انواع پست و مزایای هرکدام را بهتر بشناسیم

شرکت پست ایران با ارائه انواع پست به‌عنوان یکی از پرکاربردترین شرکت‌ها در رابطه با ارسال کالا شناخته‌شده که برای ارسال کالاهای مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. با توجه به استفاده روزافزون از پست امروزه شاهد استفاده از انواع پست هستیم که هر یک با توجه به مزایا و ویژگی‌هایی که دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

انواع پست در ایران

پست یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای ارسال کالا است که امروزه در ابعاد گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این‌که نیاز عمومی در رابطه با ارسال کالا سطوح مختلفی دارد شرکت پست خدمات مختلف و انواع پست را برای مشتریان در نظر گرفته است. به همین جهت می‌توان به انواع پست به‌عنوان خدمات متنوع پستی اشاره کرد. ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع بسته‌های پستی، پیگیری مرسولات پستی و هر آنچه باید درباره پست در ایران  بدانید - ویرگول

پست پیشتاز

پست پیشتاز سریع‌ترین انواع پست حال حاضر در ایران است که در کوتاه‌ترین بازه زمانی از حداقل ۲۴ الی نهایتاً ۴۸ ساعت، به ارسال کالا و نامه‌های شما می‌پردازد. این سرویس امکان پست خارجی را نیز فراهم آورده و شخص می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نتیجه دلخواه خود را به دست آورد. ارسال مرسوله در این سرویس با امکانات خاصی ازجمله امکان ره‌گیری مرسوله از طریق بارکدهای ۱۰ و یا ۲۰ رقمی روی محصول مواجه است. فرستنده می‌تواند جهت اطلاع از فرایند پست مرسوله خویش، بارکد ذکرشده را به شماره پیام کوتاه ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کرده و یا از طریق سایت پیگیری نماید.

پست سفارشی

پست سفارشی یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های پستی ایران است که می‌توان با استفاده از آن به ارسال کالا و یا نامه پرداخت. پست سریع محموله، از ویژگی‌های اصلی این سرویس است. مأموران پست در زمان تحویل بار، از گیرنده، تأییدیه لازم را دریافت کرده و فرستنده نیز می‌تواند با در دست داشتن قبض ارسال بار خود، از سرنوشت مرسوله باخبر گردد.

پست عادی

پست عادی، خاطره‌انگیزترین نوع پست است که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. صندوق‌های پست سالیان سال صندوقچه بسیاری از اسرار بوده‌اند. در پست عادی، می‌توان با الصاق تمبر بر نامه، آن را به نقطه‌ای دیگر از این سرزمین راهی کرد. این سرویس تنها برای ارسال نامه و مطبوعات مناسب است و قابلیت ارسال کالا را ندارد.

پست دوقبضه

درصورتی‌که فرستنده نگرانی‌های خاص خود مبنی بر ارسال به‌موقع و درست محموله را داشته باشد، می‌تواند از سرویس دوقبضه استفاده نماید. در این سرویس، مأمور پست بلافاصله پس از تحویل محموله پستی، رسیدی مبنی بر تحویل، از گیرنده دریافت داشته و آن را برای فرستنده می‌فرستد. باید توجه داشت که هزینه این نوع پست به‌مراتب بیشتر است زیرا فرستنده باید هزینه ارسال محموله‌ی مضاعف را نیز بپردازد.

پست یافته

بسیاری از ما همیشه نگران از دست دادن مدارک و مفقود شدن آن‌ها هستیم. برخی از ما نیز این تجربه را داشته و برای دریافت مجدد مدارکمان، روزها دوندگی کرده‌ایم. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد، پست یافته است. این سرویس باهدف استرداد اسناد یافت شده و بازگرداندن آن به صاحبان اصلی آن‌ها راه‌اندازی شده است. فرد می‌تواند در صورت مفقود شدن مدارک، درخواستی به اداره پست ارائه داده تا در صورت یافت شدن مدارک مذکور در صندوق‌های پستی، به‌راحتی به صاحب آن ارسال گردد. لازم به ذکر است که هزینه پست در این سرویس به عهده مشتری است.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *