نحوه فعال‌سازی سرویس پیامگیر صوتی اپراتورهای مختلف

سرویس پیامگیر صوتی از خدمات کاربردی اپراتورهای تلفن همراه است. به کمک این سرویس می‌توانید حتی هنگامی‌که تلفن همراهتان در دسترس نیست یا خاموش است نیز پیام‌های کسانی که با شما تماس می‌گیرند را گوش دهید. با ما همراه شوید تا در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به معرفی این سرویس و نحوه فعال‌سازی آن در اپراتورهای مختلف بپردازیم.

سرویس پیامگیر صوتی چیست؟

اپراتورهای تلفن همراه در کشور همواره در تلاش هستند تا با ارائه خدمات جدید به مشترکین خود رضایت آن‌ها را جلب کنند. همچنین عنوان بهترین اپراتور کشور را از رقبا گرفته و به نام خود کنند. یکی از این خدمات، سرویس پیامگیر صوتی یا Voice Messaging Service است. این سرویس درواقع همان منشی تلفنی است که در صورت خاموش بودن گوشی نیز به شما کمک می‌کند.

شاید تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده باشد که به دلایلی به تلفن همراه خود دسترسی نداشته و یا خارج از محدوده پوشش اپراتور باشید؛ اما دوست ندارید که تماس‌های دریافتی را در این مدت از دست بدهید. پس می‌توانید سرویس پیغام‌گیر صوتی مربوط به اپراتور خود را فعال کنید. در این صورت تماس‌گیرندگان به سیستم پیغام‌گیر صوتی شما متصل شده و پیام می‌گذارند. شما نیز می‌توانید در فرصت مناسب به این پیام‌ها گوش دهید.

در ادامه روش‌های فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی این خدمت در اپراتورهای مختلف را می‌گوییم. معمولاً کاربران اپراتورها می‌توانند این خدمت را با شماره‌گیری یک کد دستوری ویژه هر اپراتور فعال کرده و هر زمان که مایل باشند آن را غیرفعال کنند.

سرویس پیامگیر صوتی همراه اول

همراه اول که از اپراتورهای بزرگ و محبوب کشور است همیشه در تلاش بوده تا با ارائه سرویس‌های متنوع به مشترکین خود خدمت کند.

فعالسازی سرویس پیامگیر صوتی همراه اول

 اگر از مشترکین دائمی یا اعتباری همراه اول هستید، می‌توانید این خدمت را از طریق سامانه جامع خدمات این اپراتور فعال کنید. برای این کار می‌توانید از یکی از سه روش زیر اقدام کنید:

  • کد دستوری *۲۴۱*۱۰* را شماره‌گیری کنید
  • عدد ۲۴۱ را به سرشماره ۱۰ ارسال کنید
  • از طریق سامانه همراه من اقدام به فعال‌سازی کنید

پس از فعال‌سازی سرویس پیامگیر صوتی، تمامی تماس‌های بدون پاسخ شما به شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ منتقل می‌شود. همراه اول با ارسال پیامک از همین سرشماره، وجود پیام صوتی جدید را به شما اطلاع می‌دهد. اکنون می‌توانید با ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ تماس گرفته و این پیام‌ها را بشنوید.

فعال سازی پیامگیر صوتی همراه اول

ویژگی‌های پیامگیر صوتی همراه اول

امکان تعیین کلمه عبور برای پیامگیر و با شماره‌گیری ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ وجود دارد.

شما قادر هستید به کمک یکی از روش‌های بالا، پیامگیر صوتی را در وضعیت No answer یا عدم پاسخ‌گویی قرار دهید. در این صورت، اگر امکان پاسخ‌گویی نداشته باشید؛ تماس‌های دریافتی به شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ منتقل می‌شود.

اگر فرد تماس‌گیرنده برای شما پیام بگذارد، از همین سرشماره و با پیامک از وجود پیام صوتی مطلع خواهید شد؛ اما اگر پیامی نگذارد، از سرشماره ۱۰۰۸۲ پیامکی با عنوان وجود یک تماس بی‌پاسخ دریافت خواهید کرد.

این امکان برای شما فراهم شده تا از خط خود با شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ تماس بگیرید و پیام‌های جدید را شنیده یا آن‌ها را مدیریت کنید.

اگر به سیم‌کارت خود دسترسی نداشته باشید، می‌توانید با سایر خطوط این اپراتور با شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۳ تماس بگیرید و بعد از واردکردن کلمه عبور، پیام‌های خود را بشنوید.

قوانین فعال‌سازی و عدم فعال‌سازی این سرویس

مشترکین همراه اول می‌توانند این سرویس را تنها با استفاده از راه‌های گفته‌شده فعال یا غیر‌فعال کنند؛ یعنی فعال/غیر‌فعال‌سازی این سرویس از طریق درگاه پیامکی ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ یا دفاتر خدمات ارتباطی وجود ندارد.

این پیامگیر به‌صورت پیش‌فرض در وضعیت عدم پاسخ‌گویی (No answer) فعال است. البته شما می‌توانید از طریق تنظیمات تلفن همراه خود، آن را به وضعیت دیگری ازجمله در دسترس نبودن یا Unreachable و مشغول بودن شماره یا Busy به شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ منتقل کنید.

شما می‌توانید این خدمت را روی شماره ۰۹۹۱۰۰۰۹۹۱۲ فعال کنید. اگر با تنظیمات گوشی این شماره را به شماره دیگری تغییر دهید، قادر به دریافت پیام صوتی نخواهید بود.

اگر سرویس تماس‌بان را فعال کرده باشید، می‌توانید سرویس پیامگیر صوتی را هم به‌صورت هم‌زمان فعال کرده و از قابلیت‌های آن در وضعیت در دسترس نبودن و عدم پاسخ‌گویی به تماس استفاده کنید.

اگر سرویس انتقال تماس را با شماره‌گیری کد دستوری #۲۴۳*۱۰* یا ارسال عدد ۲۴۳ به سرشماره ۱۰ غیرفعال کنید، سرویس پیغام‌گیر صوتی شما فعال نمی‌شود.

دریافت پیام صوتی رایگان بوده اما شنیدن پیام‌ها هزینه‌ای معادل با هزینه تماس درون‌شبکه‌ای خواهد داشت.

دریافت پیام صوتی در حالت رومینگ، هزینه‌ای معادل با مکالمه با ایران + مکالمه دریافتی، در پوشش شبکه آن اپراتور دارد. ضمناً شنیدن پیام در این حالت، هزینه معادل مکالمه با ایران دارد.

سرویس پیامگیر صوتی ایرانسل

اپراتور ایرانسل که اولین شرکت ارائه‌دهنده سرویس‌های GPRS و MMS از سال 86 بوده است، می‌کوشد تا در بازار رقابت با اپراتورهای دیگر بهتر عمل کند؛ و خدمات متنوع‌تری را به ساده‌ترین شکل ممکن و به‌صورت کدهای دستوری یا تلفن گویا به کاربران خود ارائه کند.

فعال‌سازی پیامگیر صوتی ایرانسل

اگر از مشترکین اپراتور ایرانسل هستید برای فعال‌سازی این سرویس کافی است کد دستوری #۱*۵*۴*۵۵۵* را با تلفن خود شماره‌گیری کنید.

همچنین می‌توانید برای لغو این سرویس کد #۳*۵*۴*۵۵۵* را شماره‌گیری کنید. برای شنیدن پیام‌های خود می‌توانید با شماره ۷۱۰ تماس گرفته و از طریق گوشی موبایل خود پیام‌ها را بشنوید.

فعال سازی پیامگیر صوتی ایرانسل

ویژگی‌های پیامگیر صوتی ایرانسل

این سرویس می‌تواند ۳۰ پیام ۱۲۰ ثانیه‌ای را ذخیره کند.

اگر تماس‌های خود را به پیام‌گیر صوتی منتقل کنید دیگر قابلیت انتقال آن‌ها را به شماره دیگری نخواهید داشت.

استفاده از این سرویس به تلفن همراه هوشمند نیاز ندارد.

مدت‌زمان ذخیره پیام‌های شنیده نشده در پیامگیر صوتی ایرانسل ۲ روز و پیام‌های شنیده‌شده تا ۷ روز است.

سرویس پیامگیر صوتی رایتل

اگرچه این اپراتور هنوز سرویس پیامگیر صوتی را برای مشترکین خود فعال نکرده اما می‌توانید از سرویس انتقال تماس و یا سرویس تماس‌های ازدست‌رفته که تا حدودی شبیه به این خدمت است استفاده کنید.

فعال سازی پیامگیر صوتی رایتل

فعال‌سازی پیامگیر صوتی رایتل

 اگرچه اپراتور رایتل هنوز سرویس پیامگیر صوتی را برای مشترکین خود فعال نکرده اما می‌توانید از سرویس انتقال تماس و یا سرویس تماس‌های ازدست‌رفته که تا حدودی شبیه به این خدمت است استفاده کنید.

سرویس انتقال تماس رایتل

زمانی که به هر دلیل قادر به پاسخگویی به تماس‌های خود نیستید؛ به کمک سرویس انتقال تماس می‌توانید تماس‌های دریافتی خود را به شماره دیگری منتقل کنید. شما می‌توانید موارد زیر را در این خدمت تنظیم کنید:

  • انتقال همه تماس‌ها
  • انتقال تماس‌ها در صورت مشغول بودن خط
  • انتقال تماس‌ها در صورت عدم پاسخگویی
  • انتقال تماس‌ها هنگام عدم دسترسی
  • نحوه کارکرد و هزینه سرویس انتقال تماس

می‌توانید همه تنظیمات گفته‌شده را در قسمت تنظیمات تماس گوشی خود انجام دهید. امکان استفاده هم‌زمان از این سرویس و سرویس تماس‌های ازدست‌رفته وجود ندارد.

فعال‌سازی این خدمت برای مشترکین رایتل هزینه‌ای ندارد؛ اما در صورت استفاده هزینه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود؛ یعنی اگر مشترک شماره خود را به شماره دیگری انتقال داده و فردی با او تماس بگیرد، در صورت انتقال تماس هزینه مکالمه با شماره منتقل‌شده محاسبه می‌گردد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *