تعرفه فاضلاب چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

اگر تاکنون به قبض آب‌بهای خود نگاه کرده باشید، در صورتی که به شبکه فاضلاب متصل باشید، احتمالا مبلغی تحت عنوان تعرفه فاضلاب را در قبوض خود دیده‌اید. اما تعرفه فاضلاب چیست و چگونه محاسبه می‌گردد؟

تعرفه فاضلاب چیست و چگونه محاسبه میشود؟

تعرفه فاضلاب چیست؟

تعرفه فاضلاب در حقیقت هزینه‌ایست که برای استفاده از شبکه فاضلاب شهری از مشترکان گرفته می‌شود و به صورت درصدی از آب‌بهای مصرفی محاسبه می‌شود

تا مدتی پیش سردرگمی‌هایی درباره‌ی نحوه‌ی محاسبه‌ی تعرفه‌ی فاضلاب در قبوض وجود داشت تا اینکه نهایتا معاون نظارت بردرآمد و امور مشترکان آبفای استان تهران در شهریور سال ۹۹ اعلام کرد که از این پس ۷۰ درصد تعرفه آب‌‌های خانگی به فاضلاب تخصیص می‌یابد.

سید رسول باقری در این باره گفت: «از این پس ۷۰ درصد تعرفه آب‌های خانگی به فاضلاب بها تخصیص می‌یابد و بر این اساس فاضلاب بها وابسته به آب بها می‌شود». وی ادامه داد: «به عنوان مثال اگر مشترکی سیفون فاضلاب داشته باشد و آب بهای این مشترک ۱۰۰ ریال باشد کارمزد فاضلاب آن ۷۰ ریال محاسبه می‌شود و در مجموع قبض آب بهای این مشترک ۱۷۰ ریال محاسبه می‌شود.»

تعرفه فاضلاب چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

با توجه به متغیر بودن تعرفه آب بها با توجه به مصرف مشترکین، تعرفه‌ی فاضلاب بر روی مبلغ نهایی آب بها اعمال می‌شود و با توجه به میزان مصرف آب، هفتاد درصد از هزینه نهایی مصرف آب به عنوان تعرفه فاضلاب از مشترکین اخذ می‌شود.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *