روش‌های استعلام قبض گاز

 برای استعلام و پرداخت قبض گاز، روش‌های مختلفی از جمله‌ روش‌های حضوری و غیرحضوری وجود دارد. در این مطلب به معرفی روش‌های غیرحضوری، استعلام قبض گاز و پرداخت آن می‌پردازیم.

روش‌های استعلام قبض گاز

روش‌های استعلام و پرداخت قبض گاز

مراجعه به سایت شرکت ملی گاز

وب‌سایت رسمی شرکت ملی گاز به آدرس nigc.ir امکانات مختلفی برای مشترکین خود در نظر گرفته‌ است. از جمله این امکانات می‌توان به مشاهده صورت‌حساب، محاسبه گازبها و حذف قبوض کاغذی اشاره کرد. با مراجعه به وبسایت شرکت ملی گاز و انتخاب گزینه‌ی «مشترکین» از نوار بالایی سایت، می‌توانید این گزینه‌ها را در بخش «صورت‌حساب مشترکین» مشاهده و انتخاب کنید. همچنین پس از انتخاب گزینه «مشاهده صورت حساب»، می‌توانید با استفاده از شماره اشتراک 12 رقمی مندرج در قبض گاز و یا شماره سریال کنتور به صورتحساب خود دسترسی داشته باشید و برای پرداخت آن نیز اقدام کنید

همچنین با انتخاب گزینه «حذف قبوض» نیز گزینه‌هایی برای اضافه کردن شماره تلفن همراه در اختیار شما قرار می‌گیرد که در ادامه بیشتر درباره‌ی آن توضیح می‌دهیم.

دریافت پیامک

در صورتی که شماره تلفن همراه شما در سامانه شرکت گاز ثبت شده باشد، صورتحساب شما در هر دوره برای شماره شما به وسیله‌ی پیامک ارسال خواهد شد و از این طریق می‌توانید بدون نیاز به قبض گاز، از صورتحساب خود مطلع شوید.همچنین در صورتی که شماره شما هنوز در سامانه ثبت نشده باشد، می‌توانید پس از مراجعه به سایت شرکت ملی گاز و رفتن به قسمت «حذف قبوض» که در بالا به آن اشاره کردیم، شماره تلفن خود را به سامانه اضافه کنید.

روش‌های استعلام قبض گاز

در این قسمت گزینه‌های مختلفی مانند: ثبت یک تلفن همراه برای یک شماره اشتراک گاز، ثبت یک تلفن همراه برای چند شماره اشتراک گاز، ثبت یک شماره اشتراک گاز برای چند تلفن همراه و حذف یک تلفن همراه برای یک شماره اشتراک گاز وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود از آن‌ها بهره ببرید.

همچنین می‌توانید با پیامک کردن شناسه اشتراک خود به سرشماره‌ی اعلامی شرکت ملی گاز، اطلاعات خود را ثبت کنید. تمامی مشترکین برای صدور قبض پیامکی، می توانند با ارسال پیامک به سرشماره ۱۰۰۰۱۹۴ اقدام کنند.

استفاده از تلفن و شماره گویای ۲۰۰۰

شماره تلفن گویای ۲۰۰۰ نیز برای استعلام و پرداخت قبض گاز با استفاده از تلفن راه اندازی شده است. در این روش هم به شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی و رمز دوم خود نیاز خواهید داشت. همچنین از این طریق می‌توانید پیگیری پرداخت قبض گاز خود را نیز انجام دهید.

با استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پرداخت

گزینه دیگری که برای استعلام و پرداخت قبوض گاز وجود دارد استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پرداخت مختلفی است که به همین منظور ساخته شده‌اند. از جمله این سایت‌ها می‌توان به وبسایت و اپلیکیشن قبضینو، بامن۲۴ و … اشاره کرد. همچنین در صورتی که شناسه قبض خود را داشته باشید می‌توانید از طریق وبسایت خریدشارژ نیز برای پرداخت آن اقدام کنید.

روش‌های استعلام قبض گاز




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *