پایان دی آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌ های کارتخوان است

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: آخرین مهلت تعیین تکلیف دستگاه‌ های کارتخوان‏، پایان دی امسال است و بعدازآن دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، غیرفعال خواهند شد.

تعیین تکلیف دستگاه‌ های کارتخوان

هادی خانی روز چهارشنبه در نشست شورای دستگاه‌های اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: ساماندهی دستگاه‌ها و درگاه‌های پرداخت الکترونیک تکلیفی برای بانک مرکزی و نظام مالیاتی بوده که با همکاری سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی در حال انجام است.

وی گفت: تمامی فعالان اقتصادی دارای ابزار پرداخت‌های بانکی با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir برای ایجاد تناظر بین دستگاه‌ های کارتخوان و پرونده مالیاتی حداکثر تا پایان دی‌ماه اقدام کنند.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: تاکنون اطلاعات پذیرنده‌های بیش از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه و ابزار پرداخت الکترونیکی در کشور از سوی بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.

وی افزود: هر دستگاه کارت‌خوان برای یک فعالیت اقتصادی مشخص استفاده می‌شود لذا ساماندهی این دستگاه‌ها منجر به لینک شدن فعالیت‌های اقتصادی با پرونده‌های مالیاتی می‌شود.

تعیین تکلیف دستگاه‌ های کارتخوان

خانی با تأکید بر اینکه ساماندهی این دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی نیازمند مشارکت مردم و فعالان اقتصادی است گفت: تاکنون چهار میلیون دستگاه توسط بانک مرکزی غیرفعال شده و این فرصت به مردم و فعالان اقتصادی داده شده که به‌صورت خود اظهاری دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی، تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: تا پایان دی‌ماه این درگاه باز است و بعدازآن به سمتی حرکت خواهیم کرد دستگاه‌‎هایی که با نظام مالیاتی شناسه دار نشده‌اند به‌طورقطع غیرفعال خواهند شد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *