کدام اپلیکیشن‌ ها بیشترین مصرف اینترنت را دارند؟

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، وابستگی انجام امور مختلف به اینترنت نیز بیشتر شده و امروزه مصرف اینترنت به بیشترین حد خود رسیده است. با وجود اینکه هزینه استفاده از اینترنت در حال کاهش است، اما استفاده روزانه از اینترنت همچنان مقدار قابل توجهی از هزینه‌های تلفن همراه را شامل می‌شود. برخی از اپلیکیشن‌های تلفن همراه بیشترین مصرف اینترنت را داشته و با استفاده محتاطانه و یا جایگزین کردن این اپلیکیشن‌ها می‌توان مصرف اینترنت را تا حد زیادی کاهش داد. در ادامه به معرفی اپلیکیشن‌هایی می‌پردازیم که بیشترین مصرف اینترنت را دارند.

کدام اپلیکیشن‌ ها بیشترین مصرف اینترنت را دارند؟

کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین مصرف اینترنت را دارند؟

تکلیف اپلیکیشن‌های پرمصرف مشخص است و در ادامه نیز به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت، اما برای اینکه بدانید بیشترین حجم اینترنت شما توسط کدام اپلیکیشن مصرف شده است، راه ساده‌ای وجود دارد. برای انجام این کار کافیست به تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه کرده و به بخش Connections و قسمت Data usage (این اطلاعات مربوط به گوشی‌های سامسونگ بوده و با توجه به نوع گوشی ممکن است این مسیر،کمی متفاوت باشد). در این قسمت و در بخش Mobile data usage می‌توانید مصرف اینترنت دیتای خود را به تفکیک اپلیکیشن‌های مختلف مشاهده کنید.

پرمصرف‌ترین برنامه‌ با توجه به نوع استفاده شما از تلفن همراهتان ممکن است متفاوت باشد. در صورتی که اهل شبکه‌های اجتماعی باشید ممکن است این جایگاه به برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و فیسبوک تعلق داشته باشد و اگر از برنامه‌های تماس ویدیویی استفاده می‌کنید شاید اسکایپ این جایگاه را در اختیار داشته باشد. در ادامه به معرفی اپلیکیشن‌هایی خواهیم پرداخت که بیشترین حجم مصرف اینترنت را دارند.

Youtube

به طور کلی اپلیکیشن‌های استریم ویدیو مانند نت‌فلیکس و… بیشترین مصرف اینترنت را دارند و یوتیوب نیز به عنوان یکی از پراستفاده‌ترین اپ‌های استریم ویدیو از این قاعده مستثنا نیست. یوتیوب علاوه بر مصرف بالای اینترنت، با توجه به ساختار خاص خود زمان زیادی را نیز از افراد می‌گیرد. همین موضوع این اپلیکیشن را به یکی از پرمصرف‌ترین برنامه‌های تلفن همراه تبدیل می‌کند. البته روش‌هایی نیز برای کاهش حجم مصرف اینترنت توسط یوتیوب وجود دارد. به طور مثال با کاهش کیفیت ویدیوهای در حال پخش، می‌توان حجم اینترنت مصرفی را تا حد زیادی کاهش داد. همچنین گزینه‌ای در بخش تنظیمات این اپلیکیشن وجود دارد که می‌توان کیفیت پخش را در هنگام استفاده از اینترنت دیتا به طور خودکار کاهش داد.

اپلیکیشن‌های استریم ویدیوی داخلی نیز از این قانون جدا نبوده و در صورت استفاده زیاد می‌توانند حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف کنند. هرچند بسیاری از اپلیکیشن‌های داخلی از اینترنت نیم‌بها استفاده می‌کنند که این مشکل را تا حدی کمرنگ‌تر می‌کند.

کدام اپلیکیشن‌ ها بیشترین مصرف اینترنت را دارند؟

Instagram

اینستاگرام را شاید بتوان یکی از پرمصرف‌ترین شبکه‌های اجتماعی به خصوص در ایران دانست. با توجه به مسدود بودن فیسبوک در داخل کشور و استفاده بیشتر افراد از پلتفرم اینستاگرام، این اپلیکیشن عکس و ویدیو محور، برای بسیاری از افراد جزو پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های تلفن همراه محسوب می‌شود. برای کاهش مصرف اینترنت توسط اینستاگرام نیز روش‌هایی وجود دارد. به طور مثال با مراجعه به بخش تنظیمات این برنامه و رفتن به قسمت Account و بخش Mobile data use می‌توان گزینه‌ی Data Saver را روشن کرده و تا حدی از حجم اینترنت مصرفی کاست. هرچند بهترین روش برای کاهش حجم اینترنت مصرفی، کم‌تر کردن زمان استفاده از این برنامه است.

Google Chrome

اگر اهل وبگردی باشید اپلیکیشن گوگل کروم نیز می‌تواند بخش زیادی از مصرف اینترنت شما را به خود اختصاص دهد. برای کاهش مصرف اینترنت توسط اپلیکیشن گوگل کروم، می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات این برنامه و رفتن به قسمت Lite mode، این حالت را روشن کرده و تا حدی از مصرف اینترنت این برنامه بکاهید.

سایر برنامه‌های پرمصرف کدامند؟

به طور کلی برنامه‌هایی که با محتوای صوتی و تصویری سروکار دارند جزو پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شوند. از میان این برنامه‌ها می‌توان به اپ پخش موسیقی اسپاتیفای اشاره کرد. در میان برنامه‌های پیام‌رسان نیز برنامه‌های اسنپ‌چت، تلگرام و واتس‌اپ مصرف اینترنت بیشتری نسبت به سایرین دارند. هرچند در بخش تنظیمات تمام این برنامه‌ها تمهیداتی جهت کاهش میزان مصرف اینترنت در نظر گرفته شده است.

کدام اپلیکیشن‌ ها بیشترین مصرف اینترنت را دارند؟

در اپ اسپاتیفای با فعال کردن گزینه‌ی Make albums available offline و همچنین کاهش کیفیت ویدیوها و در اپ اسنپ‌چت با فعال کردن گزینه‌ی Travel mode می‌توان این کار را انجام داد. همچنین تلگرام نیز امکانات زیادی برای شخصی‌سازی نحوه‌ی مصرف اینترنت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اپلیکیشن تیک‌تاک نیز یکی دیگر از اپ‌های پرمصرف محسوب می‌شود که با توجه به در دسترس نبودن این برنامه در داخل کشور به بررسی آن نمی‌پردازیم.

همچنین اگر اهل بازی‌های آنلاین باشید، این بازی‌ها نیز در صورت استفاده زیاد می‌توانند بخش زیادی از مصرف اینترنت شما را به خود اختصاص دهند.

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم بهترین روش برای کاهش مصرف اینترنت توسط اپلیکیشن‌ها، مراجعه به بخش تنظیمات و مشاهده‌ی پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌ها و اصلاح روش استفاده از آن‌هاست. در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ نیز راهکارهایی برای کاهش میزان مصرف اینترنت گوشی آورده‌ایم که با رعایت آن‌ها می‌توانید تا حد زیادی از میزان مصرف اینترنت خود بکاهید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *