با اپلیکیشن برق من از ساعت احتمالی قطعی برق آگاه شوید!

این روزها قطع ‌شدن برق گاه و بی‌گاه به معضلی تبدیل شده که ممکن است ما را از برنامه‌هایمان عقب بیاندازد. امروز با آموزش استفاده از اپلیکیشن برق من با شما هستیم تا بتوانیم برنامه و کارهای خود را بر اساس زمان احتمالی قطع برق تنظیم کنیم. با ما باشید.

سامانه برق من چیست؟

برق من، سامانه آنلاین پرداخت الکترونیک جهت استعلام، پرداخت و خدمات ویژه مخصوص قبوض است. در سامانه برق من دیگر نیازی به قبض کاغذی نیست و می‌توانید تمام قبض‌های خود را بدون نیاز به شناسه پرداخت و شناسه قبض، استعلام و پرداخت کنید.

با راه‌اندازی سامانه برق من این امکان به مشترکین برق داده‌شده است تا با استفاده از ابزارهای مختلف شامل، وب‌سایت برق من، اپلیکیشن برق ایران و درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های پرداخت اقدام به رؤیت و پرداخت قبوض خود نمایند.

بر این اساس همان‌طور که مشترکین می‌توانند در وب‌سایت برق من اقدام به استعلام بدهی و پرداخت قبض نمایند، این امکان فراهم‌شده است تا با واردکردن شناسه قبض 13 رقمی در دستگاه‌های ATM و دستگاه‌های POS و همچنین اپلیکیشن‌های پرداخت بتوانند قبض خود را استعلام و پرداخت نمایند.

ویژگی‌های اپلیکیشن برق من

ازجمله ویژگی‌های اپلیکیشن برق من می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمایش اطلاعات و وضعیت آخرین قبض
  • امکان پرداخت آنی قبض
  • نمایش سوابق پرداخت
  • نمایش سوابق مصرف
  • ثبت قرائت توسط مشترک (خود اظهاری)
  • نمایش ماشین‌حساب تعرفه برای مدیریت مصرف
  • امکان ثبت درخواست انشعاب جدید و امکان پیگیری و پرداخت هزینه انشعاب
  • امکان ثبت درخواست تفکیک و ادغام
  • امکان ثبت درخواست تغییر نام و مکان
  • امکان ثبت درخواست جمع‌آوری و وصل انشعاب
  • امکان ثبت درخواست آزمایش کنتور
اپلیکیشن برق من - لوگو

به گزارش ایسنا؛ مصطفی رجبی مشهدی، درباره علت خاموشی‌های پراکنده در کشور اظهار کرد: برای هر استان یک سقف مصرف تعریف‌شده است که باید با اقدامات مدیریت مصرف، میزان مصرف خود را کاهش دهند. درصورتی‌که میزان مصرف از تولید تعیین‌شده کمتر باشد محدودیتی ایجاد نخواهد شد اما استان‌هایی که موفق به انجام این کار نشوند متحمل خاموشی در برخی مناطق می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه خاموشی‌ها از طریق سامانه برق من«با آدرس https://ios.saapa.ir/auth/register اطلاع‌رسانی می‌شود، تصریح کرد: «ممکن است امروز اطلاعات کافی از سوی شرکت توزیع تهران بزرگ و یا سایر استان‌ها در این رابطه در سامانه درج نشده باشد اما فردا حتماً اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.»

به گفته سخنگوی صنعت برق برخی شرکت‌ها ممکن است از طریق صفحات خودشان جداول خاموشی را بارگذاری کنند و اعمال محدودیت‌ها از این طریق اطلاع‌رسانی شود این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و مشترکان برای اطلاع از خاموشی‌ها می‌توانند به سامانه «برق من» و یا سایت شرکت توزیع برق استان خود مراجعه کنند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه این سامانه برای کل کشور طراحی‌شده است و درواقع جداول خاموشی امسال از این طریق اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: «تقاضای ما از مشترکان این است که با مدیریت مصرف ما را در گذر از این شرایط همراهی کنند.»

چگونه از زمان قطع برق مطلع شویم؟

مسعود صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر اظهار داشت:

باوجود تمامی تلاشی که صورت گرفته و می‌گیرد تا به بهترین وجه ممکن، برق موردنیاز بخش خانگی کشور تأمین شود، ازآنجایی‌که بحث مصرف بهینه و جلوگیری از رشد بی‌رویه مصرف، نقش مهمی در پایداری شبکه برق و خدمات‌رسانی مستمر بدون قطعی دارد، بروز شرایطی که ناچار به اعمال خاموشی برنامه‌ریزی‌شده در نقاطی از کشور شویم، حتی با احتمال بسیار اندک، غیرممکن نیست.

به‌منظور اطلاع‌رسانی خاموشی‌های با برنامه احتمالی، در اپلیکیشن «برق من» پارامتری تحت عنوان «خاموشی من» تعبیه‌شده که مردم عزیز کشورمان می‌توانند با نصب و فعال‌سازی این اپلیکیشن، از بروز هر نوع خاموشی با برنامه جاری و آتی، مطلع شوند.

ثبت‌نام و راه‌اندازی اپلیکیشن برق من

پس از دانلود اپلیلیکشن برق من از لینک‌های که در ادامه مطلب اشاره شده است بایستی مراحل زیر را برای راه‌اندازی این اپلیکیشن انجام دهید.

مرحله اول: با وارد شدن به محیط اپلیکیشن در همان ابتدا به صفحه‌ای ارجاع می‌شوید که از شما شماره تلفنتان را درخواست کرده و شما پس از ثبت شماره تلفن و انتخاب دکمه «ادامه» وارد صفحه بعد خواهید شد.

مرحله دوم: پس از واردکردن شماره تلفن همراه در قسمت قبل یک کد یک‌بارمصرف برای شما ارسال خواهد شد که باید در این مرحله در محل مربوطه وارد کرده و دکمه تأیید را بزنید.

اپلیکیشن برق - صفحه ابتدایی

دانلود اپلیکیشن برق من

برای دانلود اپلیکیشن «برق من» می‌توانید با مراجعه به سایت saapa.ir نسبت به دریافت نسخه متناسب این اپلیکیشن برای گوشی خود اقدام کنید.

دانلود اپلیکیشن برق من ویژه اندروید

ابتدا برای دانلود اپلیکیشن برق من از بازار یا گوگل پلی روی لینک‌های زیر کلیک نمایید.

دانلود اپلیکیشن برق من ویژه اندروید از گوگل پلی

دانلود اپلیکیشن برق من ویژه اندروید از بازار

پس از دانلود اپلیکیشن برق من برای اندروید وارد برنامه و صفحه زیر نمایان می‌شود.

اپلیکیشن برق - محیط اپلیکیشن

با وارد شدن در قسمت افزودن شناسه قبض در اپلیکیشن برق می‌توانید به‌راحتی از جدول قطعی برق و وضعیت آخرین قبض برق مطلع شوید.

ثبت شناسه قبض جدید از دو طریق ممکن است:

جستجو با شناسه قبض: تنها به شناسه قبض نیاز دارید.

جستجو با شماره بدنه کنتور: داشتن شماره بدنه کنتور و شرکت توزیع محل در این روش نیاز است.

برای اطلاع از وضعیت قطعی برق در محل سکونت خود از طریق اپلیکیشن برق من می‌توانید گزینه خاموشی‌های من رو انتخاب و برنامه خاموشی‌های همان روز را مشاهده نمایید.

پس از ثبت شناسه قبض و انتخاب یک عنوان مناسب دکمه تأیید را بزنید تا صفحه‌ای تحت عنوان اطلاعات مشترک به شما نشان داده شود. درصورتی‌که اطلاعات نشان داده‌شده مربوط به شماست دکمه تأیید را بزنید.

حال به صفحه لیست شناسه قبض بازگشت داده می‌شوید و در ادامه با برگشتن به منو اصلی و انتخاب خاموشی به قسمت‌های مختلف دسترسی خواهید داشت.

ثبت خاموشی: اعلام خاموشی درصورتی‌که مشترکین در همسایگی محل سکونت شما برق‌ دارند.

خاموشی‌های من: این قسمت شامل دو قسمت *خاموشی جاری* و *خاموشی برنامه‌ریزی‌شده*” است. شما با مراجعه به قسمت خاموشی برنامه‌ریزی‌شده می‌توانید به‌صورت دقیق از برنامه قطعی برق احتمالی محل سکونت یا محل کارتان مطلع شوید.

دانلود اپلیکیشن برق من ویژه ios

نسخه iOS برنامه تحت وب است. ابتدا برای دانلود اپلیکیشن برق من ویژه ios روی لینک‌ زیر کلیک نمایید.

دانلود اپلیکیشن برق من ویژه ios 

سپس با واردکردن شماره تلفن همراه کد به همان شماره ارسال خواهد شد که با واردکردن آن می‌توانید برنامه برق من را روی گوشی خود استفاده نمایید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *