بیمه‌ی حوادث‌ مشترکین گاز خانگی

اگر تا کنون به قبض گاز خود توجه کرده باشید احتمالا به مبلغی، تحت عنوان بیمه که بر روی قبوض شما درج شده و در واقع هزینه‌ی بیمه‌ی حوادث مشترکین گاز خانگی محسوب می‌شود برخورد کرده‌اید. این مبلغ که با توجه به محل زندگی شما و در مناطق شهری و روستایی با یکدیگر تفاوت دارد در واقع هزینه‌ایست که از تمامی مشترکین گاز خانگی، برای حق بیمه‌ی حوادث و به صورت ماهانه حساب می‌شود.

بیمه‌ی حوادث‌ مشترکین گاز خانگی

به گفته‌ی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان: با توجه به قرارداد شرکت ملی گاز ایران و بیمه‌ی معلم، تمام مشترکین گاز طبیعی کشور در بخش خانگی و تجاری، در برابرحوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی شامل انفجار، آتش سوزی و مسمومیت‌ تحت پوشش بیمه قرار دارند.

هزینه‌ی بیمه‌ی حوادث برای مشترکین گاز خانگی و تجاری

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، بر اساس قانون بودجه‌ی سال ۱۳۹۹ کل کشور، هزینه‌ی بیمه‌ی حوادث مشترکین گاز خانگی شهری ماهیانه مبلغ ۲۰۰ تومان است که در قبوض گاز محاسبه و از مشترکین اخذ می‌شود. همچنین این هزینه برای مشترکین گاز خانگی روستایی، ماهیانه ۱۰۰ تومان، برای مشترکین تجاری شهری ماهیانه ۱۰۰۰ تومان و برای مشترکین تجاری روستایی ماهیانه ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

بیمه‌ی حوادث‌ مشترکین گاز خانگی

افتخاری در مورد نحوه‌ی استفاده از بیمه گاز نیز گفت: مشترکین گاز طبیعی می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با منشا گاز طبيعي با مراجعه به نشاني اينترنتي شركت بیمه‌ی معلم و يا اعلام بروز حادثه و خسارت به مراكز پست امداد به شماره تلفن۱۹۴ یا نیرو‌های گازبان در روستا‌ها و پس از طي مقدمات قانونی از خدمات بیمه مصرف کنندگان گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که بر اساس قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران و بیمه‌ی معلم در سال ۱۳۹۹ حداکثر تعهد پرداخت شرکت بیمه برای جبران هزینه‌ها و خسارت مالی به واحد‌های مسکونی شهری و روستایی، در هر حادثه مبلغ چهار میلیارد و ۱۰ میلیون ریال خواهد بود، افتخاری در ادامه اشاره کرد: این مبلغ برای واحدهای تجاری دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال و در موارد نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال تعیین شده که از سوی بیمه معلم به عنوان غرامت پرداخت می‌شود.

بیمه‌ی حوادث‌ مشترکین گاز خانگی 1

پرداخت هرگونه غرامت توسط شرکت بیمه منوط به ارائه‌ی نظر پزشکی قانونی و سازمان آتشنشانی است و بیمه معلم موظف است حداکثر تا ۲۰ روز بعد از دریافت مدارک مربوطه، نسبت به پرداخت غرامت اقدام کند.

همچنین برای جلوگیری از بروز حادثه‌ی احتمالی پیشنهاد میکنیم مطالب مربوط به جلوگیری از گازگرفتگی و نکات مربوطه را، در وبلاگ خریدشارژ مطالعه کنید




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *