شروع تزریق دز سوم واکسن کرونا طبق دستورالعمل جدید در خراسان رضوی

تزریق دز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق دز دوم آن‌ها گذشته باشد از امروز در استان خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خریدشارژ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تزریق دز سوم واکسن کرونا طبق دستورالعمل جدید در خراسان رضوی مشهد گفت: طبق دستورالعمل جدید افرادی که سه ماه از تزریق دز دوم واکسن کرونای آن‌ها گذشته باشد، می‌توانند دز سوم را دریافت کنند درحالی‌که این مدت درگذشته ۶ ماه اعلام شده بود.

دکتر محمد پهلوان افزود: تزریق دز سوم برای آمادگی در برابر سویه‌های جدید کرونا از قبیل اومیکرون مورد تأکید است، بنابراین پوشش فراگیر واکسیناسیون یکی از راه‌های مقابله با شیوع سویه‌های جدید است.

شروع تزریق دز سوم واکسن کرونا در مشهد

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به روند کاهشی تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون تعداد بیماران بدحال کرونایی و بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان به کمتر از ۱۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی نیز اکنون به ۳۶۰ نفر کاهش یافته که ۲۳۵ نفر آنان متعلق به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۱۶ شهرستان این استان است.

تزریق دز سوم واکسن کرونا
تزریق دز سوم واکسن کرونا

دکتر پهلوان ادامه داد: تعداد بستری‌شدگان روزانه در خراسان رضوی دیروز به ۸۵ نفر رسید که کمترین میزان طی ۱۰ روز گذشته بوده است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمان به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

در حال حاضر کمتر از ۲۵ درصد جمعیت واجد شرایط دریافت دز یادآور در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دز سوم را دریافت کرده‌اند. ۹۲ درصد از جمعیت واجد شرایط در خراسان رضوی دز اول کرونا و بیش از ۷۵ درصد نیز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *