آخرین وضعیت کرونایی: چه شهرهایی زرد، نارنجی و قرمز هستند؟

آخرین وضعیت کرونایی: موارد ابتلا به سویه اومیکرون و مراجعه سرپایی به مراکز درمانی و بستری در برخی استان‌ها به‌سرعت در حال افزایش است و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که نزدیک به پیک این سویه باشیم.

رشد شدید امیکرون

به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار استان‌ها، کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند که تخمین‌های صورت گرفته از مبتلایان به سویه اومیکرون به این صورت است که در یک یا دو هفته آینده پیک کرونا شروع می‌شود و احتمالاً در اواخر بهمن‌ماه به اوج خودش می‌رسد.

به گفته آنان، سرعت انتقال این سویه همان‌طور که در دیگر کشورها دیده شده است، بسیار سریع است و کسانی که واکسیناسیون نوبت سومشان را انجام داده‌اند، کمتر با خطر ابتلا به سویه اومیکرون روبرو هستند و در صورت ابتلا نیز بیماری به نسبت خفیف است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با آخرین وضعیت کرونایی از آغاز پیک ششم کرونا در کشور خبر داد و گفت: موارد ابتلا به اومیکرون به‌صورت تصاعدی و انفجاری رو به افزایش است، دیروز ۹ هزار و ۳۰۰ مورد مبتلا به اومیکرون در کشور داشتیم و این در حالی است که برای همه بیماران آزمایش این سویه انجام نمی‌شود و بسیاری از آن‌ها علائم سرماخوردگی دارند.

مسعود مردانی افزود: اومیکرون اکنون گونه غالب در کشور است، نباید عادی انگاری کنیم، هفت تا هشت درصد جمعیت کشور واکسن نزده‌اند و باید سریع‌تر نسبت به انجام تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا موارد مراجعه سرپایی به مراکز درمانی و بستری بسیار افزایش یافته و خطرناک است.

به گفته مردانی، کشور ۲ تا چهار هفته آینده به اوج اومیکرون می‌رسد و باید مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را جدی بگیرند و نباید با ساده‌انگاری به دوره‌های تلخ گذشته که موارد فوتی سه‌رقمی بود، برگردیم.

آخرین وضعیت کرونایی در شهرهای ایران

بر اساس آخرین تغییرات در نقشه رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور که بر اساس روند بستری اعمال می‌شود؛ پس از ۴۷ روز رنگ قرمز به نقشه کرونایی کشور بازگشت و اردکان از استان یزد تنها شهرستانی است که در وضعیت قرمز قرار گرفت و علت آن تداوم شیوع کرونا و افزایش موارد ابتلای مردم به این ویروس و گسترش سویه اومیکرون است.

آخرین وضعیت کرونایی

علاوه‌ بر آن، شهرستان‌های کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، تربت‌حیدریه (خراسان رضوی)، بستک (هرمزگان)، ابرکوه، خاتم، مهریز، میبد (یزد) در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، زنجان، سمنان، شیراز، قم، کرمان، رشت، خرم‌آباد، ساری، اراک، بندرعباس و یزد مراکز استان‌هایی هستند که از وضعیت آبی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

هم‌اکنون ۳۲۵ شهرستان در وضعیت آبی، ۱۱۴ شهرستان زرد، هشت شهرستان نارنجی و یک شهرستان قرمز هستند.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان درباره آخرین وضعیت کرونایی، از دیروز تا ۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۸۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۹۷ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

همچنین تاکنون ۶۰ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۵۶۶ نفر دُز اول، ۵۳ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۲۰۳ نفر دُز دوم و ۱۵ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۱۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۲۹ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۱۸۶ دُز رسید.

در شبانه‌روز گذشته ۳۸۰ هزار و ۷۵۹ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *