جستجوگر ذره‌ بین: یک جستجوگر بومی

جستجوگر ذره‌ بین یک «جویش‌گر-مرورگر» است که تجربه‌ای متفاوت در وبگردی را برای کاربران رقم می‌زند. در این مطلب از وبلاگ خریدشارژ به معرفی جستجوگر ذره‌بین می‌پردازیم و ویژگی‌ها و امکانات این جستجوگر را برمی‌شماریم. با ما همراه شوید.

جستجوگر ذره‌ بین چیست؟

هدف اصلی جستجوگر ذره‌ بین تسهیل دسترسی به خدمات و سرویس‌ها و اطلاعات دنیای وب است که با بهره‌گیری از سفرهای مشتری و تکنولوژی‌های متفاوت، وبگردی در اینترنت را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، جستجوگر ذره‌ بین در قالب احراز هویت یکپارچه همراه با مزیت‌های ترافیکی (رایگان در قالب بسته اینترنت ذره‌بین و اینترنت نیم‌بها)، با بهره‌گیری ترکیبی از فناوری فرا جستجوگر و همچنین موتور جست‌و‌جوهای موضوعی، نتایج جستجو را به‌صورت کاملاً منحصربه‌فرد و جدید برای کاربران فارسی‌زبان در تب‌های مختلف همه، تصویر، ویدئو، بازار، فیلم و سریال، آوا و خبر به کاربر نمایش می‌دهد. هدف ما در ذره بین بهبود تجربه جستجو و رسیدن به پاسخ سریع‌تر و دقیق‌تر عبارت جستجو شده از سوی کاربران فارسی‌زبان است.

 جستجوگر ذره‌ بین

مزیت استفاده از جستجوگر ذره‌ بین چیست؟

مهم‌ترین هدف جستجوگر ذره‌ بین در توسعه ذره‌بین ایجاد تجربه‌ای فراتر از یک جستجوی عادی برای کاربران ایرانی است. جستجوگر ذره‌بین علاوه بر نمایش نتایج موتورهای جستجو (نظیر گوگل) از طریق فرا جستجوگر خود، امکانات و سرویس‌های ویژه طراحی‌شده مختص کاربران ایرانی را ارائه می‌کند.

ارائه پاسخ‌های هوشمند مختص کاربران ایرانی، جست‌وجو و گشت‌وگذار در محتواهای شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و سرویس‌های ویدئویی خارجی، جستجو و شنیدن در دنیای آواها (شامل موسیقی، سخنرانی، پادکست و …)، جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی شامل اجناس نو و کارکرده با هدف بهبود تجربه خرید آنلاین و شناسایی فروشگاه‌های معتبر و یافتن ارزان‌ترین قیمت برای کالا یا خدمات موردنظر، جستجوی جامع در بازار ملک و خودرو، جستجو در میان فیلم و سریال‌ها و تماشای آنلاین فیلم‌ها و سریال‌های روز بدون پرداخت حق اشتراک، دریافت آخرین اخبار مالتی مدیا در حوزه‌های مختلف در کنار دسترسی سریع و احراز هویت شده به خدمات دنیای وب با مزیت ترافیکی از ویژگی‌های اختصاصی جستجوگر ذره‌ بین است.

امکانات و سرویس‌های ویژه کاربران ایرانی در جستجوگر ذره‌ بین

زبانه همه

در این بخش جستجوگر ذره‌ بین علاوه بر اینکه با عمل کردن به‌عنوان یک فرا جستجوگر، نتایج گوگل (و سایر موتور جستجوهای معتبر) را نمایش می‌دهد، بسیاری از نتایج مورد انتظار کاربر فارسی‌زبان را با استفاده از هوش مصنوعی خود آنالیز کرده و در قالب پاسخ‌های هوشمند ارائه می‌کند تا درمجموع تجربه جستجوی بهتری به وجود آید.

ازجمله می‌توان به پاسخ هوشمند وضعیت آب‌وهوا، آلودگی و اوقات شرعی همه شهرهای ایران، نرخ ارزها و تبدیل آن، قیمت طلا و سکه، شاخص‌های بورس، آدرس، خرید بلیت هواپیما از مبدأ به مقصد مشخص‌شده، نتایج زنده فوتبال، مشخصات کافه و رستوران‌ها و دستور پخت غذا اشاره کرد. انواع دیگری از این پاسخ‌های هوشمند نیز در هرماه به ذره‌بین اضافه می‌گردد.

زبانه تصویر

جستجوی تصاویر در ذره‌بین همچون زبانه همه، از طریق فرا جستجو و بر اساس نتایج گوگل (و سایر موتورهای جستجو) فراهم می‌شود. نکته مهم و قابل‌توجه در این بخش آن است که این نتایج بر اساس حالت جستجوی امن در گوگل و سایر موتورهای جستجو انجام می‌شود؛ بنابراین می‌توان با این قابلیت نیز از نتایج جستجوی تصویری این موتورها در زبانه تصویر ذره‌بین بهره برد.

زبانه ویدئو

در این بخش از جستجوگر ذره‌ بین علاوه بر اینکه کلیپ‌ها و ویدئوهای موجود در معتبرترین سایت‌های ایرانی در نتایج ظاهر می‌گردد، محتواهای ویدئویی و تصویری مرتبط در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و سرویس‌های ویدیوی خارجی نیز نمایش داده می‌شود. در این حالت ویدئوی موردنظر کاربر از شبکه اجتماعی و یا پیام‌رسان در داخل ذره‌بین با ترافیک نیم‌بها پخش می‌گردد.

زبانه بازار

بازار جستجوگر ذره‌ بین پلی میان کاربر و خرید در دنیای وب در میان چند ده هزار فروشگاه آنلاین است. این بخش انحصاری در ذره‌بین با دریافت اطلاعات معتبرترین سایت‌های خرید کالا و خدمات نظیر دیوار، شیپور، باما، دیجی‌کالا و … تجربه سطح بالایی از خرید را به‌صورت شفاف و جامع برای مخاطب رقم می‌زند. با جستجوی کالای موردنظر اعم از ملک، خودرو، کالای دیجیتال، خدمات و موارد مشابه، نتایج در زبانه بازار به‌صورت ترکیبی از سایت‌های فروشنده ظاهر شده که امکان مقایسه شفاف قیمت و تحقق بهترین تجربه خرید را فراهم می‌کند.

زبانه آوا

آوای ایرانی اعم از موسیقی، پادکست، سخنرانی، مداحی، کتاب صوتی و ترانه و شعر کودک بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ایرانیان است. در بخش آوا، جویش‌گر داخلی ذره‌بین نتایج جستجو را از معتبرترین سایت‌های ایرانی محتوای صوتی در انواع اشاره‌شده یافته و برای مخاطب نمایش می‌دهد.

ویژگی ممتاز این بخش امکان پخش آنلاین در داخل ذره‌بین و یا دانلود محتوای صوتی است. همچنین برای آواهایی که به‌صورت تجاری عرضه شده‌اند، کاربر به سایت عرضه‌کننده محتوای صوتی هدایت می‌شود. در هر جستجو نتایج مرتبط با جستجو (اعم از آلبوم، خواننده، کتاب‌های صوتی و سایر موارد مرتبط با عبارت جستجو شده و فیلتر اعمال‌شده) به‌صورت یک فهرست آهنگ (playlist) ظاهر شده و برای کاربر به ترتیب پخش می‌گردد.

زبانه فیلم و سریال

محتواهای ویدئویی همچون فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، انیمیشن، سریال و مستند ازجمله مواردی هستند که در زبانه فیلم و سریال به کاربر نمایش داده می‌شود. این بخش بر مبنای جویش بر روی وب و به‌ویژه پلتفرم‌های ارائه‌کننده محتوای ویدئویی (نظیر فیلیمو و نماوا) و نیز بهره‌گیری از متادیتا، تجربه متفاوتی برای عاشقان فیلم رقم می‌زند.

با معرفی اطلاعات فیلم‌ها در نمایش (اعم از بازیگران، عوامل، ژانر و …) و کلیک بر روی آن‌ها، نتایج مرتبط برای کاربر نمایش داده می‌شود. ویژگی ممتاز دیگر در این بخش احراز هویت یکپارچه کاربر ذره‌بین در پلتفرم‌های ویدئویی است به‌گونه‌ای که با کلیک بر روی فیلم موردنظر، بدون نیاز به ورود اطلاعات اشتراک برای آن پلتفرم (مانند نماوا)، پخش فیلم به‌صورت مستقیم در ذره‌بین صورت می‌پذیرد.

سؤالات متداول درباره ذره بین

ذره‌بین چه قسمت‌هایی دارد؟

ارائه پاسخ‌های هوشمند مختص کاربران ایرانی، جست‌وجو و گشت‌وگذار در محتواهای شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها و سرویس‌های ویدئویی خارجی، جستجو و شنیدن در دنیای آواها (شامل موسیقی، سخنرانی، پادکست و …)، جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی شامل اجناس نو و کارکرده، جستجوی جامع در بازار ملک و خودرو، جستجو در میان فیلم و سریال‌ها، دریافت آخرین اخبار مالتی مدیا در حوزه‌های مختلف در کنار دسترسی سریع و احراز هویت شده به خدمات دنیای وب با مزیت ترافیکی از ویژگی‌های اختصاصی ذره‌بین است.

ذره‌بین را از کجا نصب کنم؟

اپلیکیشن ذره‌بین از موارد زیر به‌راحتی قابل‌نصب است.

موتور جستجوی بومی ذره بین

راه‌های ارتباطی با ذره‌بین چیست؟

تلفن تماس: ۸۷۱۶۴-۰۲۱

ایمیل: support@zarebin.ir

روبیکا: zarebin_official

اینستاگرام: zarebin_official

توییتر: zarebin_support

جهت آشنایی بیشتر با ذره‌بین به کجا باید مراجعه کنم؟

برای آشنایی بیشتر با ذره‌بین می‌توان به بلاگ آن به نشانی https://blog.zarebin.ir و همچنین در صفحه اول اپلیکیشن ویترین درباره ذره بین مراجعه کرد.




دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *