همه‌چیز درباره سیستم گفتگوی ناهمگام امن ایرانسل

سیستم گفتگوی ناهمگام امن ایرانسل یکی از خدمات کاربردی اپراتور ایرانسل است. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا تنها با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه به‌طور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی يا چندرسانه‌ای (ويديو، عکس، پيام) برقرار نمایند. در این مطلب به بررسی این خدمت و نحوه فعال‌سازی آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مقدمه

سیستم گفتگوی ناهمگام امن ایرانسل (Push to talk over cellular) برای اولین بار در سال ۲۰۰۵، به‌عنوان راهکاری به‌منظور برقراری ارتباطات سریع و امن بین کارکنان یک مجموعه به بازار معرفی شد. در سال‌های اخیر با ظهور ۴G و همه‌گیر شدن این فناوری‌، PoC به یک راه‌حل کارآمد برای سازمان‌های ارتباط محور تبدیل شد.

اگر یک کسب‌وکار از راه‌حل‌های ارتباطی مانند DMR استفاده کند، علاوه بر هزینه‌‎های جانبی خرید تجهیزات، محدوده جغرافیایی تحت پوشش آن بسیار کاهش می‌یابد. در بسیاری موارد ممکن است یکی از ذینفعان اصلی خارج از محدوده پوشش دهی شبکه ارتباطی قرار بگیرد و دسترسی به او دشوار شود. در این شرایط PoC راهکاری است که می‌تواند به کمک مجموعه بیاید.

ایرانسل در پاسخ به نیازهای ارتباطی کسب‌وکارها و برای رفع این محدودیت‌ها، سرویس سیستم گفتگوی ناهمگام امن را ارائه داده است.

سیستم گفتگوی ناهمگام امن ایرانسل چیست؟

سرویس سیستم گفتگوی ناهمگام امن ایرانسل (PoC)، ارتباط بی‌سیم دوطرفه در یک سیستم سلولی است که امکان ارتباط فوری و وسیع را فقط با فشار یک دکمه (push to talk) فراهم می‌کند.

این راهکار بستری ارتباطی برای مکالمات میان فرستنده و گیرنده به‌صورت غیر هم‌زمان و بدون شماره‌گیری است و کاربران را قادر می‌سازد تنها با فشردن و نگه‌داشتن یک دکمه به‌طور مستقیم با یکدیگر مکالمه صوتی یا چندرسانه‌ای (ویدیو، عکس و پیام) برقرار کنند. با استفاده از این راهکار تماس‌ها بدون تأخیر و بر بستر شبکه امن ایرانسل برقرارشده و پیام‌ها به‌سرعت مبادله می‌شوند. این سرویس از طریق تجهیزات اختصاصی (دستگاه‌های بیسیم) و اپلیکیشن موبایل برای تماس‌های فردبه‌فرد و فرد به گروه قابل‌استفاده است. امنيت و سرعت بالا در برقراری تماس بدون شماره‌گیری، آن را به راهکاری ایده آل برای کاربرانی که در ارتباطات صوتی و چندرسانه‌ای خود نیازمند سرعت، امنيت و پایداری هستند، تبدیل می‌کند. این راهکار می‌تواند در طیف وسیعی از کسب‌وکارها در حوزه تدارکات، حمل‌ونقل، تأمین امنيت و حراست و مکان‌هایی چون مجتمع‌های تجاری، فرودگاه‌ها، راه‌آهن، بندرها، پارکینگ‌های عمومی، فروشگاه‌های بزرگ، هتل‌ها و غیره مورداستفاده قرار گیرد.

در سیستم گفتگوی ناهمگام امن ایرانسل، گیرنده نیازی به پاسخگویی به تماس ندارد زیرا همیشه ارتباط فعال بین افراد وجود دارد. این ارتباطات با فشار یک دکمه توسط کاربر در لحظه آغاز می‌شود. PoC مزایای ptt را در بستری امن و با مزایایی نظیر امکان ذخیره‌سازی مکالمات ترکیب می‌کند. ارتباط در یک گروه چند نفره، بدون نیاز به برقراری چندین تماس و بدون تأخیر، از ویژگی‌هایی است که کسب‌وکارها را مجاب به استفاده از این سرویس می‌کند.

چگونه از سیستم گفتگوی ناهمگام امن استفاده کنیم؟

پس‌ازاینکه یک کسب‌وکار تصمیم به استفاده از این سرویس می‌گیرد، دو راه پیش روی خود دارد. راه اول استفاده از دستگاهی است که مرتبط با این سرویس طراحی‌شده و کاربری دوگانه دارد، یعنی هم به‌عنوان گوشی موبایل و هم به‌عنوان دستگاه بیسیم می‌توان از آن استفاده کرد. راه دوم که عموماً در موارد خاص می‌توان به سراغ آن رفت، این است که اپلیکیشن خاصی بر روی گوشی موبایل نصب‌شده و از طریق آن ارتباط بیسیم انجام شود.

استفاده از سیستم گفتگوی ناهمگام امن چه مزایایی دارد؟

ارتباط از راه دور

امواج رادیویی معمولی، برقراری ارتباط از راه دور را بسیار دشوار می‌کند. گسترش پوشش شبکه رادیویی، قطعاً نیازمند تجهیزات بیشتری است. یکی از مزایای استفاده از PoC این است که با امکانات و تجهیزات موجود، نه‌تنها در فاصله کوتاه یا محلی بلکه در سطح بین‌المللی نیز می‌توان با فرد یا گروه‌های مختلف ارتباط برقرار کرد.

هزینه‌های پایین راه‌اندازی

سیستم‌های ارتباط رادیویی سنتی نیازمند زیرساخت‌های پُرهزینه مانند کابل‌کشی و سیستم‌های کنترل و ارتباطی هستند؛ اما سیستم گفتگوی ناهمگام امن ایرانسل ابداً نیازی به راه‌اندازی شبکه جدید و اختصاصی ندارد و تنها با تکیه بر بستر شبکه باند پهن ایرانسل با پوشش سراسری کار می‌کند.

ارتباط فوری

همان‌طور که اشاره کردیم این دستگاه نیازی به شماره‌گیری نداشته و این موضوع سرعت برقراری ارتباط را افزایش می‌دهد و تنها با فشردن یک دکمه می‌توانید با فرد موردنظر صحبت کنید. از طریق یک شبکه خصوصی که در سرویس ابری رمزگذاری شده است، امنیت اطلاعات و ارتباطات خصوصی شما نیز تضمین می‌شود.

کیفیت عالی صدا

حتی در دورترین نقاط هم تماسی باکیفیت صدای عالی و بدون نویز، تجربه می‌کنید. با استفاده از سیستم IP۵۰۱H/IP۵۰۳H دیگر نگران شنیدن صداها در هنگام برقراری ارتباط نخواهید بود.

مکالمه امن

در بسیاری از موارد ارسال اطلاعات محرمانه که می‌تواند شامل فایل، تصویر و ویدئو باشد، به نگرانی کسب‌و‌کارها بدل می‌شود. در این سرویس مکالمات فردبه‌فرد و گروهی، بدون نشت مکالمات محرمانه و در بستری کاملاً امن صورت می‌گیرد؛ بنابراین می‌توانید گروه‌های مختلف سازمانی و عملیاتی را ایجاد کرده و مکالمات کاری خود را با اطمینان انجام دهید.

بهره‌گیری از GPS

با استفاده از GPS می‌توانید گروه‌های کاری خود را بر روی نقشه آنلاین رصد کرده و بر امور نظارت داشته باشید.

جایگزینی بی‌سیم با موبایل

از آنجائی که سیگنال از طریق اپلیکیشن و بر روی موبایل قابل پیاده‌سازی است، در مواقع خاص، نیازی به خرید تجهیزاتی چون بیسیم نخواهد بود و کاربران تنها با استفاده از موبایل خود می‌توانند از آن بهره ببرند. در این شرایط هزینه‌های کسب‌و‌کار نیز کاهش می‌یابد.

امکانات متنوع

سیگنال دارای چندین ویژگی منحصربه‌فرد مانند دکمه اضطراری، امکان ذخیره تمامی مکالمات، برخورداری از مرکز کنترل کاربران و … است.

مناسب برای شرایط بحران

در شرایطی که در یک منطقه جغرافیایی حادثه‌ای رخ دهد و شرایط بحرانی پیش آید، با ایجاد گروه‌های کاری ویژه، می‌توان به‌آسانی با گروه‌های عملیاتی مختلف ارتباط برقرار کرد.

تفاوت PoC با ارتباطات معمول از طریق گوشی موبایل چیست؟

به سامانه‌ای که ارتباطی دوطرفه برقرار می‌کند Duplex Communication می‌گویند که در آن دو نوع ارتباط Half Duplex و Full Duplex وجود دارد. در ارتباطی که با موبایل به‌طور روزانه و معمول برقرار می‌شود، از مدل Full Duplex استفاده می‌شود؛ اما زمانی که از بی‌سیم‌ها یا سیستم گفتگوی ناهمگام امن ایرانسل روی گوشی موبایلتان استفاده می‌کنید، مدل ارتباط Half Duplex است.

در این مدل کاربران از طریق یک کانال ارتباطی مشترک با یکدیگر تماس برقرار می‌کنند. هر کاراکتر منتقل‌شده به‌طور آنی بر روی مانیتور شما نمایش داده‌شده که موجب برقراری سریع ارتباطات و سرعت ‌بالای انتقال پیام می‌شود.

چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از سیستم گفتگوی ناهمگام امن استفاده کنند؟

PoC تقریباً در هر کسب‌وکاری قابل‌استفاده است. بیمارستان‌ها، مدارس، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، صنایع فعال در حوزه انرژی، خدمات غذایی و ساخت‌وساز. PoC برای سازمان‌هایی که به پوشش جغرافیایی گسترده نیاز دارند، مانند سازمان‌های لجستیکی یا ناوگان وسیع حمل‌ونقل که نیاز به برقراری ارتباط با کاربران در شبکه رادیویی دارند، بسیار مفید است.

سیستم گفتگوی ناهمگام امن

اخیراً PoC در بخش خدمات نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این‌ها مشتریانی هستند که ناوگان‌های خدماتی کوچک و متوسط دارند و سرمایه لازم برای خرید و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز برای شبکه‌های رادیویی پهن باند را ندارند.

کسب‌و‌کاری چون یک رستوران‌ زنجیره‌ای را در نظر بگیرید. این واحد خدماتی نیاز دارد تا ارتباط مداوم بین پرسنل آشپزخانه با گارسون‌ها و مدیریت حفظ شود. ارتباطی سریع، آسان، دائم و بدون قطعی بین تمام پرسنل، برای کسب‌وکارهایی با ماهیت مشابه، حیاتی و ضروری است.

این جمله که«به فکر آن نباشید که چقدر هزینه می‌کنید، به این فکر کنید که چقدر این هزینه بهره‌وری شما را بالا خواهد برد.» همواره به مدیران کسب‌وکارها گوشزد می‌شود. ایرانسل، در راستای ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش کارایی و بهره‌وری به کسب‌وکارها، سرویس سیگنال را به‌تازگی معرفی کرده است. تسهیل و تسریع ارتباطات درون‌سازمانی به‌واسطه استفاده از سیستم گفتگوی ناهمگام امن، امکان‌پذیر شده است و امنیت این ارتباط نیز تضمین می‌شود.

برای دریافت اطلاعات در مورد این سرویس، شرایط خرید و هزینه‌ها، می‌توانید به سایت ایرانسل مراجعه کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *