رسانه‌های صوت و تصویر می‌توانند شبکه‌های صدا و سیما را به صورت رایگان پخش کنند

ساترا امکان پخش شبکه‌های صدا و سیما را به صورت رایگان در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر قرار خواهد داد. این موضوع در حالی با موافقت رئیس رسانه ملی همراه شده که شهریور ماه سال گذشته یک پلتفرم بومی اشتراک ویدئو، به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صدا و سیما در فضای مجازی، محکوم شده بود.

پخش رایگان شبکه‌های صدا و سیما

به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی ساترا، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا) با موافقت «پیمان جبلی»، رئیس سازمان صدا و سیما، محتوای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را به‌صورت رایگان در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر قرار می‌دهد. این رسانه‌ها شامل IPTVها، پلتفرم‌های اشتراک فیلم، VODها و… می‌شود.

ساماندهی سایت‌های دانلود توسط ساترا/ محتوای ایرانی گسترده می‌شود - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

براساس اطلاعیه ساترا، این اقدام برای اولین‌بار به‌منظور حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، تکمیل سبد محتوایی آن‌ها و افزایش محتوای سالم در فضای مجازی فراهم شده است: «به منظور حمایت از مجوز گیرندگان ساترا، محتوای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مبتنی بر نظام رده‌بندی مربوطه، به‌صورت قاب اختصاصی (IFrame)در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.»

طبق این خبر، سازوکار انتخاب رسانه‌ها نیز براساس نظام رده‌بندی محتوایی ساترا خواهد بود.

امکان استفاده رایگان از محتوای صدا و سیما در حالی با موافقت رئیس این سازمان عملی خواهد شد که شهریور ماه سال گذشته و زمانی که «علی عسگری»، عهده‌دار ریاست سازمان صدا و سیما بود، پلتفرم اشتراک ویدئوی آپارات به اتهام نشر و پخش آثار متعلق به سازمان صدا و سیما در فضای مجازی محکوم به پرداخت جزای نقدی شد.

طبق بیانیه صدا و سیما در آن زمان، آپارات مدت‌ها به بهانه کاربر محور بودن به پخش محتوای متعلق به این سازمان اقدام کرده و بخش عمده‌ای از درآمدش را از طریق نقض حق پخش محتوای متعلق به صدا و سیما تامین می‌کرد.

این سازمان در آن زمان مدعی بود چنین موضوعی باعث تضعیف صدا و سیما شده و تبعات بسیار گسترده و ضرر و زیان جبران‌ناپذیری از لحاظ مادی و معنوی برای سازمان در بر داشته است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *