تانوما چیست؟

تانوما در واقع مخفف عبارت «تار نوری مخابرات ایران» است، که برند تجاری اینترنت فیبر نوری شرکت مخابرات محسوب می‌شود. در این تکنولوژی، فیبر نوری با جایگزینی با کابل مسی باعث افزایش چشمگیر سرعت و کیفیت اینترنت شده و نسل جدید ارتباطات را کلید زده است. برای توضیحات بیشتر درباره‌ی تانوما و بسته‌های آن در ادامه با ما همراه باشید.

تانوما چیست؟

تانوما چیست و چه مزایایی دارد؟

تانوما در واقع نام تجاری سرویس FTTB/H یا (FIBER TO THE BUILDING/HOME) به معنای “فیبرنوری تا ساختمان/خانه” است. این سرویس همان‌طور که از نامش نیز مشخص است، به‌جای کابل‌های مسی قدیمی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، فیبر نوری از مزایای بسیار بیشتری نسبت به کابل مسی برخوردار است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پهنای باند بالا و متقارن (به معنای سرعت آپلود و دانلود یکسان)، فرسودگی بسیار کمتر و عدم ایجاد اختلال و نویز به دلیل رسانا نبودن فیبرهای نوری اشاره کرد. این به آن معناست که با استفاده از فیبر نوری می‌توان به راحتی از اینترنت پر سرعت و با کیفیت بالا بهره‌مند شد.

با این وجود برای اینکه مشترکان بتوانند از این سرویس بهره‌مند شوند، باید برخی از زیرساخت‌های لازم تامین شوند. در واقع برای این کار ابتدا باید کابل فیبر نوری از طریق مخابرات به منزل شما رسیده باشد. حالا چند سالی است که این تکنولوژی در برخی نقاط ارایه می‌شود و مناطق تحت پوشش آن همچنان نیز در حال گسترش است.

تانوما چیست؟

لازم به ذکر است که با فیبر نوری، علاوه بر اینترنت، می‌توان از تلفن، برخی سرویس‌های چند رسانه‌ای و خلاصه هر چیزی که به داده مبتنی هست، با سرعت بالا و کیفیت مطلوب استفاده کنید. اما به جز سرعت بالاتر استفاده از فیبر نوری مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

مزایای استفاده از تانوما

  • حذف کابل‌های مسی قدیمی از سیستم
  • کاهش و یا حتی حذف کامل نویزهای خطوط
  • امکان استفاده از سرویس‌های مخابراتی و غیر مخابراتی
  • کاهش هزینه‌ها برای بهره‌مندی در ساختمان‌های اداری و برج‌های مسکونی
  • برقراری ارتباط صوتی و تصویری با کیفیت بسیار بالا
  • امکان برقراری ارتباط با کیفیت و پایدار
  • افزایش پهنای باند اینترنتی و تعداد خطوط تلفن دلخواه
  • یکپارچه سازی سرویس‌های ارایه شده
  • و…

بسته‌های اینترنت تانوما

شرکت مخابرات ایران بسته‌های مختلف اینترنت تانوما را برای مصارف متفاوت به مشترکان خود ارائه می‌دهد. این بسته‌ها از بسته ۳ ‌ماهه با سرعت اسمی ۴ مگابیت بر ثانیه و حجم ماهیانه‌ی ۲۵ گیگابایت اینترنت بین‌الملل، با قیمت ۲۵ هزارتومن آغاز شده و تا بسته‌های ۳۶ ماهه با سرعت اسمی ۵۰ مگابیت بر ثانیه و حجم ۷۲۰۰ گیگابایت اینترنت بین‌الملل، با قیمت ۵ میلیون و هفتصد هزار تومان ادامه دارند.

برای مشاهده تمامی بسته‌ها به همراه مشخصات کامل، از جمله سرعت، حجم و قیمت بسته‌ها می‌توانید به بخش مخصوص اینترنت تانوما در وبسایت شرکت مخابرات ایران مراجعه کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *