نحوه‌ فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه

فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن‌های همراه، یکی از مسائلی است که بسیاری از افرادی که به تازگی گوشی هوشمند خود را خریداری کرده‌اند با آن به مشکل می‌خورند، از همین رو در این مطلب از خریدشارژ تصمیم داریم به آموزش نحوه فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن‌های همراه بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه‌ فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه

فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه

اولین قدم برای فعال کردن اینترنت دیتا در تلفن‌های همراه، دریافت تنظیمات اینترنت از اپراتور مربوطه است، در اولین قدم شما باید درخواست دریافت تنظیمات اینترنت GPRS  را از اپراتور درخواست کنید. نحوه‌ی درخواست تنظیمات در اپراتور‌های مختلف متفاوت است. در ادامه نحوه‌ی درخواست تنظیمات در دو اپراتور همراه اول و ایرانسل را آورده‌ایم.

همراه اول

برای دریافت تنظیمات اینترنت سیمکارت‌های همراه اول روش‌های مختلفی وجود دارد، با شماره‌گیری کد #۱*۳*۲*۱۱۱* می‌توانید اینترنت سیم‌کارت همراه اول خود را فعال کنید. همچنین می‌توانید یک پیامک خالی به ۸۰۸۸ بفرستید تا تنظیمات گوشی برای شما ارسال شود.

در صورتی که با روش‌های بالا نتوانستید تنظیمات فعال کردن اینترنت دیتا را دریافت کنید می‌توانید به روش دستی اقدام به اضافه کردن تنظیمات کنید. برای مشاهده‌ی نحوه‌ی انجام این کار، می‌توانید به وبسایت همراه اول مراجعه کنید.

ایرانسل

برای دریافت تنظیمات اینترنت سیمکارت ایرانسل خود، می‌توانید کد #۶*۳*۱۳۰* را شماره‌گیری کرده و تنظیمات را دریافت نمایید، دقت کنید که رمزی که برای نصب تنظیمات از شما خواسته خواهد شد 1234 می‌باشد.

در صورتی که با روش‌ بالا نتوانستید تنظیمات فعال کردن اینترنت دیتا را دریافت کنید می‌توانید به روش دستی اقدام به اضافه کردن تنظیمات کنید. برای مشاهده‌ی نحوه‌ی انجام این کار، می‌توانید به وبسایت ایرانسل مراجعه کنید.

نکته‌ای که لازم است بدانید این است که همیشه نیاز به انجام مراحل بالا ندارید و در بسیاری از اوقات نیز اپراتورها به صورت خودکار تنظیمات مورد نیاز برای فعال کردن اینترنت دیتا را برای شما ارسال می‌کنند. به هر حال در صورتی که تنظیمات مورد نیاز برای فعال کردن اینترنت دیتا به صورت خودکار برای شما فرستاده نشده بود، ابتدا باید مراحل بالا را طی کنید.

تنظیمات تلفن همراه

پس از انجام این مراحل می‌توانید به بخش تنظیمات گوشی خود رفته و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا به اینترنت متصل شوید:

نحوه‌ فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه

۱. پس از ورود به قسمت تنظیمات به بخش «Connections» بروید.

نحوه‌ فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه

۲. در این قسمت بر روی گزینه‌ی «Data usage» یا «Mobile data» کلیک کنید.

نحوه‌ فعال کردن اینترنت دیتا بر روی تلفن همراه

۳. در صفحه‌ی باز شده تیک گزینه‌ی «Data usage» یا «Mobile data» را بزنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *