اینترنت کدام پیام‌رسان‌ها و نرم‌افزارهای تماس تصویری بومی رایگان شده است؟

وزیر ارتباطات اعلام کرد برای تسهیل دیدوبازدیدهای نوروزی، ترافیک اینترنت پلتفرم‌های بومی فعال در زمینه تماس تصویری از لحظه تحویل سال تا پایان ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ رایگان خواهد بود.

با شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فضای مجازی در سبک زندگی مردم نقش پررنگ‌تری پیدا کرد. تماس تصویری یکی از آن دست مواردی است که در دوران همه‌گیری کرونا، بسیار رونق گرفت.

در همین راستا «عیسی زارع‌پور» به مناسبت نوروز ۱۴۰۱، بسته عیدانه‌ای از سوی وزارت ارتباطات برای مردم در نظر گرفت. بر این اساس ترافیک سه نرم‌افزار برقراری تماس تصویری «قرار»، «اسکای‌روم» و «داناپلاس» و پیام‌رسان‌های «سروش‌پلاس»، «ایتا»، «گپ»، «آی گپ» و «بله» از لحظه تحویل سال تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ رایگان خواهند بود.

18 tips to get the most out of your favorite video call apps

وزیر ارتباطات با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود، علت رایگان کردن ترافیک این پلتفرم‌های فعال در حوزه مکالمه تصویری را تسهیل آیین صله ارحام و دیدوبازدیدهای نوروزی عنوان کرده است.

تماس تصویری رایگان

او درباره بسته ویژه رایگان نوروزی نوشت:

«هم‌وطنان عزیز، امیدوارم در آستانه نوروز و آغاز سال جدید دل‌هایتان خوش و پر امید باشد و توفیق دیدار اقوام و دوستان را پیدا کنید تا دل‌ها به هم نزدیک‌تر و رشته‌های الفت و دوستی‌ها مستحکم‌تر شود. وزارت ارتباطات برای تسهیل آیین صله ارحام و دیدوبازدیدهای نوروزی، «بسته‌ ویژه رایگان نوروزی» برای «دیدوبازدیدهای مجازی» در نظر گرفته است. بر این اساس ترافیک سه نرم‌افزار برقراری ارتباط تصویری «قرار، اسکای‌روم و داناپلاس» و پیام‌رسان‌های «سروش‌پلاس، ایتا، گپ، آی گپ و بله» از لحظه تحویل سال تا پایان ۱۳ فروردین‌ماه رایگان خواهند بود.»

به گفته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این تصمیم در جهت حمایت از پلتفرم‌های بومی گرفته شده است.

گفتنی است وضعیت اینترنت طی ماه‌های اخیر با افت شدید و انتقادات کاربران در فضای مجازی روبه‌رو شده است. مشخص نیست با این سرعت اینترنت آیا می‌توان یک دیدوبازدید نوروزی پیوسته، بدون قطعی و باکیفیت را تجربه کرد یا خیر؟




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *