راه‌اندازی سرویس گواهی امضای الکترونیکی بر روی سیم‌کارت‌های رایتل

برای اولین‌ بار در کشور سرویس گواهی امضای الکترونیکی با نام تجاری «پاراف» بر بستر سیم‌کارت‌های رایتل راه‌اندازی شد. در سال ۹۸ خبری مبنی بر ارائه این سرویس توسط رایتل مطرح شد اما در آن زمان این سرویس راه‌اندازی نشد تا نهایتا در اسفند ماه سال ۹۹ رایتل خبر از راه‌اندازی سرویس گواهی امضای الکترونیکی بر روی سیم‌کارت‌های خود داد. در ادامه با ما همراه باشید.

راه‌اندازی سرویس گواهی امضای الکترونیکی بر روی سیم‌کارت‌های رایتل

پاراف، امضای الکترونیکی رایتل

سرویس گواهی امضای الکترونیکی که با هدف ایجاد شاخص اطمینان از امنیت تعاملات الکترونیکی شهروندان با نهادهای مختلف از جمله بانک‌ها، اصناف و نهادهای حاکمیتی و دولتی راه‌اندازی شده است، با استفاده از سیم‌کارت‌‌های پشتیبانی‌کننده از الگوریتم‌های رمزنگاری، امکان شناسایی و احراز هویت افراد را در کاربردهای الکترونیکی حضوری و غیرحضوری فراهم می‌کند.

سرویس امضای الکترونیکی همراه با نام تجاری «پاراف» که در راستای توسعه دولت الکترونیک و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان همچون «اعتماد هوشمند آینده» به عنوان اولین مرکز ‌ دارای مجوز G3 از مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی «ریشه» و به‌واسطه شرکت‌ «اطلاع‌رسان رایتل» و بر بستر خدمات ارتباطی سیم‌کارت‌های رایتل عرضه شده، امضای دیجیتال را جایگزین امضای انکار ناپذیر و بازرسی‌پذیر امضای دستی، بر اساس پردازش امن کرده است.

راه‌اندازی سرویس گواهی امضای الکترونیکی بر روی سیم‌کارت‌های رایتل

گفتنی ‌‌است، پیش از این راه‌حل امضای دیجیتال بر روی Token (توکن‌ها) انجام می‌شد که با توجه به مشکلات حمل یا فقدان توکن یا کارت هوشمند، با راه‌اندازی این سرویس بر روی بستر سیم‌کارت علاوه بر افزایش سرعت، مالک امضاء از طریق این سرویس موبایلی، امکان امضای هر نوع سندی را خواهد داشت و سه موضوع مهم انکارناپذیری، بازرسی‌پذیری آنلاین و اعتبار نزد مراجع قضایی و حاکمیتی که پیش از این به عنوان دغدغه‌ سازمان‌ها و شخص صاحب امضا مطرح بود، از بین خواهد رفت.

همچنین برای دیدن سایر اتفاقات مهم اپراتورها در سال ۹۹ نیز می‌توانید به این مطلب از وبلاگ خریدشارژ مراجعه کنید




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *