نرخ بهای بلیت موزه‌ های شهرداری پایتخت اصلاح شد

نرخ بهای بلیت موزه‌ های شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران اصلاح شد؛ امانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا پیشنهاد کرد بهای موزه‌ها ۲۰ هزار تومان، باغ‌موزه‌ها ۱۵ هزار تومان و خانه موزه‌ها ۵ هزار تومان تعیین شود.

اصلاح نرخ بلیت موزه‌ های شهرداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در جریان چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، «اعتراض هیئت تطبیق به مصوبه قیمت‌گذاری بهای بلیت و سیاست‌گذاری مدیریت موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران» موردبررسی قرار گرفت.

محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران درباره بلیت موزه‌ های شهرداری گفت: در یکی از این موارد قرار شد که این بلیت‌ها برای ایثارگران و کارکنان شهرداری و دارندگان کارت منزلت نیم‌بها و یا متناسب با وضعیت رایگان اقدام شود. همچنین اعلام نکردن مبلغ بلیت بازدید از موزه‌ها برای گردشگران خارجی از دیگر اشتباهاتی بود که با برداشتن کلمه «خارجی» آن را اصلاح کردیم. در بحث افزایش غیرمتعارف قیمت بلیت بازدید موزه‌ها نسبت به سنوات گذشته نیز باید در صحن پیشنهاد دهیم تا اعداد را اصلاح کنیم.

زهرا شمس احسان، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم در رابطه با بلیت موزه‌ های شهرداری عنوان کرد: با توجه به صحبت کمیسیون تطبیق، از سال ۹۷ تا الآن هیچ افزایش قیمتی درباره بلیت موزه‌ها نداشته‌ایم. به همین دلیل برای سال ۱۴۰۱ این قیمت‌ها در نظر گرفته شد. البته قیمت‌ها باید برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی متفاوت باشد.

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران نیز بیان کرد: شفافیت نداشتن مصوبات یک آفت است چراکه افراد می‌توانند متناسب با سلیقه عمل کنند؛ بنابراین باید صراحت در تصمیم داشته باشیم، شورا نباید اختیار خودش را برای تعیین نرخ به کارگروه دیگری بدهد.

نرخ بهای بلیت موزه‌های شهرداری پایتخت اصلاح شد

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران هم با اشاره به این موضوع خاطرنشان کرد: هیئت تطبیق ایراد گرفته که نباید اعتباری که قانون به شورا داده به شورای راهبردی واگذار کنید؛ همچنین قیمت‌ها باید رشد منطقی و متناسب با تورم داشته باشند، باید معلوم کنیم که چه کسانی قرار است از ۵۰ درصد تخفیف استفاده کنند و چه کسانی رایگان می‌توانند استفاده کنند.

نرجس سلیمانی نیز پیشنهاد داد که بازدید تا سقف هزار نفر با تشخیص مدیر موزه رایگان شود.

مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: اگر شورای راهبردی را حذف کنیم، به نظرم فرمانداری ایرادی نمی‌گیرد و مشکل حل می‌شود.

حبیب کاشانی هم با پرداختن به ابعاد مختلف موضوع بلیت موزه‌ های شهرداری اظهار کرد: کجا اختیار قیمت‌گذاری را به شهرداری داده‌ایم؟ یک مورد هم وجود ندارد و این اختیار به ما تفویض شده است.

در ادامه محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: موارد رایگان و نیم‌بها باید مشخص شود و راهش این است که موزه‌های مدنظر رایگان را در مصوبه بیاوریم. هیئت تطبیق به شفافیت نداشتن افراد مشمول تخفیف ایراد گرفته است که در تبصره یکم آن را اصلاح کردیم که شهرداری مجاز است با مشخص کردن مشمولان ایراد را برطرف کند و اعلام نشدن مبلغ بازدید موزه‌ها برای گردشگران خارجی هم اصلاح شد.

او افزود: ایراد سومی که فرمانداری گرفته، افزایش غیرمتعارف بلیت موزه‌ها نسبت به سنوات گذشته بوده است و برای اینکه برای بار دوم به شورای حل اختلاف نرود، باید اعداد را اصلاح کنیم. درنهایت دو اشکال اول حل می‌شود و درباره قیمت هم صحن بحث کند و این نکته مدنظر قرار گیرد که از سال ۹۷ هیچ افزایش قیمتی درباره موزه‌ها و خانه موزه‌ها نداشته‌ایم.

تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران دو پیشنهاد ارائه کرد و گفت: دو پیشنهادم این است؛ اول اینکه برای مخاطبین اصلی در شهرداری، ایثارگران و افراد تحت حمایت بهزیستی و معلولان به مآخذ بهای ۱۰ درصد جدول پیشنهادی قرار دهیم و دوم اینکه مبلغ ۵۰ درصد باشد و مواردی که شهرداری صلاح بداند که دارای تخفیف باشد می‌توان از محل ماده ۱۷ استفاده کرد.

امانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: بازدید‌های گروهی به یک‌سوم بها و جانبازان و ایثارگران ۵۰ درصد تخفیف و خبرنگاران و افراد دارای کارت منزلت رایگان و برخی خانه موزه‌ها با پیشنهاد شهرداری و تصویب کمیسیون بودجه به‌صورت رایگان باشد؛ پیشنهاد می‌دهم بهای موزه‌ها ۲۰ هزار تومان، باغ‌موزه‌ها ۱۵ هزار تومان و خانه موزه‌ها ۵ هزار تومان تعیین شود.

درنهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا پیشنهاد امانی را به تصویب رساندند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *