نحوه غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول و ایرانسل

نحوه غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول و ایرانسل از طریق کد دستوری را در این مطلب توضیح می‌دهیم تا بتوانید از مصرف آزاد اینترنت جلوگیری کنید.

غیرفعال کردن مصرف آزاد

از آنجایی که یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن‌های همراه قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، رگولاتوری با هدف شفاف‌سازی، مدیریت هزینه‌ها و جلوگیری از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای کاربران، اپراتورها را ملزم کرده است کدهای دستوری را ایجاد کنند تا مشترکان این اپراتورها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند.

تعرفه اینترنت همراه

هزینه هر گیگابایت اینترنت آزادحدود ۴۲ هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۶۳ هزار تومان محاسبه می‌شود، در صورتی‌که در بسته‌های اینترنتی هزینه هر گیگابایت حدود ۵۰۰۰ تومان است. اگر مشترکی بسته اینترنتی خریداری نکند و به صورت آزاد از اینترنت همراه خود استفاده کند، در هزینه‌های سیم‌کارتش اختلاف قیمت بسیار زیادی به وجود می‌آید.

کدهای دستوری

کدهای دستوری اعدادی هستند که بین یک # و * محصورند و بر این اساس از شماره تلفن متمایز می‌شوند. این خدمت از خدمات جانبی رایگان محسوب می شود، لذا همیشه در دسترس است و هزینه یا کارمزدی برای کاربر ندارد. ارسال و دریافت این کدها تقریباً با تمام گوشی‌های موجود اعم از ساده یا هوشمند میسر است و لازم نیست گوشی قابلیت خاصی داشته باشد.

اپراتور همراه اول

غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول

مشترکین همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری زیر جهت قطع خودکار اینترنت پس از پایان بسته همراه اول می‌توانند اقدام کنند و مصرف اینترنت آزاد سیم کارت همراه اول خود را غیرفعال کنند.

# ۱۱۳*۱۰۰*

فعال‌سازی اینترنت تعرفه آزاد همراه اول

مشترکین همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری زیر می‌توانند جهت فعال‌سازی مجدد مصرف اینترنت با تعرفه آزاد اقدام نمایند تا پس از پایان بسته اینترنت همراه به طور خودکار اینترنت آزاد همراه اول برایشان فعال شود.

# ۱۱۴*۱۰۰*

اپراتور ایرانسل

غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت ایرانسل

مشترکین ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری زیر می‌توانند جهت قطع مصرف آزاد اینترنت سیم کارت خود اقدام کنند.

# ۳*۲*۳*۵۵۵*

فعال‌سازی اینترنت تعرفه آزاد ایرانسل

مشترکین ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری زیر می‌توانند جهت فعال‌سازی مجدد مصرف اینترنت با تعرفه آزاد اقدام نمایند تا پس از پایان بسته اینترنت همراه به طور خودکار اینترنت آزاد ایرانسل برایشان فعال شود.

# ۴*۳*۵۵۵*

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض به سامانه خرید شارژ مراجعه کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *