مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند

با تصویب هیئت‌وزیران، ارائه‌دهندگان خدمات پژوهشی، مراکز تحقیقاتی و فناوری و آموزشی مدارس، مراکز فنی و حرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی فناوری و سایر مراکز، مؤسسات و اشخاص حقیقی دارای مجوز از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند.

مالیات مراکز تحقیقاتی و فناوری

به گزارش اداره کل روابط عمومی پست‌بانک ایران، بر طبق مفاد این تصویب‌نامه، مراکز آموزشی و پژوهشی، مؤسسات و اشخاصی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه قم مجوز دریافت کرده‌اند، از این معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند

همچنین ارائه خدمات ورزشی توسط فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی، مؤسسات، مراکز، اتحادیه‌ها و باشگاه‌های ورزشی و اشخاص دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان نیز مشمول این معافیت هستند.

بر اساس این گزارش، موضوع معافیت مراکز تحقیقاتی و فناوری از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده، طی بخشنامه شماره 00/236/ب مورخ 17 بهمن‌ماه معاونت مالی و سرمایه‌گذاری پست‌بانک ایران به شعب استان‌ها، مناطق تهران و ادارات ستادی ابلاغ شده است.

این مصوبه به پیشنهاد مشترک، وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش‌وپرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در هیئت‌وزیران به تصویب رسیده است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *