چگونه آنلاین مالیات خودرو را پرداخت کنیم؟

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت مالیات خودرو از طریق سامانه خبر داد.

چگونه آنلاین مالیات خودرو را پرداخت کنیم؟

به گزارش تجارت‌نیوز، داوود منظور در حاشیه رونمایی از سامانه اخذ مالیات نقل و انتقالات خودرو در جمع خبرنگاران گفت: امروز از سامانه پرداخت مالیات خودرو رونمایی شد؛ این سامانه‌ توسط پلیس راهور و همکاری سازمان امور مالیاتی کشور طراحی و پیاده‌سازی شده است.

پرداخت آنلاین مالیات خودرو

وی افزود: مالیات خودرو از امروز به صورت آنلاین دریافت خواهد شد و بر همین اساس یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد خودروهای وارداتی تحت عنوان مالیات دریافت می‌شود و افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند باید به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: افرادی هم که بخواهند راساً این مالیات خودرو را پرداخت کنند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به صورت خود اظهاری این مالیات را پرداخت کنند البته پیش‌تر دفاتر اسناد رسمی این مالیات را دریافت می‌کردند. در حال حاضر کنترل پرداخت این مالیات توسط پلیس راهور و همچنین دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود.

منظور تاکید کرد: در اجرای ماده ۳۰ قانون ارزش افزوده شهروندان می‌توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک‌ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را پرداخت کنند. از تاریخ ۱۳ دی‌ماه سال گذشته پلیس و دفاتر اسناد رسمی برابر قانون مکلف به کنترل پرداخت این مالیات شدند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره افرادی که ممکن است این مالیات را پرداخت نکرده باشند، گفت: از تاریخ ۱۳ دی‌ماه سال جاری باید تمام نقل و انتقالات روی سامانه ثبت شده باشد که بعضاً به صورت خوداظهاری این کار انجام شده اما احیاناً اگر مواردی باشد که این مالیات پرداخت نشده باشد توسط سازمان امور مالیاتی کنترل و به مالکین اطلاع‌رسانی می‌شود تا نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در پایان گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۲۶ سوالات خود را مطرح کنند و در آنجا همکاران ما ابهامات و سوالات آن‌ها را پاسخ خواهند داد. همچنین در حاضر به دو شیوه مالیات نقل و انتقال خودرو قابل پرداخت است؛ نخست از طریق سایت سازمان امور مالیاتی و دوم از طریق سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک شهروندان به سازمان امور مالیاتی هدایت می‌شوند که پس از پرداخت مالیات می‌توانند نسبت به اخذ نوبت تعویض پلاک اقدام کنند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *