توزیع مویرگی اقلام اساسی درب منازل به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد دلالان وارد سامانه توزیع اینترنتی کالاهای اساسی شوند و در حجم بالا خرید کنند؟ گفت: هدف ما از این شیوه فروش این است که اقلام اساسی بدون واسطه به دست مصرف‌کننده واقعی برسد و کرامت آن‌ها حفظ شود تا آن‌ها بدون ایستادن در صف‌های طولانی نیازهای خود را تأمین کنند. باید به این نکته بپردازم که میزان سفارش در این سامانه مشخص است و اگر سفارشی بالای ۱۰۰ کیلو باشد ثبت نخواهد نشد و سفارش ارسال نمی‌شود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *