۸ ترفند افزایش عمر گوشی

گوشی‌های همراه به مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزار زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده‌اند. از طرفی تورم و افزایش قیمت‌های روزانه اهمیت نگهداری و افزایش عمر گوشی را دو چندان می‌کند. بنابراین در ادامه این پست به بررسی ۸ ترفند ساده و کاربردی برای افزایش عمر این گجت ارزشمند می‌پردازیم .

اینفوگرافیک تهیه شده کمک می‌کند که این ترفندها در خاطرتان بماند.

افزایش عمر گوشی

۱- دور نگه‌داشتن از آب و رطوبت

گوشی تلفن خود را از آب دور نگه دارید و حتی آن را در مکان‌هایی با رطوبت بالا هم قرار ندهید.اما در صورت خیس شدن گوشی قبل از انجام هر کاری آن را خاموش کنید تا از ارتباط بین جریان برق و آب جلوگیری کرده باشید. سپس هرگونه تجهیزات جانبی مانند هدفون، سیم کارت و کارت حافظه را از آن جدا کنید و با یک پارچه بدون پرز آن را خشک کنید.

۲- تمیز کردن گوشی

برای تمیز کردن گوشی یک پارچه تمیز را به آب، الکل یا ماده تمیزکننده آغشته کنید. هنگام تمیز کردن تلفن ‌همراه را خاموش کنید. اگرگوشی شما در حال شارژ است، آن را از شارژ در بیاورید و از اسپری مستقیم شیشه‌پاک‌کن یا هر ماده دیگری اجتناب کنید. این کار به مرور باعث آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی می‌شود و همچنین خطر انفجار را نیز به دنبال دارد.

۳- نگهداری در دمای مناسب

اجازه ندهید گوشی تلفن همراه در معرض گرما یا سرمای شدید قرار بگیرد. گرما و سرمای شدید باعث کند شدن و خاموش شدن و در نهایت منجر به کاهش عمر باتری و آسیب زدن به اجزای داخلی گوشی می‌شوند. در یک روز گرم نباید تلفن خود را در جیب خود  یا داشبورد ماشین نگه دارید. همچنین در دماهای زیر صفر از محافظ مناسب برای گوشی خود استفاده کنید.

۴- شارژ

پیش از اتمام کامل شارژ گوشی همراه، آن را شارژ کنید و همواره شارژ آن را بین ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید تا عمر باتری کاهش پیدا نکند. از شارژهای طولانی مدت و همچنین استفاده از گوشی هنگام شارژ پرهیز نمایید. چرا که روند شارژ باتری را مختل می‌کند. و باعث داغ شدن گوشی می‌شود. که ممکن است به قطعات سخت‌افزاری دستگاه و به ویژه باتری آن آسیب بزند.

۵- محافظت در برابر گرد و غبار

برای کند نشدن فرایند شارژ به خاطر گرد و غبار، درگاه ورود شارژر به موبایل را تمیز نگه دارید. این کار را باید بسیار با احتیاط انجام دهید. هرگز با اشیا فلزی و تیز مانند چاقو یا سوزن داخل پورت را تمیز نکنید زیرا ممکن است به اتصالات حساس آن آسیب برسد. بهترین کار استفاده از خلال دندان چوبی و پلاستیکی یا دمیدن هوای فشرده است.

۶- استفاده از محافظ صفحه نمایش

از محافظ صفحه نمایش تلفن همراه استفاده کنید. استفاده از گلس یا گارد نفوذ آب و رطوبت و ایجاد خش را به طور محسوسی کاهش می‌دهد. همینطور می‌تواند هنگام افتادن گوشی با دفع بخش زیادی از ضربه وارده به گوشی از بروز صدمات جدی به آن جلوگیری کند. این راهکار یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش عمر گوشی شماست.

۷- محافظت در برابر بدافزارها

برای جلوگیری از ورود بدافزار و ویروس‌ها به موبایل از نصب برنامه‌های مشکوک اجتناب کنید. همواره از مارکت‌های معتبر برای دانلود برنامه، بازی و … استفاده کنید. قبل از نصب هر برنامه مجوزهای درخواستی آن را مطالعه و بررسی و در صورت مشکوک بودن مجوزها از نصب آن خودداری کنید.

۸- شارژر اورجینال

از شارژرهای ارزان قیمت و غیراصل استفاده نکنید تا فرایند شارژ موبایل سریع و به شکل پایدار انجام شود. استفاده از شارژرهای تقلبی خطر گرم شدن بیش از حد گوشی انفجار و تخریب باتری را به دنبال دارد.  مناسب‌ترین شارژر برای گوشی شما شارژری است که توسط  شرکت سازنده گوشی ارائه می‌شود. اما اگر بنا به هر دلیل لازم شد از شارژ دیگری استفاده نمایید، از شارژرهای پیشنهادی توسط سازنده آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که استانداردهای لازم را به همراه داشته باشد.

با رعایت کردن این چند راهکار ساده می‌توانید به میزان زیادی افزایش عمر گوشی خود را تضمین کنید.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *