جریمه‌ی رفت‌وآمد در محدودیت‌های کرونایی

با افزایش تعداد مبتلایان و قرمز شدن وضعیت اکثر شهرها در میانه‌ی آبان ماه ستاد مبارزه با کرونا آغاز به اعمال محدودیت‌های کرونایی برای رفت‌وآمد بین شهری و درون‌ شهری کرد که برخی از این محدودیت‌ها کماکان نیز ادامه دارند. از جمله‌ی این محدودیت‌ها محدودیت رفت‌وآمد «از» شهرهای قرمز و نارنجی و «به» شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاک‌های بومی این شهرها و همچنین محدودیت تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح بود. که این محدودیت‌های کرونایی با کاهش میزان رفت‌وآمدها و در کنار سایر عوامل دست به دست هم داده و در کم شدن میزان مبتلایان به کرونا نیز تاثیرگذار بودند.

جرایم رفت‌وآمد در محدودیت‌های کرونایی

اما برای کسانی که در طی برقراری این محدودیت‌ها مجبور به انجام سفرهای بین شهری و یا درون‌شهری در ساعات محدودیت بودند یا سفر ضروری در پیش دارند این سوال مطرح است که این محدودیت‌ها چگونه اعمال می‌شوند، جریمه‌ی رفت‌وآمد در محدودیت‌های کرونایی به چه صورت انجام می‌گیرد، هزینه‌‌ی این جریمه‌ها چقدر است و پیامک‌هایی که در این مورد ارسال می‌شوند چه معنایی دارند؟

اجرای محدودیت‌های کرونایی تا کنون چگونه پیش رفته است؟

رئیس پلیس راهور ناجا در مصاحبه‌ی خود در تاریخ دوازدهم آذرماه با بیان این نکته که حدود ۵۱۱ هزار تذکر و عودت خودروها به مبدا را داشتیم. گفت: «۴۱۰ هزار پیامک را برای افراد متخلفی که با پلاک غیر بومی قصد ورود به شهرهای قرمز و نارنجی داشتند و هم برای ممنوعیت تردد شبانه در ساعات ۲۱ شب تا ۴ صبح ارسال کرده‌ایم.» و همچنین در ادامه افزود: «تا این تاریخ در مجموع حدود ۲۹۰ هزار جریمه در بخش‌های مختلف انجام شد که ۷۰ درصد این جریمه‌ها برای ورود به شهرهای قرمز و نارنجی بوده و ۳۰ درصد از این میزان جریمه برای ترددهای شبانه (از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح) اتفاق افتاده است.»

جرایم رفت‌وآمد در محدودیت‌های کرونایی

همچنین طبق خبری که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده، تنها ۸۵ هزار خودرو در تاریخ ۱۶ دی‌ماه در این زمینه جریمه شده‌اند.

پیامک‌های جریمه‌ی محدودیت‌های کرونایی

اگر که شما جزو دارندگان وسایط نقلیه مجاز باشید نیازی به نگرانی نیست. طبق گفته‌های رئیس پلیس راهور ناجا: نگرانی‌هایی برای دارندگان وسایط نقلیه مجاز مثل پزشکان، پرستاران، کسانی که شیفت شب خدمت می‌کنند و کسانی که مجبور هستند به شهرها تردد داشته باشند، وجود دارد. به محض اینکه این لیست‌ها توسط فرمانداری‌ها کامل شود و به راهور ارسال شوند، بعد از اتمام طرح ما نسبت به حذف جریمه این افراد اقدام خواهیم کرد

همچنین معاون اجتماعی پلیس راهور در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا در پاسخ این سوال که چه پیامک‌هایی مشمول جریمه‌ی محدودیت‌های کرونایی می‌شوند؟ گفت: چنانچه برای افرادی پیامکی با این مضمون آمده باشد که تردد مالک خودرو در حال بررسی است؛ این افراد نگران نباشند زیرا این پیامک در چک اپراتورهای بخش اجرائیات پلیس راهور به صورت سیستمی بررسی می شود و چنانچه رنگ و نوع خودرو با پیامک ارسالی هماهنگی نداشته باشد، حذف می شود.

سپس این نکته را نیز مطرح کرد که: البته اگر پیامک دومی آمد که در آن ذکر شده، مرتکب فلان تخلف شده اید و این پیامک دارای شناسه پرداخت باشد، یعنی تخلفی صورت گرفته و باید جریمه پرداخت شود.

همچنین اضافه کرد: چنانچه فردی در فلان جاده و مسیر ترددی نداشته اما پیامک دریافت کرده است، این نوع پیامک ها نیز در چک اپراتورهای پلیس راهور بررسی و از سیستم حذف می شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور در پاسخ به این سئوال که تکلیف پیامک های ارسالی برای افرادی که دارای مجوز تردد در طرح شبانه و ورودی و خروجی برخی از شهرهای نارنجی هستند، چیست؟ گفت: چنانچه نام دارندگان مجوز فرمانداری ها در سیستم اجرائیات راهور ثبت شده اما برای آن ها پیامک هشداری آمده است، نگران نباشند، زیرا با ارسال این پیامک جریمه ای برای آنها منظور نمی شود.

جرایم رفت‌وآمد در زمان محدودیت‌های کرونایی چقدر است؟

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که نحوه اجرای طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ چگونه است؟ پاسخ داد: خودروهای شخصی بعد از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد محدودیت منع تردد خواهند داشت و خودروهایی که این محدودیت را رعایت نکنند ۵۰۰ هزار تومان توسط دوربین‌ها جریمه خواهند شد.

جرایم رفت‌وآمد در محدودیت‌های کرونایی

همچنین فرمانده‌ی قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا در مورد جریمه‌ی ورود خودروهای پلاک شهرهای قرمز به شهرهای دیگر گفت: اگر به هر طریقی این خودروها وارد جاده‌ها شوند و در جاده‌ها مشاهده شوند شهرهای قرمز یک‌میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. البته در این طرح شهرهای تهران و کرج یکی دیده شده‌اند.

کد تخلفات رانندگی مربوط به محدودیت‌های کرونایی را نیز میتوانید در این وبسایت مشاهده کنید




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *